Πέμπτη 30 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Γεύση από Μπρεχτ

Το "Καφενείο" του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων, προχθές και χθες το βράδυ, πλημμύρισε από θεατρόφιλους και καλλιτέχνες που λαχταρούσαν να ακούσουν, έστω στα γερμανικά, το λόγο του Μπρεχτ και να τον ακούσουν διά της υποκριτικής μαθητών του στο "Μπερλίνερ Ανσάμπλ" και διά της μουσικής των Βάιλ και Αϊσλερ και του ίδιου του Μπρεχτ. Δε χώρεσαν όλοι. Και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, που έκανε τη μετάκληση των τριών καλλιτεχνών του "Μπερλίνερ Ανσάμπλ", αδυνατούσε να ικανοποιήσει την επιθυμία όλων των προσερχομένων θεατρόφιλων. Οσοι μπόρεσαν να εξασφαλίσουν πάντως μια σταλιά τόπο στο αδιαχώρητο "καφενείο" και γνώριζαν ποιο "θέατρο καμπαρέ" αγαπούσε ο Μπρεχτ (αναγνωρίζοντας το ταλέντο και την κοινωνική ωφέλεια του "θεάτρου καμπαρέ" του φίλου του Κ. Βάλεντάιν και όχι το παρακμιακό καμπαρέ της εθνικοσοσιαλιστικής Γερμανίας) αποζημιώθηκαν. Αποζημιώθηκαν από την επιλογή εξαιρετικά επίκαιρων τραγουδιών,από θεατρικά κυρίως έργα του Μπρεχτ, αλλά και μελοποιημένα ποιήματά του, με γενικό τίτλο "Ερωτας και Επανάσταση". Αποζημιώθηκαν από την εξαιρετικά ασκημένη, μπρεχτική υποκριτική της εκφραστικότατης Κάρμεν - Μάγια Αντονι - ένας θαυμάσιος γυναικείος "κλόουν" με κρυμμένο το δάκρυ της επίγνωσης του πόσο επίκαιρος είναι σήμερα πάλι ο Μπρεχτ στην πατρίδα της και στον κόσμο. Αποζημιώθηκαν από την ερμηνευτική αμεσότητα του Χανς - Πέτερ Ρέινεκε και τη συνοδεία τους στο πιάνο από τον Καρλ - Χάινζ Νέχρινγκ.Στην παράσταση της μπρεχτικής τριάδας, συνέβαλε η ηθοποιός Σμαράγδα Σμυρναίου.

Αρ. Ελλ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ