Εργο του Χ. Μουρ |
Οπως αναφέρθηκε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, «οι έξι Ευρωπαίοι γλύπτες επιλέγησαν με κριτήριο την προσήλωσή τους στην ουμανιστική παράδοση, που θεμελίωσε η αρχαία ελληνική γλυπτική, αλλά και το ρόλο που διαδραμάτισαν στη ριζική αλλαγή αυτής της παράδοσης. Οι έξι αυτές ηγετικές μορφές της νεότερης και μοντέρνας τέχνης μάς επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε τους αναθβαμούς της πορείας από την παραδοσιακή, αλλά ριζοσπαστικά ανανεωμένη και εμψυχωμένη γλυπτική μορφή της πρώτης τριάδας (Ροντέν, Μπουρντέλ, Μαγιόλ), στις τρεις εκδοχές της μοντέρνας πλαστικής που αντιπροσωπεύουν οι καλλιτέχνες της δεύτερης ομάδας (Μπρανκούζι, Τζακομέτι, Μουρ)».
Αξονες κίνησης της ιστορικής αυτής πρώτης συνάντησης είναι το ανθρώπινο σώμα, η αισθητική της κλασικής αρχαιότητας (σημείο αναφοράς που αποκωδικοποιήθηκε διαφορετικά από τον καθένα), η μεταξύ τους σχέση που καθορίστηκε παραδοσιακά σχεδόν μέσω της μαθητείας του ενός με τον άλλο (εκτός από τον Μουρ που ήταν κληρονόμος αυτής της παράδοσης) και ασφαλώς, η γλυπτική. Η έκθεση, την οποία επιμελήθηκε η Τόνια Γιαννουδάκη, θα διαρκέσει έως το τέλος του Σεπτέμβρη.