Τα αποτελέσματα της εφοπλιστόδουλης πολιτικής για την ανταγωνιστικότητα των εφοπλιστών, είναι οδυνηρά για τους ναυτεργάτες ενώ οι εφοπλιστές γεμίζουν με κέρδη. Και όσο αυξάνονται τα κέρδη τους τόσο εντείνεται και η επιθετικότητά τους. Τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ εξασφάλισαν στους εφοπλιστές όλων των κατηγοριών πλοίων κέρδη αφάνταστα! Μόνο η ρευστότητά τους εκτιμάται στο 1 τρισ. εκατομμύρια ευρώ! Εχει αυξηθεί τρεις φορές από το 2003, από την εκτίναξη στα ύψη της τιμής των ναύλων! Δηλαδή, με ένα ταξίδι βγάζουν βαπόρι! Οι «Μινωικές» το 2005 είδαν πρωτοφανή αύξηση στα καθαρά τους κέρδη! Ηταν αυξημένα κατά 39,5% από το 2004 και έφτασαν τα 17 εκατ. ευρώ!
Τα ίδια τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι όσο τα καράβια θα είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών και «εργαλεία» για την αύξηση των κερδών τους και όχι για την εξυπηρέτηση των αναγκών της εργατικής λαϊκής οικογένειας, οι ναυτεργάτες δε θα δουν «άσπρη μέρα». Εργαζόμενοι και λαϊκά στρώματα των νησιών και συνολικότερα, θα στενάξουν με τα πανάκριβα εισιτήρια, την απορύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, την αύξηση της φορολογίας τους για να επιδοτηθούν οι εφοπλιστές, και πάει λέγοντας.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια στους δήμους και τη νομαρχία, το ΚΚΕ, καλούν τους εργαζόμενους να καταδικάσουν με τους αγώνες και με την ψήφο τους, τους εκπροσώπους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Να αγωνιστούν με προοπτική για μια ναυτιλία που θα έχει γνώμονα την εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, κάτω από αυστηρό εργατικό, λαϊκό έλεγχο.
Στόχος της πρότασης αυτής είναι η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των θαλάσσιων συγκοινωνιακών - μεταφορικών αναγκών, η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η βελτίωση της κατάστασης των ναυτεργατών, η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Η συγκεκριμένη και μόνη φιλολαϊκή πρόταση απαιτεί αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων σε όφελος του λαού, επομένως και πολιτική πάλη για αλλαγές και ρήξεις στο επίπεδο της εξουσίας. Μόνο λαϊκή εξουσία που θα οργανώσει τη λαϊκή οικονομία μπορεί να κάνει λαϊκή περιουσία την εφοπλιστική ιδιοκτησία προκειμένου οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και συνολικά η ναυτιλία να είναι σε όφελος του λαού.