Παρασκευή 9 Ιούλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΕΒ
Ζητά πλήρη υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά

Αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε αυτό να παρέχει τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις, ενσωμάτωση σε αυτό μηχανισμών της αγοράς, αλλά και φοροαπαλλαγές για την εκπαίδευση των στελεχών τους, ζητά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Χτες δημοσιεύτηκε η «Ερευνα για τις Ανάγκες των Επιχειρήσεων σε Ειδικότητες Αιχμής για την τριετία 2005-2007» που πραγματοποίησε ο ίδιος ο ΣΕΒ, παρεμβαίνοντας έτσι στα ζητήματα της Παιδείας.

Ουσιαστικά, ο ΣΕΒ ζητά επιτάχυνση της ήδη προδιαγεγραμμένης από την ΕΕ πορείας πλήρους προσαρμογής της εκπαίδευσης στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου. Μία πορεία που έχει ήδη ξεκινήσει με τις συνέπειες στο περιεχόμενο και το χαρακτήρα της παιδείας να έχουν ήδη γίνει φανερές και την οποία τα κόμματα του ευρωμονοδρόμου δηλώνουν πρόθυμα να ακολουθήσουν στο πλαίσιο και της απόφασης της Λισαβόνας για αύξηση της «ανταγωνιστικότητας» των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Και που βέβαια βρίσκονται στον αντίποδα των πραγματικών, σύγχρονων, λαϊκών αναγκών.

Με πρόσχημα, λοιπόν, τη «δημιουργία περισσότερων και καλύτερων θέσεων απασχόλησης σε βιώσιμες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις», ο ΣΕΒ ζητά η εκπαίδευση των εργαζομένων «να διευκολυνθεί και να ενισχυθεί με φοροαπαλλαγές, για τις επιχειρήσεις και ατομικά για τους εργαζομένους, και με άρση γραφειοκρατικών περιορισμών που εμποδίζουν την υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης εργαζομένων στις ιδιωτικές επιχειρήσεις». Παράλληλα, οι βιομήχανοι διαπιστώνουν ότι οι σύγχρονες επιχειρήσεις αναζητούν ένα αναβαθμισμένο ανθρώπινο δυναμικό με ευρύτερες ικανότητες, κοινωνικές και προσωπικές, τις οποίες όμως «το εκπαιδευτικό σύστημα δεν παρέχει επαρκώς» και ζητούν «άμεση αναθεώρηση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης». Επαναλαμβάνεται ότι οι επιχειρήσεις ζητούν από τα στελέχη τους να έχουν καλές γνώσεις του αντικειμένου τους, ικανότητες απόκτησης νέων γνώσεων, γνώσεις και ικανότητες επικοινωνίας, επιχειρηματικότητας, ομαδικής εργασίας, ικανότητες χρήσης και αξιοποίησης νέων τεχνολογιών, γνώσεις ξένων γλωσσών κυρίως της αγγλικής, τις δεξιότητες δηλαδή που όλα τα ευρωπαϊκά κείμενα περιγράφουν ως αναγκαίες για τους εργαζόμενους.

Μέσα από την έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2004 με ερωτηματολόγια, στα οποία απάντησαν 374 επιχειρήσεις, ο ΣΕΒ προβλέπει ότι την επόμενη τριετία αυξημένη ζήτηση θα έχουν ειδικότητες που αφορούν τη διαχείριση της ποιότητας, την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας και τα λογιστικά - οικονομικά επαγγέλματα. Ειδικότερα, Μηχανικοί - Μηχανολόγοι, Οικονομολόγοι - Λογιστές, Στελέχη Πωλήσεων και Μάρκετινγκ, Πληροφορικής και Επικοινωνιών είναι τα επαγγέλματα που ο ΣΕΒ θεωρεί περισσότερο απαραίτητα για το επόμενο διάστημα, σύμφωνα πάντα με τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν ανοιχτά τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης «να προσανατολιστούν στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας της γνώσης, ενσωματώνοντας μηχανισμούς της αγοράς που θα εξασφαλίζουν τη συνεχή προσαρμογή στις ανάγκες αυτές», «να εισαχθούν στοιχεία ευελιξίας, με αυτονομία λειτουργίας σε επίπεδο εκπαιδευτικού ιδρύματος και με παροχή σπονδυλωτών προγραμμάτων σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευόμενων» και αναφέρεται ενδεικτικά το παράδειγμα της μεταρρύθμισης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης της Αυστρίας. Οπου κάθε έννοια δημόσιας και δωρεάν παιδείας έχει αντικατασταθεί από ένα πανεπιστήμιο ελεγχόμενο από την αγορά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ