με ολίγον περί ξεπερασμένου Μαρξ!
«Είναι καιρός να συμφιλιωθεί ο ιδιωτικός τομέας με τα δημόσια πανεπιστήμια και συνολικά το δημόσιο τομέα». «Να προάγουμε την αξία συνεργασίας ανάμεσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την επιχειρηματική». «Το επιχειρείν και το κέρδος στη χώρα μας έχει κατασυκοφαντηθεί». «Να αναδείξουμε τον κοινωνικό ρόλο της επιχειρηματικότητας».
Είναι μόνο μερικά από τα όσα ακούστηκαν χθες, κατά τη διάρκεια παρουσίασης ενημερωτικού υλικού, με θέμα την «υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ» (!), που σχεδίασαν και παρουσίασαν η εταιρία αλκοολούχων ποτών «DIAGEO HELLAS» και το Εργαστήριο Επικοινωνίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Στόχος του συγκεκριμένου υλικού (και της σύμπραξης της ιδιωτικής εταιρίας με το πανεπιστήμιο) κάθε άλλο παρά η πρόληψη του αλκοολισμού είναι, καθώς επικεντρώνεται στην ανάγκη οι νέοι να «αποφεύγουν τα νοθευμένα ποτά και να έχουν υπεύθυνη καταναλωτική στάση απέναντι στο αλκοόλ»! Με λίγα λόγια, η «DIAGEO HELLAS» μοιάζει να λέει «ψωνίστε από μας κι αποφύγετε τις "μπόμπες"», αφού είναι υπεύθυνη για την προώθηση 24 από τα πιο εμπορικά και δημοφιλή αλκοολούχα ποτά στον κόσμο. Το ενημερωτικό υλικό, με τη ...σχετική διαφήμιση της εταιρίας, θα διανεμηθεί στους φοιτητές του Παντείου και θα αξιολογηθεί για να κυκλοφορήσει ευρύτερα ως εκπαιδευτικό υλικό!
Τη στιγμή που υπάρχουν έρευνες και δείχνουν ότι σχεδόν το 30% των Ελλήνων 14-18 ετών καταναλώνουν αλκοόλ συστηματικά, ενώ τα λεγόμενα «βαριά ποτά» (όπως αυτά που προωθεί η συγκεκριμένη εταιρία) βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις τους, η εκπρόσωπος της «DIAGEO HELLAS» δήλωσε χθες: «Δε θέλουμε να αποτρέψουμε τους νέους από το αλκοόλ, αλλά να έχουν υπεύθυνη στάση απέναντι σε αυτό»...
Το όλο εγχείρημα, ενώ φαίνεται σε πρώτο επίπεδο να είναι μια έντεχνη ώθηση προς την κατανάλωση αλκοόλ με όρους «ατομικής ευθύνης», την ίδια ώρα αποκαλύπτει και άλλου τύπου «αναζητήσεις»: Ενας από τους ομιλητές, για να πείσει ότι είναι θέμα ατομικής επιλογής η στάση ζωής, έφτασε να πει το απίθανο: «Η κοινωνική θέση του ατόμου δεν καθορίζεται από τη θέση παραγωγής, αλλά από τα χαρακτηριστικά και τον όγκο των καταναλωτικών αγαθών. Οσα είπε ο Μαρξ πριν 150 χρόνια, έχουν χάσει την καθολική ισχύ τους»!
«Πατώντας» σε ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, τον αλκοολισμό, και αποσιωπώντας τις αιτίες του, αλλά και το ίδιο το πρόβλημα, ανοίγουν οι πόρτες σε κάθε εταιρία «να αποκαταστήσει τη φήμη των επιχειρήσεων και να αναδείξει τον κοινωνικό ρόλο του κέρδους», όπως ειπώθηκε στη χθεσινή εκδήλωση. Κι αυτό το κάνουν, εισχωρώντας σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, παραγγέλνοντας έρευνες, «μαγειρεύοντας» αποτελέσματα, ισχυριζόμενοι ότι εκπαιδεύουν και ενημερώνουν.