Κυριακή 26 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Είναι και... παλιατζήδες!

Πέρα από την πρωτιά σε παγκόσμιο επίπεδο της μεταφορικής ικανότητας, οι Ελληνες εφοπλιστές θεωρούνται πρώτοι και στην... αγορά παλιών καραβιών. Οπως αναφέρεται στην πρόσφατη Εκθεση Πεπραγμένων του ΚΟΜΙΤΙ (Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου), κατά το 1997 οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν στα χέρια τους 229 "νέα" μεταχειρισμένα πλοία από 83 που είχαν το προηγούμενο χρόνο.

Η δεύτερη θέση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων για το 1997 ανήκει στους Τούρκους εφοπλιστές με την αγορά 23 μεταχειρισμένων πλοίων και η τρίτη θέση ανήκει στους Νορβηγούς με την αγορά 14 μεταχειρισμένων πλοίων.

Επόμενο είναι ότι όσο αυξάνεται ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών, λόγω της προτίμησής τους στα μεταχειρισμένα πλοία, αυξάνεται ανάλογα και ο μέσος όρος ηλικίας του. Ετσι σύμφωνα με το ΚΟΜΙΤΙ, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών το 1998 έφτασε τα 20,2 έτη από 19,8 που ήταν το Μάρτη του 1997. Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε 16,8 έτη. Στο σημείο αυτό, το ΚΟΜΙΤΙ σε έκθεσή του τον περασμένο Μάρτη (1998) έκανε μία περίεργη επισήμανση, αναφέροντας: "Θα πρέπει να τονιστεί ότι παρά το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνοκτήτου ναυτιλίας είναι κατά 3, 4 έτη μεγαλύτερος του αντίστοιχου μέσου όρου ηλικίας των πλοίων επί παγκόσμιου επιπέδου, παρά τους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς, παρά τους αυστηρούς ελέγχους στους διάφορους ανά τον κόσμο λιμένας, η ελληνόκτητος ναυτιλία, με μία μοναδική ικανότητα προσαρμογής, εδραιώνεται σταθερά στην πρώτη θέση των θαλάσσιων μεταφορών"...

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΟΜΙΤΙ, από τα 3.358 (άνω των 1.000 κόρων) πλοία κάθε τύπου που ανήκουν σε Ελληνες, τα 946 φέρουν την ελληνική σημαία, ενώ τα υπόλοιπα 2.412 βρίσκονται υπό... πανιά ευκαιρίας. Δηλαδή, το 71,8% των πλοίων τους οι Ελληνες εφοπλιστές το έχουν υπό σημαίες ευκαιρίας! Ετσι όταν στην έκθεση του ΚΟΜΙΤΙ αναφέρεται ότι η ελληνική σημαία "απώλεσε την τρίτη θέση", σημαίνει ότι οι Ελληνες εφοπλιστές πέταξαν τη γαλανόλευκη από τα πλοία τους και ανύψωσαν πανί ευκαιρίας. Τον περασμένο χρόνο, τα πλοία υπό ελληνική σημαία ήταν 987.

Οσον αφορά τις σημαίες ευκαιρίας που προτιμούν οι Ελληνες εφοπλιστές, πρώτη στις προτιμήσεις τους έρχεται η κυπριακή, την οποία έχουν υψώσει σε 753 πλοία τους, δεύτερη έρχεται η σημαία Παναμά, η οποία είναι υψωμένη σε 513,τρίτη της Μάλτας, που βρίσκεται υψωμένη σε 505 πλοία και τέταρτη η σημαία Λιβερίας, που είναι υψωμένη σε 185 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών. Από τα στοιχεία αυτά γίνεται αντιληπτό γιατί ο Παναμάς θεωρείται ως πρώτη ναυτιλιακή χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ