Πέμπτη 5 Γενάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Υποπτες» όλες οι δαπάνες των ΕΒΕ

Με έμμεσο τρόπο ανεβάζουν τη φορολογική βάση και τη φοροαφαίμαξη. Στην «κρησάρα» οι δηλούμενες δαπάνες

Κάθετα ανεβαίνει ο πήχης της φοροαφαίμαξης και για τους μικρεμπόρους, βιοτέχνες, επαγγελματίες, στους οποίους φορτώνεται ένα σημαντικό μέρος από την αύξηση των φόρων που θα πληρωθούν μέσα στο 2006. Για τις κυβερνητικές διαθέσεις προϊδεάζει και το νέο αυστηρότερο πλαίσιο της εγκυκλίου που δημοσιοποίησε χτες το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για τον τρόπο υποβολής των «συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών». Επί της ουσίας, όλες οι δαπάνες που θα δηλωθούν από τους επαγγελματίες θεωρούνται κατ' αρχήν «ύποπτες» και θα περάσουν από την «κρησάρα» του φοροελεγκτικού μηχανισμού.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, στις συγκεντρωτικές καταστάσεις για τη χρήση του 2005 που θα υποβληθούν το φθινόπωρο του 2006 θα δηλωθούν όλες οι συναλλαγές ακόμη και οι μικροδαπάνες για τις οποίες δεν υπήρχε υποχρέωση υποβολής φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση. Οπως ρητά διευκρινίζεται, στις συγκεντρωτικές καταστάσεις που θα υποβληθούν το 2006, θα πρέπει να αναγραφούν αναλυτικά οι δαπάνες για τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, τον ΟΤΕ, τα ΕΛΤΑ, φορτωτικές του ΟΣΕ, αποδείξεις των ΚΤΕΛ, κοινόχρηστες δαπάνες, ενοίκια ακινήτων, πάρκινγκ επαγγελματικών αυτοκινήτων, διόδια, έξοδα κίνησης προσωπικού, εισιτήρια μεταφορικών μέσων, καθώς και η συνολική αξία των τόκων των καταθέσεων που χορηγούν οι τράπεζες.

Είναι φανερό, δηλαδή, το γεγονός ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να αποτρέψει ή να περιορίσει την αναγραφή αυτών των δαπανών, προκειμένου να αυξήσει τη μάζα της φορολογικής βάσης και να αυξήσει ακόμη περισσότερο τα φορολογικά έσοδα σε βάρος των ΕΒΕ. Πρόκειται για ένα ακόμη από τα διάφορα φορο-τεχνάσματα που χρησιμοποιούν, κατά καιρούς, οι κυβερνήσεις με πρόσχημα τη λεγόμενη πάταξη της φοροδιαφυγής. Μέχρι πρόσφατα στις εναλλακτικές λύσεις που επεξεργαζόταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου βρισκόταν και η αύξηση των «Μοναδιαίων Συντελεστών Καθαρού Κέρδους» (ΜΣΚΚ). Το συγκεκριμένο σενάριο, για την ώρα, φαίνεται να εγκαταλείπεται καθώς η αύξηση της φορολογικής αφαίμαξης με βάση τους ΜΣΚΚ θα γινόταν άμεσα αντιληπτή και θα προκαλούσε μεγαλύτερες αντιδράσεις από τους φορείς των ΕΒΕ. Η ουσία όμως της φορολογικής πολιτικής και το ύψος της φορολεηλασίας δεν αλλάζουν. Απλά, αναπληρώνεται με άλλους τρόπους, όπως αυτός που επέλεξε η κυβέρνηση, σε αντίθεση με τις απανωτές φοροελαφρύνσεις και άλλες διευκολύνσεις που θεσμοθετούνται σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου.

Προς άγραν φοροεσόδων εξαπολύεται και η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ), η οποία - με βάση τον προγραμματισμό για το 2006 - θα προχωρήσει σε 70.000 «στοχευμένους ελέγχους» και 11.500 ελέγχους στη διακίνηση εμπορευμάτων.

Το υπουργείο Οικονομικών κοινοποίησε στις αρμόδιες υπηρεσίες και τις διατάξεις του νέου νόμου για τη φορολογία ακινήτων, που αφορούν στο «φόρο αυτόματου υπερτιμήματος» των ακινήτων (πληρώνεται από τον πωλητή) και στο «τέλος συναλλαγής» ακινήτων (πληρώνεται από τον αγοραστή). Βάση υπολογισμού της φορολογικής βάσης για το «υπερτίμημα» είναι η διαφορά της αξίας σύμφωνα με τις λεγόμενες αντικειμενικές τιμές. Στο επόμενο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών θα ανακοινώσει και τα νέα αυξημένα αφορολόγητα ποσά του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ), τα οποία, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, θα ανταποκρίνονται στις πρόσφατες αυξήσεις των αντικειμενικών τιμών.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ