Σάββατο 4 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η κερδοσκοπία... προστατεύει τον καταναλωτή!

Στην ενίσχυση του «ανταγωνισμού» και την... «αυτορρύθμιση» η προστασία των καταναλωτών

Μια αγορά που η λειτουργία της θα στηρίζεται πρωτίστως στον «περισσότερο ανταγωνισμό» και στην... «αυτορρύθμιση» και σε αυτοπροστατευόμενους πολίτες που θα «αναλαμβάνουν οι ίδιοι την ευθύνη να «τιμωρούν» τους κάθε λογής κερδοσκόπους οραματίζεται η κυβέρνηση και η ΕΕ. Αυτό προκύπτει από τα όσα ακούστηκαν χτες στη διάρκεια του συνεδρίου που διοργάνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, με θέμα τη διαμόρφωση της ελληνικής πρότασης για την ευρωπαϊκή στρατηγική καταναλωτή 2007 - 2013.

Μεταφέροντας στο συνέδριο την κυρίαρχη άποψη στη διαμόρφωση πολιτικής για τέτοια θέματα στην ΕΕ, ο επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για θέματα υγείας και καταναλωτή Μ. Κυπριανού, ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει σύστημα 100% αποτελεσματικό στους ελέγχους». Σπεύδοντας μάλιστα να αποενοχοποιήσει την πολιτική της ΕΕ ισχυρίστηκε ότι «στην Ευρώπη έχουμε τα πιο ασφαλή τρόφιμα και προϊόντα». Δίνοντας προφανώς και το στίγμα της πολιτικής που ακολουθείται και των προθέσεων για τον τομέα της υγείας και προστασίας του καταναλωτή, ο ίδιος δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός του 2007 - 2013 της ΕΕ περιλαμβάνει περικοπές στα κονδύλια για τους συγκεκριμένους τομείς (σ.σ. ασφάλειας τροφίμων και ποτών). Στο επόμενο διάστημα, είπε, δεν πρόκειται να ληφθούν πρωτοβουλίες νομοθετικού χαρακτήρα, αλλά θα δοθεί έμφαση σε ζητήματα «αυτορρύθμισης» και «κώδικες δεοντολογίας». Από το ίδιο βήμα, ο Μ. Κυπριανού ανέφερε ότι από τα 159 σήματα κινδύνου που καταγράφτηκαν στην ΕΕ το 2005 για επικίνδυνα παιχνίδια, τα 121 - δηλαδή οκτώ στα δέκα - είχαν εισαχθεί από την Κίνα, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε ό,τι αφορά το βαθμό επικινδυνότητας των βιομηχανικών προϊόντων.

Την προπαγανδιστική κορόνα ότι είναι δυνατό όχι μόνο να συμβιβάζεται ο «ανταγωνισμός» μεταξύ των επιχειρήσεων για όλο και μεγαλύτερα κέρδη με την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, αλλά το δεύτερο να περνάει μέσα από το πρώτο επανέλαβε ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου, αναφερόμενος στο όραμα της κυβέρνησης, υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι η αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών στηρίζεται στην ένταση του ανταγωνισμού, στη λειτουργία των επιχειρήσεων με... «κοινωνική ευθύνη» και «σεβασμό στα δικαιώματα των καταναλωτών», στον πολίτη που «ερευνά, τιμωρεί και επιβραβεύει, απαιτεί τα δικαιώματά του», εν κατακλείδι σε ένα θεσμικό πλαίσιο που «επιτρέπει τόσο την ανάπτυξη των επιχειρήσεων όσο και την αποτελεσματική προστασία των καταναλωτών». Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο υφυπουργός μάς παρουσίασε ένα μοντέλο, σύμφωνα με το οποία είναι δυνατό να υπάρχει «και η πίτα ολάκερη και ο σκύλος χορτάτος»!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ