«...η Τεχνική ακονίζοντας γενικότερα το μυαλό δίνει κουράγιο τρανό για εξόρμηση και την φαντασία φτερώνει για λύσεις απίθανες, τέτοιες, που κρίνονται απαραίτητες για συμπλήρωση στο σκάκι το σύγχρονο, που κατά την γνώμη μου πρέπει να θεωρείται κατ' εξοχήν σαν ένα καθαρά τεχνικό παιχνίδι, τόσο στον αγωνιστικό όσο και στον τομέα των προβλημάτων». Από τον πρόλογο του μηχανικού
Χρήστου Μαλάκη για το 1ο βιβλίο του
Τρ. Σιαπέρα. Στα μικρά μας προβλήματα παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε (2) δύο κινήσεις.
* Μια νίκη και μία ήττα του ηλεκτρονικού υπολογιστή «Φριτζ» που συναγωνίστηκε με επιτυχία (Βέβαια στο γρήγορο σκάκι μόνο...) τους ζωντανούς σκακιστές...
Ανάντ (Ινδία) - «Φριτζ»
1. δ4 ζ5 2. η3 Ιζ6 3. Αη2 η6 4. γ3 Αη7 5. Ββ3 Ιγ6 6. Ιζ3 δ6 7. 0-0 ε5 8. δ5 Ιε7 9. γ4 0-0 10. Πδ1 Ιε4 11. Ιγ3 Ι:γ3 12. Β:γ3 α5 13. Βγ2 α4 14. Πβ1 ζ4 15. Ιη5 Ιζ5 16. Ιε4 Ιδ4 17. Βδ3 Αη4 18. ζ3 Αδ7 19. β3 α:β3 20. α:β3 Πα2 21. Αβ2 Αζ5 22. Α:δ4 ε:δ4 23. η4 Α:ε4 24. ζ:ε4 Βη5 25. Πα1 Π:α1 26. Π:α1 Β:η4 27. Πα7 Βθ4 28. Πα1 Αε5 29. θ3 Βη3 30. Β:η3 ζ:η3 31. Πζ1 Πα8 32. Πζ3 Πα1+ 33. Αζ1 Ρη7 34. Ρη2 θ5 35. θ4 Πα2 36. Ρθ3 γ6 37. δ:γ6 β:γ6 38. Ρη2 γ5 39. Ρθ3 Ρθ6 40. Πδ3 η5 41. θ:η5+ Ρ:η5 42. Πζ3 Αζ4 43. Πδ3 Πα1 44. Πζ3 Πε1 0-1.
«Φριτζ» - Κράμνικ (Ρωσ.)
(Αγγλική) Φρανκφούρτη 20.6.2000
1. γ4 ε5 2. Ιγ3 Ιγ6 2. Ιζ3 ζ5 4. δ4 ε4 5. Ιη5 Αβ4 6. Ιθ3 Ιζ6 7. ε3 Α:γ3+ 8. β:γ3 δ6 9. Ιζ4 0-0 10. θ4 Βε7 11. γ5 Ιδ8 12. Ββ3+ Ιε6 13. Αγ4 Πε8 14. Αα3 Ρθ8 15. Α:ε6 Α:ε6 16. Β:β7 δ5 17. Πβ1 Αζ7 18. Πβ3 Πεγ8 19. γ6 Βδ8 20. Βα6 Ιθ5 21. Ι:θ5 Α:θ5 22. Πβ7 Βζ6 23. 0-0 θ6 24. Αγ5 Ρθ7 25. Α:α7 Β:θ4 26. Πζβ1 Αζ3 27. Βζ1 Πε8 28. Αβ8 Πα:β8 29. Π:β8 Πε6 30. Πζ8 Πη6 31. Π:ζ5 Π:η2+ 32. Β:η2 Α:η2 0-1.
Διάγραμμα Νο 205
Διάγραμμα Νο 206
Στα προηγούμενα: Στο Νο 203 αν παίξατε 1. Πθ6! είναι σωστό. 1...Ρε5 2. Πη5 + ματ. Αν 1...ε6 ή ε5 2. Πθ5 ή Πζ6 + Χ. Στο Νο 204 έχουμε 1. Πβ2! Ργ1 2. Πεγ2 + ματ. Αν 1...γ1= Ι ή Β τότε 2. Πβδ2 ή Πε3 + ματ!