Παρασκευή 5 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΣΠΟΡΑΔΩΝ
Κάθε χρόνο και χειρότερα

Ανακοίνωση της ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ

Από παλιότερη κινητοποίηση των κατοίκων της Σκοπέλου στο Βόλο, για την άθλια κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

ICON

Από παλιότερη κινητοποίηση των κατοίκων της Σκοπέλου στο Βόλο, για την άθλια κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Αντιμέτωποι με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι και οι κάτοικοι των Βορείων Σποράδων. Τα ναύλα είναι πανάκριβα, τα δρομολόγια δεν είναι αρκετά και οι καθυστερήσεις τους μεγάλες, υποβάλλοντας τους κατοίκους των νησιών, αλλά και τους χιλιάδες τουρίστες, σε μια απίστευτη ταλαιπωρία. Δρομολογούνται, δε, παλιοκάραβα όπως το «Νόνα Μαίρη», που, αρκετές φορές, χαλάνε μεσοπέλαγα και παρατάνε «στο πουθενά» τόσο τους επιβάτες που είναι στο πλοίο, όσο και αυτούς που περιμένουν στα λιμάνια προορισμού του, που πολλές φορές δε φτάνει. Επίσης, πολλοί κάτοικοι, όπως της Γλώσσας Σκοπέλου και της Αλοννήσου είναι ξεχασμένοι και απομονωμένοι, εξαιτίας της ασύδοτης δράσης των εφοπλιστών, που με τις ευλογίες της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως, πριν, του ΠΑΣΟΚ, καθορίζουν τα δρομολόγια ανάλογα με τα κερδοσκοπικά συμφέροντά τους. Μεγάλο πρόβλημα, με ό,τι συνεπάγεται στην οικονομία των νησιών, αποτελεί και η αδυναμία προμήθειας εισιτηρίων για το χρονικό διάστημα που επιθυμούν οι τουρίστες, γεγονός που τους αναγκάζει να επιλέγουν άλλους προορισμούς.

Κι ενώ η κατάσταση σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χειροτερεύει συνεχώς, η οικονομία των νησιών υπονομεύεται κι επιβάλλεται η ανάπτυξη ενωτικών αγώνων για τη διεκδίκηση ασφαλούς, φτηνής και επαρκούς συγκοινωνίας, με προσέγγιση όλα τα λιμάνια - Γλώσσα, Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος - όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ «ορισμένοι επαγγελματίες από τη Σκόπελο, μιλώντας, μάλιστα, αυθαίρετα εξ ονόματος των επαγγελματιών της Σκοπέλου, θεώρησαν ως τον πιο σημαντικό - διεκδικητικό στόχο -, τον αποκλεισμό της Γλώσσας από τα βαπόρια της γραμμής, συγκεντρώνοντας υπογραφές γι' αυτό». Και τονίζει: «Η πρωτοβουλία αυτή μάς βρίσκει ριζικά αντίθετους γιατί επιδιώκει, αντικειμενικά, να οδηγήσει σε μαρασμό το μισό νησί της περιοχής Γλώσσα - Ελιος, πυροδοτεί την εμφάνιση και την όξυνση τοπικισμών, αποπροσανατολίζει και διασπά το κοινό και ενιαίο μέτωπο που πρέπει να οικοδομηθεί για να διεκδικήσει λύσεις. Χρειάζεται να κατανοηθεί, απ' όλους ότι αυτή η κατάσταση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν είναι πρόσκαιρη και άσχετη από πολιτικές επιλογές. Είναι αποτέλεσμα των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που συναποφασίζουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και πιστά ακολουθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και προηγούμενα του ΠΑΣΟΚ. Αναδιαρθρώσεις που πλήττουν το σύνολο των λαϊκών συμφερόντων σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και στη συγκεκριμένη περίπτωση του εφοπλιστικού».

Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή της, η ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ υπογραμμίζει: «Το ΚΚΕ πιστεύει πως η οριστική λύση στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα προκύψει μόνο μέσα από τη δημιουργία του Δημόσιου Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Αυτό προϋποθέτει, οι εργαζόμενοι να βγάλουν ουσιαστικά, πολιτικά συμπεράσματα. Είναι αναγκαία η αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών με την αποδυνάμωση των κομμάτων του κεφαλαίου και του ευρωμονόδρομου ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ, την ενίσχυση του ΚΚΕ και τη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για τη δημιουργία του Λαϊκού Μετώπου των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων, που θα διεκδικήσει την πολιτική εξουσία και το δικαίωμα να σχεδιάζει και να εφαρμόζει μια πολιτική με κριτήριο τα συμφέροντα των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων κι όχι του κεφαλαίου»


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ