Πέμπτη 18 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Πανωπροίκια" 320 δισ. ζητά και η "Χόχτιφ"!

Οι Γερμανοί πιέζουν για να αναλάβουν αυτοί τη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής" και για αναθεώρηση της σύμβασης, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητα του νέου αεροδρομίου, χάρη της Ολυμπιάδας

Η βουλιμία για υπερκέρδη της γερμανικής "Χόχτιφ", που κατασκευάζει το αεροδρόμιο των Σπάτων δεν έχει κορεστεί ούτε από την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση, ούτε από το γεγονός ότι αναθέτει τα έργα σε Ελληνες υπεργολάβους με τιμές 8 με 10 φορές μικρότερες από αυτές που εισπράττει από το ελληνικό δημόσιο. Οι Γερμανοί, περνώντας τη χώρα μας για "μπανανία" ασκούν τρομακτικές πιέσεις, όχι μόνο για να αναλάβουν τη διαχείριση των έργων της μετεγκατάστασης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στα Σπάτα, όπως έγραψε κατ' αποκλειστικότητα ο"Ρ" από το καλοκαίρι, αλλά και για να πετύχουν την αναθεώρηση της σύμβασης, προκειμένου να αποκομίσουν επιπλέον "πανωπροίκια" που ανέρχονται σε εκατοντάδες δισ. δρχ.

Προφανώς, η "Χόχτιφ" ζήλεψε το κατόρθωμα της κοινοπραξίας των εργολάβων "Ολυμπιακό Μετρό", της οποίας άλλωστε είναι μέλος, και η οποία για την κατασκευή του μετρό της Αθήνας εισέπραξε "πανωπροίκια" ύψους 64 τουλάχιστον δισ. δρχ. με τη σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση...

Ετσι, με επιστολή που απέστειλαν οι επικεφαλής της πριν από μερικές μέρες προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Μεταφορών Τ. Μαντέλη, προβάλλουν τα εξής αιτήματα:

  • Να διαχειριστεί η "Χόχτιφ" το σύνολο των έργων που απαιτούνται για τη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στο νέο αεροδρόμιο, τα οποία υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν από 80 ως 120 δισ. δρχ., τα οποία έργα σκανδαλωδώς δε συμπεριλήφθηκαν στην υπάρχουσα σύμβαση, χωρίς πρόσθετο κόστος, με ευθύνη της κυβέρνησης.
  • Να γίνουν πρόσθετα έργα στο αεροδρόμιο, τα οποία θα αυξήσουν τη δυναμικότητά του στην εξυπηρέτηση 16 εκατομμυρίων επιβατών το χρόνο, από 16 εκατ. επιβάτες που προβλέπει η υπάρχουσα σύμβαση. Για να γίνουν τα έργα αυτά, το κόστος των οποίων υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 200 δισ. δρχ., προϋπόθεση είναι η αναθεώρηση της σύμβασης, που ψηφίστηκε στη Βουλή κατά τα πρότυπα της συμπληρωματικής σύμβασης του μετρό.

Για το πρώτο αίτημα, η "Χόχτιφ" επικαλείται την καθυστέρηση της "Ολυμπιακής" στο να ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη μετεγκατάστασή της και τη δυσκολία στο να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια, θέτει μάλιστα τελεσίγραφο να αναλάβει αυτή το πρόγραμμα διαχείρισης για τη μετεγκατάσταση ως την 1η Γενάρη 1998! Για το δεύτερο αίτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, επικαλείται τις αυξημένες ανάγκες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ανάγκες τις οποίες προς το παρόν η κυβέρνηση σκοπεύει να καλύψει είτε με τη διατήρηση του αεροδρομίου του Ελληνικού (αν και κάτι τέτοιο αποκλείει η σύμβαση) είτε με την εξυπηρέτηση των πτήσεων τσάρτερ από κοντινά στην Αθήνα αεροδρόμια, όπως της Τανάγρας και των νησιών του Αιγαίου.

Οι παράλογες αυτές απαιτήσεις για "πανωπροίκια" συνολικού κόστους άνω των 320 δισ. δρχ., έχει προκαλέσει αμηχανία στην κυβέρνηση και τους συναρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι όμως έχουν τεράστια ευθύνη, αφού έχουν φροντίσει να ανοίξουν την όρεξη των πολυεθνικών με τις σκανδαλώδεις συμβάσεις που υπογράφουν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ