Παρασκευή 1 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ
Αυξήσεις - φωτιά μέχρι και 280%!

Τα νέα χαράτσια θα επιβληθούν από την αρχή του 2007, προανήγγειλε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ

Και άλλες υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια περιμένουν τους οδηγούς από τις αρχές του 2007

Eurokinissi

Και άλλες υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια περιμένουν τους οδηγούς από τις αρχές του 2007
Σημαντικές αυξήσεις στην τιμή των διοδίων στους εθνικούς οδικούς άξονες της χώρας, από τις αρχές του νέου χρόνου, σηματοδοτεί η υπογραφή μιας ακόμη «σύμβασης παραχώρησης», αυτής του τμήματος Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Οι διαδικασίες για τις συμβάσεις αυτές ξεκίνησαν επί κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Οι αυξήσεις θα γίνουν για να προικοδοτηθούν ελληνικές και ξένες ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες, που θα εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους για 30 τουλάχιστον χρόνια, εξασφαλίζοντας σίγουρη και πλουσιοπάροχη ετήσια κερδοφορία. Οι αυξήσεις, βέβαια αυτές, δε θα έχουν επίπτωση μόνο στην τσέπη των οδηγών, αλλά και ευρύτερα στον ελληνικό λαό, καθώς αναμένεται να πυροδοτήσουν αυξήσεις σε πολλές υπηρεσίες (π.χ. στα εισιτήρια των λεωφορείων), αλλά και στα προϊόντα που μεταφέρονται μέσω του οδικού δικτύου.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το ύψος των αυξήσεων. Παραδέχτηκε μόνο ότι αυτές θα γίνουν με την υπογραφή της σύμβασης που αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου. Ωστόσο με βάση τα τεύχη δημοπράτησης του έργου Ράχες - Κλειδί, η αύξηση θα είναι κλιμακωτή και θα ξεκινήσει από 2,5 λεπτά το χιλιόμετρο, ενώ δεν αποκλείεται να καταλήξει και στα 5 λεπτά, έναντι 1,8 λεπτά το χιλιόμετρο που είναι σήμερα η τιμή τους κατά μέσο όρο, μετά και την αύξηση κατά 43% που επιβλήθηκε πέρσι τον Απρίλη...

Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία θα κατασκευάσει μόνο 25 χιλιόμετρα (μεταξύ των οποίων τις δίδυμες σήραγγες στα Τέμπη), αλλά θα εκμεταλλεύεται όλο το τμήμα συνολικού μήκους 230 χιλιομέτρων, δηλαδή και άλλα 205 χιλιόμετρα που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού!

Μονοπώλια - γίγαντες

Ο Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ειδικότερα ότι ξεμπλοκάρονται από τις δικαστικές διαμάχες στις οποίες είχαν καταφύγει οι δύο υποψήφιοι όμιλοι για το έργο Ράχες - Κλειδί και μάλιστα πρόσθεσε ότι «τα βρήκαν», με αποτέλεσμα το έργο να το αναλάβουν από κοινού, αλλά με την προσφορά που έκανε ο όμιλος που αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος.

Δεν αποκλείεται βέβαια η συμφωνία μεταξύ των δύο ομίλων να σηματοδοτεί ευρύτερες συμφωνίες, ιδιαίτερα μεταξύ των ελληνικών εταιριών που συμμετέχουν στους ομίλους, για το μοίρασμα της «πίτας» όλων των μεγάλων έργων και ιδιαίτερα των λεγόμενων «συγχρηματοδοτούμενων». Οι εξελίξεις αυτές προδιαγράφουν ότι μπαίνουμε σε μία νέα φάση συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης κεφαλαίου στον κλάδο των κατασκευών, γεγονός που θα σημάνει τη γιγάντωση 4 - 5 ομίλων, περαιτέρω μονοπώληση των έργων, και προσπάθεια αλλαγής των εργασιακών σχέσεων προς το χειρότερο.

Το ότι οι μεγάλοι όμιλοι τα έχουν βρει στο μοίρασμα της «πίτας» προκύπτει και από το γεγονός ότι πλέον στις διαπραγματεύσεις για κάθε έργο λειτουργούν ως μονοπώλια θέτοντας απαράδεκτους και όλο και πιο αποικιοκρατικούς όρους. Για παράδειγμα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία που αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος στην Ιόνια Οδό (που θα εκμεταλλεύεται και το τμήμα Αθήνα - Υλίκη), απαιτεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, να μπει νέος σταθμός διοδίων στο ύψος της Κηφισιάς (κόμβος Λαϊνόπουλου)!!

«Οι εργαζόμενοι πληρώνουν διπλά»

Σημειώνουμε ότι το ΚΚΕ έχει καταγγείλει επανειλημμένα το είδος αυτών των συμβάσεων. Σε πρόσφατο συνέδριο του ΤΕΕ για τα Δημόσια Εργα, ο Μάκης Παπαδόπουλος, υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ, τόνισε: «Η κυβέρνηση προετοιμάζει, σύμφωνα με τις κοινοτικές κατευθύνσεις, την επόμενη μέρα της περιβόητης συγχρηματοδότησης, που επιδρά αρνητικά στον προγραμματισμό και στην ιεράρχηση των έργων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και οδηγεί σε διπλή αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου. Ο εργαζόμενος θα πληρώσει διπλά σαν χρήστης και σαν φορολογούμενος, διασφαλίζοντας εκ των προτέρων την πλήρη χρηματοδότηση και την κερδοφορία των δήθεν συγχρηματοδοτούμενων έργων της λεγόμενης ιδιωτικής πρωτοβουλίας».

«Ουσιαστικά - κατέληξε - το κράτος θα μπορούσε μόνο του να παράγει περισσότερα, φθηνότερα και ασφαλέστερα έργα, με τα ίδια χρήματα που καταβάλλει σήμερα στο βωμό της διασφάλισης της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων μέσω της συγχρηματοδότησης. Τα παραδείγματα των συμβάσεων του αεροδρομίου Σπάτων, της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και της Αττικής Οδού, είναι αρκετά διδακτικά. Η ΝΔ, με πρώτο σταθμό τους έξι μεγάλους οδικούς άξονες που παραχώρησε στο ιδιωτικό κεφάλαιο το ΥΠΕΧΩΔΕ, συνεχίζει και επιταχύνει στην κατεύθυνση της ισχυροποίησης του μεγάλου κεφαλαίου, της γενικευμένης ιδιωτικοποίησης των κοινωφελών έργων υποδομής και των στρατηγικών τομέων της οικονομίας, στην ίδια δηλαδή κατεύθυνση που βάδισε σταθερά η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».

Σημειώνουμε ότι η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία και η Συμπαράταξη για την Αθήνα είχαν προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι σε εκστρατεία ενημέρωσης των εργαζομένων για την κατάργηση των διοδίων και προχωρήσει σε κινητοποίηση σε κόμβους της Αττικής Οδού. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις έγιναν από τη ΝΑΣ και αγωνιστικές δημοτικές Κινήσεις συνεργασίας σε Καλαμάτα, Πάτρα, Πύργο, Αρκαδία και Αργολίδα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ