Σε αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης του αυτοκινήτου οδηγούν οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Και νέα σύσκεψη σήμερα, υπό τον πρωθυπουργό, με θέμα τα νέα φοροεισπρακτικά μέτρα
Οχι μόνο το υπουργείο Οικονομικών δεν προτίθεται να προχωρήσει σε μείωση της φορολογίας των επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά αντίθετα η συνολική φορολογική επιβάρυνση θα αυξηθεί αφού προωθούν επιβολή φόρου και στις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων ΙΧ.
Σύμφωνα με στοιχεία που διέρρευσε η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στο συγκρότημα Λαμπράκη (έχει γίνει θεσμός πλέον όλο το νομοθετικό έργο της"εκσυγχρονιστικής" κυβέρνησης, πριν από την κατάθεσή του στη Βουλή να περνάει για έγκριση από τη Χ. Λαδά) προωθείται σχέδιο νόμου το οποίο μάλιστα θα κατατεθεί τον επόμενο Νοέμβρη στη Βουλή, που προβλέπει τη ριζική αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος στην αγορά αυτοκινήτου.
Ειδικότερα προβλέπεται:
Στα πλαίσια των προωθούμενων αλλαγών καταργείται ο φορολογικός διαχωρισμός καινούριων - μεταχειρισμένων και δημιουργούνται διακρίσεις ανάμεσα σε αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας διαφορετικών περιόδων, ενώ προβλέπεται ειδικό φορολογικό καθεστώς για τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας.
Ειδικότερα προβλέπεται:
- Για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που αγοράστηκαν μετά το 1996, ανάλογα με τον κυβισμό των αυτοκινήτων, το τέλος κυμαίνεται από 25% μέχρι και 105% της τεκμαρτής αξίας.
- Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1992 - 1996 το τέλος κυμαίνεται μεταξύ 37% και 172% της τεκμαρτής αξίας.
- Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1988 - 1991 επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται από 61% μέχρι και 417% της τεκμαρτής αξίας.
- Τέλος για τα συμβατικά αυτοκίνητα επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται από 93% μέχρι και 431%.
Και αν ακόμα το υπουργείο Οικονομικών προχωρήσει στις αλλαγές αυτές, το φορολογικό καθεστώς θα είναι προσωρινό (προβλέπεται να ισχύσει την επόμενη διετία) δεδομένου ότι εκκρεμεί η προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (εκδικάζεται την ερχόμενη Πέμπτη) γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρξουν και νέες φορολογικές παρεμβάσεις.