Εξαγγελία λύσεων για το κυκλοφοριακό στα πλαίσια του μοντέλου Αβραμόπουλου
Το κυκλοφοριακό, ένα πρόβλημα που κυριολεκτικά ταλανίζει τη Θεσσαλονίκη και για το οποίο τόσο η διοίκηση του δήμου, όσο και η κυβέρνηση αδιαφορούν, ή, δείχνουν ανικανότητα να το επιλύσουν, συζητήθηκε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, παρουσία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη, και με αφορμή μια σχετική μελέτη - πρόταση, που συνέταξε ομάδα επιστημόνων του ΑΠΘ.
Η μελέτη που τελικά εγκρίθηκε από την πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων- καταψήφισε η ΔΑΚ - προβλέπει 3 με 4 χιλιάδες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, με τη δημιουργία υπόγειων και υπέργειων χώρων στάθμευσης, όπως, επίσης, σε πρώτη φάση, τη δημιουργία πάρκινγκ εκτός οδού και εφαρμογή συστήματος στάθμευσης παρά το κράσπεδο. Για την κατασκευή των χώρων στάθμευσης, που περιλαμβάνει το προτεινόμενο σχέδιο θα διατεθεί 1,5 δισ. δραχμές από το ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με δήλωση του Κ. Λαλιώτη, ενώ η όλη προσπάθεια θα επιχορηγηθεί και με 600.000 δρχ. για κάθε θέση στάθμευσης.
Στην πραγματικότητα, όμως, κανείς δεν πιστεύει ότι πρόκειται κι αυτή τη φορά να εφαρμοστεί κάτι από τα προτεινόμενα στη μελέτη, διαιωνίζοντας με τον τρόπο αυτό το πρόβλημα που καθημερινά παίρνει διαστάσεις χιονιστοιβάδας και οδηγεί την πόλη τις ώρες αιχμής σε πλήρη ακινησία και τους κατοίκους της σε μια αφάνταστη καθημερινή ταλαιπωρία.
Για τη χρονική στιγμή που επέλεξε για να φέρει το θέμα στο ΔΣ η διοίκηση του δήμου, ο Θ. Γιαννούσης εξηγώντας τους λόγους που αναγκάζουν τη ΔΑΚ να καταψηφίσει την πρόταση, τόνισε ότι με την κίνησή της αυτή η πλειοψηφία δεν αποβλέπει στη λύση του προβλήματος, αλλά στην παραπλάνηση, την παραπληροφόρηση και την ψηφοθηρία.
Επίσης ο Αγ. Σαχίνης,δημοτικός σύμβουλος της ΔΑΚ, κατήγγειλε τις άλλες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, γιατί από τη συζήτηση αφαίρεσαν το επίσης οξύτατο θέμα του συγκοινωνιακού, που καθημερινά ταλαιπωρεί χιλιάδες εργαζόμενους της πόλης. Τόνισε ότι αυτό γίνεται σκόπιμα για να μη θιγεί το "εν πολλαίς αμαρτίαις..." καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με μια χαριστική σύμβαση, διευκρίνισε, δόθηκε η εκμετάλλευση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης στους μετόχους. Σχολιάζοντας το σχέδιο στάθμευσης, που παρουσιάστηκε από τη διοίκηση του δήμου, είπε ότι "οι θέσεις με πληρωμή αυξάνονται με τη μελέτη με τη σύμφωνη γνώμη των δύο παρατάξεων του δήμου". Επίσης, απαντώντας στα λεγόμενα του δημάρχου όσο και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι δε θα δοθεί σε ιδιώτες η εκμετάλλευση των χώρων στάθμευσης, παρατήρησε: "Πολιτική του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ είναι η απόδοση των δραστηριοτήτων της ΤΑ σε ιδιώτες. Οι διαφωνίες τους δεν είναι επί της ουσίας αλλά για τις διαγραμμίσεις".
Α. Ν.