Στην αυτονόητη διαπίστωση ότι η εικόνα των ΔΕΚΟ είναι αποκαρδιωτική, αρκέστηκε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης,μετά από πολύωρη σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τις διοικήσεις των Οργανισμών που εποπτεύει. Απέδωσε την εικόνα αυτή "σε παραδοσιακές νοοτροπίες, στην αδιαφορία των ΔΕΚΟ για την ανταγωνιστικότητα, καθώς και στα συντεχνιακά και οικονομικά συμφέροντα", ενώ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση με συστηματική προσπάθεια καταφέρνει σιγά - σιγά να λύσει το "κουβάρι στον τομέα των μεταφορών και των επικοινωνιών".
Ο πρωθυπουργός, σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη, αναφέρθηκε στις μεγάλες εκκρεμότητες και στα "καυτά" προβλήματα των ΔΕΚΟ, χωρίς, ωστόσο, να εξαγγείλει - έστω και ένα μέτρο - για την αντιμετώπισή τους. Για τις αστικές συγκοινωνίες, είπε αόριστα ότι θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις και να προχωρήσει η ανανέωση του στόλου και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών θα προβλέπει την ύπαρξη οργάνου, το οποίο θα ελέγχει και συντονίζει τις αστικές συγκοινωνίες, εκτός του υπό κατασκευή μετρό. Σε ερώτηση αν θα ισχύσουν οι "προγραμματικές συμφωνίες" για την ανανέωση του στόλου, απέφυγε ν' απαντήσει.
Για τον ΟΣΕ, είπε ότι έχουν ρυθμιστεί σχεδόν στο σύνολό τους οι εκκρεμότητες για τη μεταφορά των έργων στη θυγατρική "ΕΡΓΟΣΕ" και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα προχωρήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα η εφαρμογή του προγράμματος εκσυγχρονισμού και η απορρόφηση των κονδυλίων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Για την ΟΑ, εξέφρασε την πεποίθηση ότι από τη συνάντηση που θα έχει αύριο με τον επίτροπο Νιλ Κίνοκ θα αρθούν οι αντιρρήσεις των Βρυξελλών για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας. Μίλησε για τα "μεγάλα βήματα" που πρέπει να κάνει η ΟΑ, για να γίνει ανταγωνιστική, για την αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου, αλλά άφησε αναπάντητο το ερώτημα από πού θα εξευρεθούν τα κονδύλια για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα.
Για τα ΕΛΤΑ υποσχέθηκε ότι σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, που έχει εξαγγελθεί από 2ετίας, αλλά έχει βαλτώσει.
Για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών αεροδρομίων, είπε ότι - όπως τον διαβεβαίωσε η διοίκηση της ΥΠΑ - μέσα στον ερχόμενο Απρίλη θα τεθεί σε λειτουργία το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και μέσα στο 1998 θα έχει ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας και Κω.
Για τον ΟΤΕ, εξέφρασε την ελπίδα ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση θα αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα του Οργανισμού και θα εγκρίνει τη διατήρηση του μονοπωλίου του ΟΤΕ για μια μεταβατική περίοδο.