Το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία με νομοσχέδιο που ετοίμασε το ΥΠΕΧΩΔΕ
Ληστρικότερη εκμετάλλευση των οδηγών μέσω των διάφορων εξυπηρετήσεων που παρέχονται στο οδικό δίκτυο της χώρας και μεγάλη αύξηση της τιμής των διοδίων, σηματοδοτεί ο "ξαφνικός χωρισμός" του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) από το δημόσιο, που προωθεί η κυβέρνηση.
Σε πρώτη φάση, με νομοσχέδιο που έχει ολοκληρώσει ήδη το ΥΠΕΧΩΔΕ, το ΤΕΟ μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία και Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, συγχωνευόμενο με τη θυγατρική του "Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι", η οποία εκμεταλλεύεται τις παρόδιες εγκαταστάσεις, όπως οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, εισπράττοντας ενοίκια από τους ιδιώτες κ.ά.
Η αλλαγή του νομικού καθεστώτος του ΤΕΟ είχε ζητηθεί ως προϋπόθεση από ξένους συμβούλους του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσέλκυση ιδιωτών στην κατασκευή τμημάτων της Εθνικής Οδού και της Εγνατίας - πέρα από το Εγνατιόσημο που ήδη υλοποιήθηκε - με το σύστημα της ληστρικής συγχρηματοδότησης/αυτοχρηματοδότησης. Στο πλαίσιο αυτών των σεναρίων - που επιβεβαιώνονται σταδιακά - έχουν επίσης προταθεί η κλιμακωτή αύξηση της τιμής των διοδίων μέχρι και 300% τα προσεχή τέσσερα χρόνια και η παροχή σταθμών διοδίων στους ιδιώτες ακόμη και τμημάτων του οδικού δικτύου που δεν κατασκευάζουν οι ίδιοι!
Σε κάτι τέτοιο προδιαθέτει το νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο προβλέπει ότι το νέο ΤΕΟ θα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε κοινοπραξίες με ελληνικές, αλλά και με ξένες κατασκευαστικές εταιρίες! Επίσης θα μπορεί να υπογράφει συμφωνίες με άλλες εταιρίες, όπως η "Εγνατία ΑΕ", η "Αττική Οδός" (κατασκευάζει τη Σταυρού - Ελευσίνας) και Ρίου - Αντιρρίου ώστε να αναλαμβάνει τη διαχείριση των διοδίων έναντι αμοιβής.
Αυτό προφανώς συμφέρει τους ιδιώτες, καθώς το ΤΕΟ διαθέτει τεχνογνωσία και υποδομή, από το Σεπτέμβρη αποκτά και μηχανοργάνωση και αυτόματο σύστημα πληρωμής διοδίων.
Να σημειώσουμε ότι τα κέρδη της διαχείρισης του ΤΕΟ θα περιέρχονται σ' αυτή τη φάση στο μέτοχο, που είναι το ελληνικό δημόσιο, μέσω του υπουργείου Οικονομικών. Σε δεύτερη όμως φάση δεν αποκλείεται και το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας να οδηγηθεί σε άμεση ιδιωτικοποίηση μέσω των κερδοσκόπων του Χρηματιστηρίου...