Με ψηφίσματα που κατέθεσε ως προτάσεις στις γενικές συνελεύσεις δασκάλων και καθηγητών, το ΠΑΜΕ κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να πάρουν θέση και να καταδικάσουν τις αναδιαρθρώσεις που έχουν επίπτωση στο περιεχόμενο της Εκπαίδευσης. Είναι γνωστό ότι οι πλειοψηφίες στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες επικεντρώνουν στα οικονομικά αιτήματα και είτε αρνούνται να συζητήσουν το πλαίσιο πάλης είτε ψελλίζουν μισόλογα για το πρόβλημα του περιεχομένου τις Εκπαίδευσης.
Τα ψηφίσματα που κατέθεσε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών αφορούν:
- Στα νέα βιβλία και αναλυτικά προγράμματα που σχεδιάστηκαν από το ΠΑΣΟΚ, ολοκληρώθηκαν από τη ΝΔ και επιχειρούν έντονη επίθεση αποδιοργάνωσης και ελέγχου της σκέψης των μαθητών. Το ΠΑΜΕ απαιτεί την απόσυρση των νέων βιβλίων, επισημαίνοντας ότι «αποτελούν την αποθέωση της αποσπασματικότητας και οδηγούν σε μια μηχανιστική παράθεση και συγκόλληση ασύνδετων πληροφοριών, που αποτέλεσμα θα έχει την παραπέρα έξαρση του λειτουργικού αναλφαβητισμού και της ημιμάθειας». Προσθέτει ότι «τόσο τα νέα βιβλία όσο και τα ευρωπαϊκά προγράμματα που επιχορηγούνται από την ΕΕ και τις επιχειρήσεις είναι φερέφωνα της προκλητικής ιδεολογικής προπαγάνδας και μονομέρειας και αναδεικνύουν σαν αξίες την ανταγωνιστικότητα, την επιχειρηματικότητα, το ευρωπαϊκό ιδεώδες. Στόχος όλων αυτών είναι η προετοιμασία ενός μελλοντικού εργαζόμενου, που όχι μόνο θα αποδέχεται ένα πιο σκληρό σύστημα εκμετάλλευσης, αλλά και θα το υποστηρίζει ενεργητικά».
- Στη λεγόμενη «αποκέντρωση» της Εκπαίδευσης, με την οποία «επιδιώκεται η βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, όπως δείχνει η ευρωπαϊκή εμπειρία». Το ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι στο λεγόμενο φινλανδικό ή σκανδιναβικό μοντέλο αποκέντρωσης «τα σχολεία χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 65% έως 75% από φόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που πληρώνουν οι δημότες, από δάνεια και προσφορές των επιχειρήσεων. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν άλλα με 18, άλλα με 24 και άλλα με 35 ώρες τη βδομάδα. Μεγάλο μέρος του προγράμματος, το λεγόμενο ανοιχτό, προσδιορίζεται από τις τοπικές αρχές και τους χορηγούς (προμηθευτές εκπαίδευσης). Πέρα από την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, η αποκέντρωση οδηγεί στην επέκταση της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων του μεγαλύτερου μέρους εκπαιδευτικών με την πρόσληψη και τον καθορισμό του ωραρίου τους από τις τοπικές αυτοδιοικητικές αρχές».