Τρίτη 13 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ
"Διέλυσαν" όπως όπως την πετρελαιοκηλίδα

Την αλόγιστη χρήση χημικών διασκορπιστικών, που όχι μόνο δεν εξαφανίζουν το πετρέλαιο, αλλά προκαλούν μεγαλύτερες καταστροφές, καταγγέλλει η ""Γκρίνπις""

"Μαυρίζουν τα Ισθμια ενώ το κράτος κωφεύει", καταγγέλλει η "Γκρίνπις", χαρακτηρίζοντας τη διαρροή πετρελαίου την περασμένη Παρασκευή, από τις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, ως το σημαντικότερο για το 1996 περιστατικό πετρελαϊκής ρύπανσης για την Ελλάδα.

Την ίδια ώρα οι αρχές ανακοινώνουν ότι ολοκληρώνεται με επιτυχία η επιχείρηση απορρύπανσης της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας και των γύρω ακτών, που ξεκίνησε το απόγευμα της Παρασκευής, όταν χύθηκαν στη θάλασσα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο "Κρήτη Σι" στις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ.

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σημειώνει μάλιστα "την άμεση κινητοποίηση της Λιμενικής Αρχής Ισθμίων, των απορρυπαντικών συνεργείων της εταιρίας "Μότορ Οϊλ" και της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΥΕΝ, που ανέλαβε το συντονισμό του έργου απορρύπανσης και τη διάθεση μέσων και εξοπλισμού", χάρη στην οποία "επιτεύχθηκε η καταπολέμηση της ρύπανσης με τη χρήση πλωτών φραγμάτων και την περισυλλογή των πετρελαιοειδών, τόσο στο θαλάσσιο χώρο όσο και στις ακτές".

Ωστόσο, η "Γκρίνπις" αποκαλύπτει ότι η διαρροή "αντιμετωπίστηκε από τις αρμόδιες αρχές και τους εργαζόμενους του διυλιστηρίου με την αλόγιστη χρήση χημικών διασκορπιστικών, τα οποία, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι, εφαρμόστηκαν ακόμη και σε ακτές, παρόλο που η χρήση τέτοιων ουσιών δεν ενδείκνυται σε αυτές τις περιπτώσεις".

Τα χημικά διασκορπιστικά, σημειώνει η οικολογική οργάνωση, δεν εξαφανίζουν το πετρέλαιο. Βοηθούν απλώς στο να εξαφανιστεί από την επιφάνεια της θάλασσας διασκορπιζόμενο σε μεγαλύτερα βάθη και απειλώντας τη θαλάσσια ζωή σε μεγαλύτερη έκταση. Η χρήση τους μάλιστα σε περιπτώσεις έντονης θαλασσοταραχής, όπως την Παρασκευή, ελάχιστα βοηθά τη φυσική διασπορά του πετρελαίου. Επιπλέον, τα χημικά διασκορπιστικά είναι από μόνα τους τοξικά για τη θαλάσσια ζωή, η συνδυασμένη δράση τους, δε, με το πετρέλαιο έχει πολλές φορές χειρότερα αποτελέσματα απ' ό,τι το πετρέλαιο μόνο του! Αρκετές χώρες (Σουηδία, Ολλανδία, Δανία) έχουν απαγορεύσει τη χρήση τους και στις περισσότερες η χρήση τους είναι περιορισμένη, ενώ σε καμία περίπτωση δε χρησιμοποιούνται κοντά σε ευαίσθητα παράκτια οικοσυστήματα. Επιπλέον, έχουν καθοριστεί και χαρτογραφηθεί εκ των προτέρων οι ζώνες όπου απαγορεύεται η χρήση τους και φυσικά η χρήση αυτή γίνεται πάντα παρουσία εμπειρογνωμόνων. Στην Ελλάδα, αντίθετα, τα χημικά διασκορπιστικά αποτελούν την πρώτη, αν όχι τη μόνη, αντίδραση σε περιπτώσεις πετρελαιοκηλίδων και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις κοντά σε ακτές.

Το διυλιστήριο της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, σημειώνει η οικολογική οργάνωση, κατέχει ένα τραγικό ρεκόρ ατυχημάτων και διαρροών πετρελαίου σε σχέση με όλα τα άλλα διυλιστήρια της χώρας. Ενας απ' τους λόγους γι' αυτή την... πρωτιά είναι ότι η φορτοεκφόρτωση πετρελαίου γίνεται από μικρά και μεγάλα δεξαμενόπλοια σε 24ωρη βάση ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, ακόμη και με ανέμους 7 έως 8 μποφόρ, όπως στο νέο ατύχημα στις εγκαταστάσεις της.

Να σημειώσουμε ότι η κατάσταση του εργαζόμενου στο διυλιστήριο, Ν. Τσάκαλου,που τραυματίστηκε σοβαρά από κεραυνό το βράδυ του ατυχήματος και νοσηλεύεται στο Λαϊκό Νοσοκομείο Αθηνών, παραμένει κρίσιμη.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ