Τετάρτη 23 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΚΑΡΙΑ
Η ταλαιπωρία των νησιωτών δεν έχει τέλος

Μόνο με τους αγώνες μας, θα τελειώσουμε την ασυδοσία των εφοπλιστών και θα καταργήσουμε τις κυβερνητικές επιλογές που εξυπηρετούν αποκλειστικά τα συμφέροντά τους, επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Πανικάριας Συντονιστικής Επιτροπής για την Ακτοπλοϊα

Την αντιλαϊκή πολιτική που ασκείται στον τομέα της ακτοπλοΐας και των αερομεταφορών, που έχει σαν συνέπεια την ταλαιπωρία των νησιωτών, ενώ την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές «γεμίζουν τις τσέπες τους» σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Πανικάρια Συντονιστική Επιτροπή για την Ακτοπλοΐα.

Ως απάντηση στον προκλητικό ισχυρισμό του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, ότι «κατά μέσο όρο τα ελληνικά πλοία είναι ποιοτικά, τα καλύτερα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη», στην ανακοίνωση αναφέρεται μια ακόμα από τις πολλές περιπτώσεις (την περασμένη Κυριακή 13/11 το απόγευμα στο λιμάνι του Ευδήλου), όπου ο κόσμος ταλαιπωρήθηκε περιμένοντας να ταξιδέψει, αλλά το πλοίο παρουσίασε βλάβη. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το πλοίο που δρομολογήθηκε για να ταξιδέψουν την επόμενη μέρα ήταν το «Δημητρούλα», το οποίο έχει παρουσιάσει πολλά προβλήματα, ενώ - όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση - «ταξιδεύει περίπου χωρίς στεγανά».

«Η ταλαιπωρία των νησιωτών δεν έχει τέλος, και οι καθημερινές βλάβες που παρουσιάζουν τα πλοία αποδεικνύουν ότι οι εφοπλιστές, με κριτήριο την αύξηση των κερδών τους, "ξεζουμίζουν" πλοία και ναυτεργάτες, δε δίνουν δεκάρα για τη συντήρηση των σκαφών και υποβαθμίζουν πλήρως κάθε έννοια ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», σημειώνει η Πανικάρια Επιτροπή. Και προσθέτει: «Για το "Εξπρές Απόλλων" έχει διαταχτεί δικαστική έρευνα για τα πιστοποιητικά ασφαλείας του. Η δίκη του "Εξπρές Σαμίνα" συνεχίζεται στον Πειραιά, με τους επιζώντες να καταθέτουν συγκλονιστικά στοιχεία για την κατάσταση του πλοίου».

Επιπλέον, η κυβέρνηση προχωρά σε νέες αυξήσεις στις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές και στην απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από τον Πειραιά, έτσι ώστε οι εφοπλιστές να καθορίζουν αυθαίρετα τις τιμές των εισιτηρίων, τα δρομολόγια, τη συχνότητα των συνδέσεων κλπ. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στις αερομεταφορές. Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, μετά το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής», θα αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων, τα μέτρα ασφαλείας θα μειωθούν, τα δρομολόγια θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τα κέρδη, ενώ χιλιάδες εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο.

«Οσο τα πλοία είναι στα χέρια των εφοπλιστών και ασκείται η ίδια αντιλαϊκή πολιτική με κριτήριο το κέρδος τους και γενικότερα του κεφαλαίου, η κατάσταση θα χειροτερεύει ακόμα περισσότερο στην ακτοπλοΐα για τους επιβάτες, τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών, τους ναυτεργάτες. Και δε θα αλλάξει, παρά μόνον όταν με τους αγώνες μας θα τελειώσουμε την ασυδοσία, το θράσος, την αναλγησία των εφοπλιστών, όταν θα καταργήσουμε τις κυβερνητικές επιλογές που στηρίζουν και εξυπηρετούν αποκλειστικά τα συμφέροντά τους. Οταν θα επιβάλουμε τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών», καταλήγει η ανακοίνωση.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ