Τετάρτη 18 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η απομυθοποίηση ενός μύθου

Η μουσική ιδιοφυφια του Τζιουζέπε Βέρντι κυριάρχησε στο Μέγαρο Μουσικής στις Ι2 του Γενάρη. Ο μεγαλύτερος Ιταλός συνθέτης της όπερας, πήρε στα μαγικά του χέρια το μέτριο και μελό μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά - υιού "Η Κυρία με τις καμέλιες" και το μετέτρεψε σ' ένα αθάνατο αριστούργημα, σε ένα μοναδικό και αξεπέραστο ύμνο στον έρωτα και στην αυτοθυσία. Ο σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαφιδης πήρε την αριστουργηματική "Τραβιάτα" στα χέρια του και τη μετέτρεψε σε μια κοινή, λίγο τρελούτσικη ελαφριά γυναίκα. Μια γυναίκα του 1910, που η εποχή μέσα στην οποία την έβαλε ο σκηνοθέτης να ζήσει, να παραστρατήσει, να ερωτευτεί, να θυσιαστεί και να πεθάνει... όρθια (!), δεν είναι ρομαντική, δεν είναι λυρική, δεν είναι ερωτική. Βάρβαρα αισθησιακή ίσως ναι, αλλά με τίποτε ερωτική. Τα σκηνικά αρτ - ντεκό του Νίκου Γεωργιάδη δε συνηγορούν στην ερωτική, την παθιασμένη ατμόσφαιρα του έργου. Ετσι, στην πρώτη σκηνή της Α πράξης, τη στιγμή που η παραστρατημένη γυναίκα νιώθει για πρώτη φορά τον έρωτα να πλημμυρίζει την ψυχή της και το κοινό παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα και δονείται από το πάθος της, εκείνη τη στιγμή, τη βλέπει να τραβάει μια χρυσή, κακόγουστη κουρτίνα και να αφήνει γυμνό το παράθυρο που δείχνει ένα μεγεθυμένο καρτποστάλ του Πύργου του Αϊφελ... Η Τραβιάτα έχει ήδη ρίξει κάτω τις καρέκλες της τραπεζαρίας..., έχει πετάξει τις χάντρες από το κολιέ της, έχει κάνει κινήσεις που θυμίζουν ελληνική ταινία. Με λίγα λόγια, η "Τραβιάτα" του Βασίλη Νικολαφιδη πάσχει από εξωστρέφεια. Δεν έχει στιλ, αλλά ούτε πάθος. Η γυναίκα - μύθος, η γυναίκα που πέρασε στην αθανασία με τις ερμηνείες της Μαρία Κάλλας,της Ρενάτα Τεμπάλντι και της Τερέζα Στράτας,απομυθοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Σόνια Θεοδωρίδου έδωσε τον καλύτερο εαυτό της και ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις του δύσκολου ρόλου. Εξαιρετική εντύπωση προκάλεσε ο τενόρος Μάριο Μαλανίνι με τη γλυκιά, δυνατή, γεμάτη πάθος φωνή του. Ενθουσίασε το κοινό ο Ρουμάνος βαρύτονος Αλεξάντρου Αγκάσε.Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπάκουσε στην έμπειρη μπαγκέτα του

Τζιαν Πάολο Σανσόνιο,που και εκείνος με τη σειρά του υπάκουσε στις εντολές του Βέρντι και υπηρέτησε το έργο του με σεβασμό και ακρίβεια.

Τιτίνα ΔΑΝΕΛΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ