Τετάρτη 21 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ
Προτάσεις ενταγμένες στην κυβερνητική λογική

Πρόταση "κομμένη και ραμμένη" στα μέτρα που επιτάσσει η εφαρμοζόμενη από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντιλαϊκή δημοσιονομική πολιτική για την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ, υπέβαλλε στο υπουργείο Οικονομικών η φιλοκυβερνητική συνδικαλιστική ηγεσία των εφοριακών, στα πλαίσια του "κοινωνικού διαλόγου" για τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (ΠΟΕ-ΔΟΥ), Α. Μακρυπίδης,παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε χτες αναλυτικά τις προτάσεις της Ομοσπονδίας για τις διάφορες ενότητες που απαρτίζουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα. Οπως προέκυψε από τη σχετική παρουσίαση, οι προτεινόμενες ελαφρύνσεις σε διάφορους τομείς, που κινούνται στη λογική της εξαγγελθείσας κυβερνητικής πολιτικής (αύξηση αφορολόγητου, τιμαριθμοποίηση της κλίμακας κλπ). συνοδεύονται παράλληλα με προτάσεις για περιορισμό ή και κατάργηση σειράς ελαφρύνσεων που ίσχυαν μέχρι σήμερα για τα λαϊκά στρώματα, καθώς επίσης με προτάσεις για μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων με πρόσχημα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το συνολικό κόστος της πρότασης των εφοριακών για το δημόσιο να ανέρχεται, όπως δήλωσε ο Α. Μακρυπίδης, γύρω στα 180 δισ. δρχ. (όσο φαίνεται διατεθειμένη να "προσφέρει" και η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα κατά καιρούς διαρρέουν).

Συγκεκριμένα οι προτάσεις της ΠΟΕ-ΔΟΥ κινούνται στην παρακάτω κατεύθυνση.

Για τη φορολογική κλίμακα προτείνεται:

  • Αύξηση του αφορολόγητου ποσού στα 2.300.000 για τους μισθωτούς και συνταξιούχους και σε 2.000.000 για τους υπόλοιπους φορολογούμενους.
  • Αύξηση του αριθμού των κλιμακίων.
  • Μείωση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή από 45% σε 40%.
  • Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας και τη θέσπιση με διάταξη νόμου της υποχρέωσης της πολιτείας να αναμορφώνει τιμαριθμικά τη φορολογική κλίμακα κάθε χρόνο.

Για τις μειώσεις φόρου:

Εκπτωση φόρου 25.000 δρχ. για ένα παιδί, 35.000 δρχ. για κάθε παιδί για οικογένειες μέχρι δύο παιδιά, 45.000 δρχ. για κάθε παιδί για οικογένειες μέχρι τρία παιδιά, 55.000 δρχ. για οικογένειες μέχρι τέσσερα παιδιά και 65.000 δρχ. για κάθε παιδί για οικογένειες που έχουν πέντε παιδιά και πάνω.

Οπως ανέφερε ο Α. Μακρυπίδης το κόστος των παραπάνω προτάσεων ανέρχεται γύρω στα 200 - 230 δισ. δρχ.

Προτάσεις όμως διατυπώθηκαν και για τον περιορισμό των φορολογικών δαπανών που ισχύουν σήμερα και με τις οποίες οι φορολογούμενοι μπορούν να μειώνουν το φορολογητέο τους εισόδημα (οικογενειακές δαπάνες, τόκοι στεγαστικών δανείων, δαπάνες ενοικίου, ασφαλίστρων κλπ.). Η ενδεχόμενη υιοθέτηση αυτών των προτάσεων από την κυβέρνηση θα σημάνει, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, πρόσθετα έσοδα της τάξης των 80 δισ. δρχ!

Για τη φορολόγηση των ανωνύμων εταιριών προτείνεται η σταδιακή μείωση του ενιαίου φορολογικού συντελεστή κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες την πρώτη χρονιά και κατά 1 μονάδα για το κάθε ένα από τα επόμενα έτη μέχρι τη σταθεροποίησή του στο 35% για όλες τις ανώνυμες εταιρίες εισηγμένες ή μη. Ειδικότερα για συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας όπως η βιομηχανία, ο τουρισμός και οι εξαγωγές ο συντελεστής φορολογίας των κερδών τους προτείνεται να προσδιοριστεί άμεσα στο 35% με πρόσχημα να ενισχυθούν και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές... Το κόστος αυτής της πρότασης για τις ΑΕ ανέρχεται περίπου σε 80-100 δισ. δρχ.

Επίσης προτείνεται η κατάργηση του συστήματος των "αντικειμενικών" κριτηρίων και η θέσπιση νέων τρόπων υπολογισμού ελάχιστου εισοδήματος για τις συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογούμενων (έμποροι, βιοτέχνες, ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών), πρόταση που επιφέρει πρόσθετα έσοδα της τάξης των 80 δισ. δρχ.

Ειδικότερα για τις εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις προτείνεται (ως νέος τρόπος υπολογισμού ελάχιστου εισοδήματος) τα ακαθάριστα έσοδα να είναι τουλάχιστον ίσα ή μεγαλύτερα από το άθροισμα:

  • Κόστους πωληθέντων (αποθέματα έναρξης + αγορές χρήσης - αποθέματα λήξης).
  • Μισθών και εργοδοτικών εισφορών.
  • Λοιπών γενικών εξόδων, πλην των χρηματοοικονομικών.
  • Αποσβέσεων, όπως προκύπτουν από τα βιβλία.

Τα καθαρά κέρδη να προσδιορίζονται με τη χρήση του Συντελεστή Καθαρών Κερδών μετά από την αναμόρφωσή τους και την προσαρμογή τους στα σημερινά δεδομένα.

Για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών προτείνεται λογιστικός προσδιορισμός με βάση τα τηρούμενα βιβλία και καθορισμός ελάχιστου ποσού καθαρών κερδών με βάση την ελάχιστη αμοιβή του ανειδίκευτου εργάτη πλέον των δαπανών της επιχείρησης.

Τέλος, για τους ελεύθερους επαγγελματίες προτείνεται "ελάχιστο" εισόδημα για τον προσδιορισμό του οποίου θα λαμβάνονται υπόψη οι επαγγελματικές δαπάνες, καθώς και συνδυασμός παραμέτρων όπως επάγγελμα, ειδικότητα κλπ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ