Σάββατο 29 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΦΛΕΞΗ ΣΤΟ ΡΙΟ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Πρόκειται για κατασκευαστική αστοχία;

Αν τελικά αποδειχθεί ότι πρόκειται για κατασκευαστική αστοχία, δεν αποκλείεται μεγάλα τμήματα της γέφυρας να ανακατασκευαστούν

ICON

Αν τελικά αποδειχθεί ότι πρόκειται για κατασκευαστική αστοχία, δεν αποκλείεται μεγάλα τμήματα της γέφυρας να ανακατασκευαστούν
Τελικά, μπορεί να μην είναι και τόσο απλό το θέμα της ανάφλεξης του καλωδίου στήριξης του καταστρώματος της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται και η περίπτωση να οφείλεται σε μελετητική ή κατασκευαστική αστοχία!

Η προοπτική ενός τέτοιου ενδεχομένου έχει προκαλέσει ιδιαίτερη αμηχανία, τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στους κατασκευαστές, αφού, αν επιβεβαιωθεί, τίποτε δεν μπορεί να αποκλείσει την περίπτωση η αστοχία να εξαπλώνεται και σε άλλα καλώδια - ή ακόμη και σε όλα - και επομένως να απαιτηθεί πολύς χρόνος και χρήμα για την αποκατάστασή της. Ισως μάλιστα - σε μια τέτοια περίπτωση εκτεταμένης αστοχίας - να χρειαστεί ακόμη και ολόκληρη η ανακατασκευή τμημάτων της γέφυρας, με κόστος εκατοντάδων εκατ. ευρώ, τα οποία βέβαια θα χρεωθούν στους κατασκευαστές, αλλά ένα μεγάλο μέρος του είναι πιθανό να επιβαρύνει και το ελληνικό Δημόσιο - δηλαδή το λαό - αφού με βάση την αποικιοκρατική σύμβαση έχει εγγυηθεί τα τεράστια δάνεια.

Χτες, στο Ρίο έφτασαν από τη Γαλλία εκπρόσωποι και της κατασκευάστριας εταιρίας, αλλά και των μελετητών, οι οποίοι μαζί με τους εμπειρογνώμονες του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και αυτούς του ΤΕΕ, που θα φτάσουν σήμερα, διερευνούν τα αίτια της ανάφλεξης.

Εκείνο που προξενεί τις μεγαλύτερες απορίες των τεχνικών, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το πώς έπιασε φωτιά, από κεραυνό ή άλλο εξωτερικό φαινόμενο, το καλώδιο, όταν αυτό, αλλά και τα υπόλοιπα, διαθέτουν: Περίβλημα από άφλεκτο μονωτικό υλικό και επένδυση μεγάλου πάχους γράσου, υλικό το οποίο επίσης είναι εξαιρετικά πυράντοχο. Επιπλέον, το κυρίως σώμα αποτελείται από πλέξη χάλυβα ειδικών προδιαγραφών, ο οποίος αντέχει σε θερμοκρασία άνω των 1.000 βαθμών Κελσίου.

Φοβούνται, λοιπόν, ότι η ανάφλεξη ξεκίνησε στο εσωτερικό του καλωδίου - προφανώς λόγω κάποιας αστοχίας - και η φωτιά έκαιγε για αρκετές ώρες πριν γίνει αντιληπτή.

Η σοβαρότητα της κατάστασης αποτυπώθηκε και κατά τη χτεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Ε. Αντώναρο, ο οποίος, κρατώντας αρκετές επιφυλάξεις, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει τίποτα προς ανακοίνωση όσον αφορά στα αίτια», ενώ παράλληλα φρόντισε να επισημάνει ότι «την ευθύνη του έργου έχει η κατασκευάστρια εταιρία», εννοώντας καταφανώς ότι αυτή θα αναλάβει και το κόστος αποκατάστασης, όποιο κι αν είναι...

Οπως και να έχει, πάντως, η κατάσταση, το περιστατικό αυτό κατέδειξε το πόσο έωλη είναι η άποψη που εκφράζεται από πολλούς ότι τα έργα που κατασκευάζονται με τη μέθοδο των ληστρικών «συμβάσεων παραχώρησης» είναι πιο ασφαλή και πιο άρτια ποιοτικά. Θυμίζουμε ότι το έργο κόστισε 750 εκατ. ευρώ και η γαλλοελληνική κοινοπραξία που το κατασκεύασε, συμμετέχοντας με 9,5% στο κόστος - ποσό που υπερκαλύφθηκε από τις προκαταβολές που κατέβαλε το Δημόσιο - θα το εκμεταλλεύεται για 35 χρόνια, εισπράττοντας διόδια 9,70 ευρώ για κάθε διέλευση ΙΧ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ