Παρασκευή 26 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ
Επικίνδυνες «εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πτήσεων

Μετά τις καταγγελίες των πτυχιούχων αεροναυπηγών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ότι οι έλεγχοι στα αεροσκάφη γίνονται από ιδιωτικούς συμβούλους, και οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

Πληθαίνουν οι καταγγελίες των εργαζομένων στις αερομεταφορές σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων
Πληθαίνουν οι καταγγελίες των εργαζομένων στις αερομεταφορές σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων
Πληθαίνουν καθημερινά οι καταγγελίες και τα στοιχεία που αποκαλύπτουν πόσο ισχυρό πλήγμα έχει δεχτεί η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, μετά την αποκαλούμενη απελευθέρωση, δηλαδή την καθιέρωση της «επιχειρηματικής ζούγκλας».

Μετά τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους της εταιρίας «Ηλιος» στο Γραμματικό, που παρέσυρε στο θάνατο 121 ανθρώπους, τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας καταδεικνύουν τις επιπτώσεις από την εγκληματική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της εμπορευματοποίησης του τομέα των αερομεταφορών.

Ετσι, μετά τις βαρύτατες και τεκμηριωμένες καταγγελίες των πτυχιούχων αεροναυπηγών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ότι οι έλεγχοι στα αεροσκάφη των αεροπορικών εταιριών δε γίνονται πλέον από τους εξειδικευμένους και πιστοποιημένους επιθεωρητές της Υπηρεσίας, αλλά από «ιδιωτικούς συμβούλους», χτες «καμπανάκι» για την ασφάλεια των πτήσεων «χτύπησε» και το ιπτάμενο προσωπικό των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (ΟΑ).

Ειδικότερα, «σοβαρές εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών καταγγέλλουν τώρα και οι ιπτάμενοι συνοδοί - φροντιστές των ΟΑ, οι οποίοι καλούν την κυβέρνηση και την ΥΠΑ να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους.

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ιπτάμενων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ), τα τελευταία δύο χρόνια έπαψαν να χορηγούνται πτυχία στον κλάδο τους και αντ' αυτών εκδίδονται απλές άδειες! Μάλιστα, τις άδειες αυτές τις εκδίδει πλέον η ίδια η εταιρία και όχι η ΥΠΑ, η οποία έως το 2003 ήταν αποκλειστικά αρμόδια για την έκδοση πτυχίων ιπτάμενου προσωπικού! Αυτό σημαίνει ότι κάθε εταιρία, με τα δικά της κριτήρια, μπορεί να χορηγεί άδειες ιπτάμενου προσωπικού. Οσον αφορά δε στην απαιτούμενη πιστοποίηση από την εποπτεύουσα αρχή, που είναι η ΥΠΑ, αυτή γίνεται πλέον με τυπικό έλεγχο χαρτιών και όχι επί της ουσίας!

Επίσης, οι εκπρόσωποι της ΕΙΣΦ καταγγέλλουν ότι εδώ και περίπου ένα χρόνο έχουν καταργηθεί οι υποχρεωτικοί περιοδικοί ιατρικοί έλεγχοι του ιπτάμενου προσωπικού από το αρμόδιο κρατικό «Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής». Οι έλεγχοι αυτοί γίνονται από ιδιώτες γιατρούς και στην ουσία είναι τυπικοί, καθώς τόσο η ΥΠΑ όσο και η εταιρία - εν προκειμένω οι ΟΑ - αρκούνται σε μια υπεύθυνη δήλωση του νόμου «105», με την οποία δηλώνει το ιπτάμενο προσωπικό ότι «είναι υγιές»!

Ολα αυτά υπαγορεύονται από οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία, υπηρετώντας πειθήνια τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, έχει εκδώσει σωρεία οδηγιών, μεταξύ αυτών και η κατάργηση των υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων των αεροσκαφών πριν από κάθε πτήση, από εξειδικευμένους πτυχιούχους μηχανικούς, πλήττοντας έτσι καίρια την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών.

Οι αεροσυνοδοί των ΟΑ, με κεντρικά αιτήματα την πλήρη διασφάλιση των εργασιακών - ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων, καθώς και τη διατήρηση των υψηλών στάνταρ ασφαλείας στις πτήσεις, κατέρχονται στις 31 του Αυγούστου σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία.

Σημειώνεται ότι η πολιτική των «Ελεύθερων Ουρανών» της ΕΕ είναι ο ηθικός αυτουργός του πολύνεκρου αεροπορικού εγκλήματος με τη συντριβή του αεροσκάφους της ιδιωτικής κυπριακής αεροπορικής εταιρίας στις 14 του Αυγούστου, αλλά και τόσων άλλων ανάλογων εγκλημάτων, που διαπράττονται με ανησυχητικούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και όσα καθημερινά έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τον τρόπο λειτουργίας αεροπορικών εταιριών, τους ελλιπείς τεχνικούς ελέγχους, αλλά και τους υποτυπώδεις κρατικούς ελέγχους στις εναέριες μεταφορές, πέραν του ότι δικαιολογημένα κορυφώνουν το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών, ταυτόχρονα επιβεβαιώνουν την άποψη ότι «ανταγωνισμός, παραγωγικότητα και κέρδη, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να συμβαδίσουν με την ασφάλεια των πτήσεων».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ