Κυριακή 2 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Νέο Opel Agila
Μικρό αλλά όχι... δεύτερο

Τις γερμανικές αξίες στις διαστάσεις ενός Ιάπωνα χώρεσε η Opel με το νέο Agila που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Κω και την Κάλυμνο. Η συνεργασία με την Suzuki είναι τόσο εμφανής επειδή δεν έγινε καμία προσπάθεια να κρυφτεί. Το Agila και τα Wagon Rt είναι δίδυμα. Αυτό σημαίνει ότι μοιάζουν, όχι όμως ότι είναι ίδια

Η Opel έχει χρησιμοποιήσει όλη την ιαπωνική τεχνογνωσία - κάτι που επιτρέπει η εποχή των συνεργασιών και συγχωνεύσεων - χωρίς να κάνει όμως πίσω στις παραδοσιακές της αξίες.

Το Agila έχει μια από τις καλύτερες εκμεταλλεύσεις εσωτερικού χώρου σε αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά ταυτόχρονα έχει προσεχτεί ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας. Εχει σίγουρα διατηρήσει το στιβαρό χαρακτήρα της εταιρίας, όμως είναι περισσότερο χαρούμενο από ό,τι μας έχει συνηθίσει η Opel.

Το Agila τοποθετείται στην κατηγορία των Microvan που διαρκώς κερδίζει έδαφος στην αγορά, και ο χαρακτήρας του είναι σαφώς πολυμορφικός. Μια σειρά θήκες και συρτάρια, το μεγάλο εσωτερικό ύψος και η «άπλετη» ορατότητα, τονίζουν αυτό το χαρακτήρα. Αυτό πάντως που αποδεικνύει ότι το Agila είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περιορίζεται στις αστικές μετακινήσεις, είναι η χωρητικότητα του πορτ παγκάζ. Το μόλις 3,5 μέτρων μήκους microvan, χωράει αποσκευές 240 λίτρων, αν όμως πέσουν τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται επί πέντε και γίνεται 1.250 λίτρα.

Στην καθημερινή χρήση το Agila θα χωρέσει τα πάντα, αλλά θα χωρέσει και παντού. Οι χειρισμοί γίνονται πανεύκολα χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα υδραυλικού τιμονιού. Το υψηλό αμάξωμα αν και ίσως φοβίσει για πιθανές κλήσεις, δε γέρνει παρά μόνο αν το επιδιώξει ο οδηγός με ρυθμούς που απάδουν της χρήσης του μοντέλου.


Οι κινητήρες που διατίθενται με το Agila είναι της οικολογικής - οικονομικής γενιάς ECOTEC, γνωστοί και από το Corsa. Ο τρικύλινδρος των 1.000 κ.εκ. αποδίδει 58 ίππους που είναι αρκετοί για μετακίνηση εντός των τειχών, ενώ ο τετρακύλινδρος των 1.200 κ.εκ. με τα 75 άλογα διευρύνει τη χρήση του και σε πιο διασκεδαστικές διαδρομές. Η τελική είναι 142 χλμ/ώρα και 155 χλμ/ώρα και η κατανάλωση 6,3 και 6,5 λίτρα για το μικρό και το μεγάλο κυβισμό αντίστοιχα. Η ένσταση σε επίπεδο επιδόσεων αφορά την επιτάχυνση του 1.000άρι που χρειάζεται πάνω από 18 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα.

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας το Agila βρίσκεται ένα βήμα εμπρός από την κατηγορία. Αρρηκτη καμπίνα επιβατών με δοκούς προστασίας, αερόσακος οδηγού, εντατήρες ζωνών και μειωτήρες φορτίου ζωνών καθώς και το σύστημα αποσπόμενων πεντάλ σε περίπτωση σύγκρουσης. Τα πίσω καθίσματα είναι εφοδιασμένα με το σύστημα Opel Fix για τη στήριξη παιδικών καθισμάτων, ενώ υπάρχουν και κλειδαριές ασφαλείας στις πίσω πόρτες.

Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται εκτός του ηλεκτρικού υδραυλικού τιμονιού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, οθόνη τριών ενδείξεων, ηλεκτρικοί ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες κλπ., προαιρετικά διατίθενται σχεδόν τα πάντα, ενώ υπάρχουν και μια σειρά αξεσουάρ για την αισθητική βελτίωση του Agila ώστε να πλησιάσει περισσότερο στα γούστα του ιδιοκτήτη του. Η τιμή ξεκινά από 2.690.000 δρχ.



Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ