Πρόσθετοι φόροι 521 εκατ. ευρώ στα καύσιμα, 65 εκατ. από τη «μη τιμαριθμοποίηση» και έπεται συνέχεια με τσιγάρα, τέλη κυκλοφορίας κ.ά. Εκτεταμένες φοροελαφρύνσεις στους ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους
Δυναμώνει ακόμη περισσότερο ο ταξικός και αναδιανεμητικός χαρακτήρας της φορολογικής πολιτικής για το επόμενο έτος 2006. Μεγάλος κερδισμένος είναι οι ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι επιδοτούνται με πρόσθετες εξοργιστικές όσο και προκλητικότατες φοροελαφρύνσεις και άλλες διευκολύνσεις. Τα σπασμένα αυτής της πολιτικής, για μια ακόμη φορά, φορτώνονται στις πλάτες των εργαζόμενων, συνταξιούχων, ΕΒΕ, της φτωχομεσαίας αγροτιάς, που επιβαρύνονται με πρόσθετα φορολογικά βάρη τόσο από την έμμεση όσο και από την άμεση φορολογία. Αποκαλυπτικό για το μέγεθος της λεηλασίας είναι η ραγδαία ενίσχυση των έμμεσων φόρων που φορτώνονται στη λαϊκή κατανάλωση. Η αύξησή τους φτάνει στο 8,8%, σε μια χρονιά που η αύξηση του ΑΕΠ προβλέπεται (τρέχουσες τιμές) να φτάσει το 7,4%. Εκτεταμένη αναδιανομή εισοδημάτων σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου συντελείται και από τον τομέα της άμεσης φορολογίας. Τα λαϊκά στρώματα καλούνται να πληρώσουν 9,2% περισσότερους φόρους ή 1,8 εκατοστιαίες μονάδες πάνω από την αύξηση του ΑΕΠ. Την ίδια στιγμή ο φόρος εισοδήματος για το σύνολο των εταιριών είναι χαμηλότερος κατά 3,5 μονάδες σε σχέση με την αύξηση του ΑΕΠ! Και, βέβαια, οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι σε αντίθεση με τους ΕΒΕ, για τους οποίους ετοιμάζουν και πρόσθετα αναδρομικά χαράτσια.
Ο αντιλαϊκός χαρακτήρας της φορολογικής πολιτικής προκύπτει ανάγλυφα από τον προϋπολογισμό του 2006, στον οποίο καταγράφονται τα παρακάτω:
Στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων υπολογίζονται έσοδα 1,65 δισ. ευρώ. Τη σκυτάλη παίρνουν το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (εισαγωγή στη Σοφοκλέους). Η ακίνητη περιουσία της Εταιρίας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) για την οποία δρομολογούν την «αξιοποίηση» τουριστικών και άλλων επιχειρηματικών μονάδων. Η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου (ΚΕΔ) θα ιδρύσει θυγατρική εταιρία, η οποία επίσης θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο με τη διάθεση «τουλάχιστον 25% των μετοχών της» σε καραδοκούντες μεγαλοεπιχειρηματίες. Το δρόμο για το χρηματιστήριο παίρνει και ο «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών». Και έπεται συνέχεια με την «αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε εισηγμένες και μη επιχειρήσεις».
Τέλος, μέσα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και ανάλογα με την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, θεωρείται βέβαιο ότι στην ημερήσια διάταξη θα βρεθεί και το θέμα νέας αύξησης των ειδικών φόρων στα καύσιμα.