Τρίτη 21 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
"Μειώνεται"... αυξανόμενη, η φορολογία αυτοκινήτων!

Σε αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης του αυτοκινήτου οδηγούν οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Και νέα σύσκεψη σήμερα, υπό τον πρωθυπουργό, με θέμα τα νέα φοροεισπρακτικά μέτρα

Οχι μόνο το υπουργείο Οικονομικών δεν προτίθεται να προχωρήσει σε μείωση της φορολογίας των επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά αντίθετα η συνολική φορολογική επιβάρυνση θα αυξηθεί αφού προωθούν επιβολή φόρου και στις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων ΙΧ.

Σύμφωνα με στοιχεία που διέρρευσε η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στο συγκρότημα Λαμπράκη (έχει γίνει θεσμός πλέον όλο το νομοθετικό έργο της"εκσυγχρονιστικής" κυβέρνησης, πριν από την κατάθεσή του στη Βουλή να περνάει για έγκριση από τη Χ. Λαδά) προωθείται σχέδιο νόμου το οποίο μάλιστα θα κατατεθεί τον επόμενο Νοέμβρη στη Βουλή, που προβλέπει τη ριζική αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος στην αγορά αυτοκινήτου.

Ειδικότερα προβλέπεται:

  • Η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που επιβάλλεται σήμερα στην αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου από το εξωτερικό αυτοκινήτου. Για τα καινούρια ΙΧ, ανάλογα με τον κυβισμό ο φόρος κυμαίνεται από 10% (μέχρι 900 κ. ε.) μέχρι και 75% (πάνω από 2.001 κ. ε.) της τεκμαρτής αξίας του αυτοκινήτου.
  • Η κατάργηση του τέλους πινακίδων κυκλοφορίας το οποίο σήμερα, ανάλογα με τον κυβισμό είναι ίσο με 8%, 12%, 16% της τεκμαρτής αξίας του αυτοκινήτου.

Στα πλαίσια των προωθούμενων αλλαγών καταργείται ο φορολογικός διαχωρισμός καινούριων - μεταχειρισμένων και δημιουργούνται διακρίσεις ανάμεσα σε αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας διαφορετικών περιόδων, ενώ προβλέπεται ειδικό φορολογικό καθεστώς για τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας.

Ειδικότερα προβλέπεται:

  • Η επιβολή ειδικού τέλους πινακίδων (βασικός φόρος), ο οποίος διακρίνεται σε τέσσερα φορολογικά κλιμάκια.

- Για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που αγοράστηκαν μετά το 1996, ανάλογα με τον κυβισμό των αυτοκινήτων, το τέλος κυμαίνεται από 25% μέχρι και 105% της τεκμαρτής αξίας.

- Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1992 - 1996 το τέλος κυμαίνεται μεταξύ 37% και 172% της τεκμαρτής αξίας.

- Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1988 - 1991 επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται από 61% μέχρι και 417% της τεκμαρτής αξίας.

- Τέλος για τα συμβατικά αυτοκίνητα επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται από 93% μέχρι και 431%.

  • Η επιβολή τέλους μεταβίβασηςξεκινά από 50 δραχμές το κυβικό για αυτοκίνητα μέχρι 900 κ. ε. και φτάνει τις 200 δραχμές το κυβικό για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.001 κ. ε. Αν τελικά επιβληθεί ο νέος αυτός φόρος θα υπάρξει φορολογική επιβάρυνση σε κάθε μεταβίβαση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σε αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση κατά την οποία στις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων δεν υπήρχε επιβάρυνση.
  • Ο ΦΠΑ θα επιβάλλεται στην τιμολογιακή αξία του αυτοκινήτου, ενώ σήμερα επιβάλλεται στην τιμή που προκύπτει από την πρόσθεση της τιμολογιακής αξίας και του ειδικού φόρου. Θα προκύπτει δηλαδή με τη νέα ρύθμιση, μικρότερος ΦΠΑ.

Και αν ακόμα το υπουργείο Οικονομικών προχωρήσει στις αλλαγές αυτές, το φορολογικό καθεστώς θα είναι προσωρινό (προβλέπεται να ισχύσει την επόμενη διετία) δεδομένου ότι εκκρεμεί η προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (εκδικάζεται την ερχόμενη Πέμπτη) γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρξουν και νέες φορολογικές παρεμβάσεις.

  • Το φάκελο "φορολογικά έσοδα προϋπολογισμού 1998" κλείνουν στη σημερινή συνάντηση ο πρωθυπουργός και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Για μία ακόμα φορά τα φορολογικά βάρη του προϋπολογισμού τα επωμίζονται οι "μη έχοντες" οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν το μεγαλύτερο μερίδιο του 1 τρισ. νέων φόρων.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ