Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Βασίλη Εφραιμίδη, στην Επιτροπή της ΕΕ για το νέο, χρηματοδοτούμενο κτίριο σε βάρος του Πάρκου Ελευθερίας
Ερώτηση σχετικά με το "πολιτιστικό" ή "συνεδριακό κέντρο" ή την "όπερα" που κατασκευάζει το Μέγαρο Μουσικής του Χρ. Λαμπράκη, στο Πάρκο Ελευθερίας κατέθεσε στην Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Βασίλης Εφραιμίδης.Αφορμή στάθηκε η απάντηση της Επιτροπής της ΕΕ σε προηγούμενη ερώτηση του βουλευτή, στην οποία αναφερόταν ότι "η ΕΕ θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση για την οικοδόμηση του έργου". Αυτή την απάντηση το Μέγαρο Μουσικής την θεώρησε "αποστομωτική".
Υστερα από αυτό ο ευρωβουλευτής απαντάει, με δεύτερη ερώτηση, λέγοντας: "Σε απάντηση της Επιτροπής σε ερώτησή μας, σχετικά με το Μέγαρο Μουσικής Αθήνας, αναφέρεται ότι τα έργα υποδομής Συνεδριακού Κέντρου, που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ, καλύπτουν λειτουργίες που αναφέρονται ρητά στον ελληνικό νόμο ίδρυσης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών". Την ίδια στιγμή το Μέγαρο Μουσικής στέλνει ανακοίνωση λέγοντας ότι η "Ευρωπαϊκή Ενωση έδωσε αποστομωτική απάντηση σε όσους εγείρουν ζήτημα για την ολοκλήρωση του Μεγάρου Μουσικής". Η απάντηση ήταν ότι η ΕΕ "θα χρηματοδοτήσει την οικοδόμηση του έργου". "Προφανώς, αναφέρει ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, η Επιτροπή γνωρίζει ότι για τα συγκεκριμένα έργα υποδομής η διαφορά ονομασίας τους ανάμεσα σε "συνεδριακό κέντρο", όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα 7.2 του ΚΠΣ και "πολιτιστικό κέντρο", όπως αναφέρεται στο ΠΔ (ΦΕΚ1061δ/4.12.95),είναι ιδιαίτερης σημασίας, γιατί στην πρώτη περίπτωση χρειάζεται έγκριση του ΕΟΤ και άλλες διαδικασίες, ενώ για τη δεύτερη όχι.Καταγγέλλεται, επίσης, στον Τύπο, ότι αντί του ονομαζόμενου "Συνεδριακού Κέντρου" στην πραγματικότητα κατασκευάζεται όπερα, όπως προκύπτει και από τα αρχιτεκτονικά σχέδια που εγκρίθηκαν με την 702/96 άδεια".
Ο ευρωβουλευτής ρωτάει την Επιτροπή "αν σκοπεύει να εξετάσει τους λόγους που οδήγησαν σε διαφορετική ονομασία του ίδιου έργου στο ελληνικό ΠΔ και στο ΚΠΣ, ώστε να μη χρηματοδοτήσει ένα μη προβλεπόμενο και μη σύννομο έργο και αν θα εξετάσει τις καταγγελίες για κατασκευή διαφορετικού έργου από το επονομαζόμενο "πολιτιστικό" κέντρο για τις ελληνικές αρχές, "συνεδριακό" για τις κοινοτικές, που ίσως τελικά αποδειχθεί στην πραγματικότητα Οπερα".