Τρίτη 23 Μάρτη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Πληθαίνουν οι καταγγελίες για την τοκογλυφία

Η τοκογλυφική τακτική που εφαρμόζουν οι τράπεζες, σε βάρος των πελατών τους, δανειοληπτών και καταθετών, παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, σε σημείο που να απεικονίζονται και στα «επίσημα» παράπονα που διατυπώνονται προς το λεγόμενο «Τραπεζικό Μεσολαβητή». Τα σχετικά στοιχεία του «Μεσολαβητή» - που να σημειωθεί ότι εποπτεύεται και από την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών - δείχνουν ραγδαία αύξηση των καταγγελιών, τηλεφωνικών ή γραπτών, που πήραν ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις μετά την κατάργηση του πλαφόν στα καταναλωτικά δάνεια που ξεκίνησε από τον Ιούλη του 2003. Οι τηλεφωνικές κλήσεις έφτασαν σε 7.228 (αύξηση 42,1% σε σύγκριση με το 2002) και τα γραπτά παράπονα σε 1.043 με αύξηση 40,8%. Από την ταξινόμηση, όπως την κάνει ο «Τραπεζικός Μεσολαβητής», προκύπτουν τα εξής:

  • Καταθέσεις: Μεγάλο μέρος των καταγγελιών αφορά τις διάφορες επιβαρύνσεις που χρεώνουν οι τράπεζες για συναλλαγές που γίνονται στο γκισέ, για τα άτοκα ποσά των καταθέσεων που εφαρμόζονται, για τα διάφορα χαράτσια σε αδρανείς λογαριασμούς, τις επιβαρύνσεις για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου κ.ά. Επίσης, για τις μεταβολές στα τιμολόγια με τα οποία οι τράπεζες αυξάνουν τα χαράτσια. Οπως είναι επόμενο ο «Μεσολαβητής» δεν μπαίνει στην ουσία των καταγγελιών, αναφέροντας ως κύριο αίτιο την «ελλιπή και μη έγκαιρη ενημέρωση των συναλλασσομένων»...
  • Δάνεια: Σε αυτή την κατηγορία κεφάλι πήραν τα στεγαστικά δάνεια. Στη διαφοροποίηση συνέβαλε πρώτα και κύρια η «ρήτρα πρόωρης εξόφλησης» που επιβάλλουν οι τράπεζες στα στεγαστικά δάνεια (συνήθως διαμορφώνεται στο 2,5% του ποσού που προεξοφλείται!). Επίσης, τα διάφορα χαράτσια που εφαρμόζονται με διάφορες ονομασίες προκειμένου να εξεταστούν οι αιτήσεις των δανειοληπτών, για καθυστερήσεις των τραπεζών που αφορούν την κίνηση των λογαριασμών, επίσης για «ανάρμοστη συμπεριφορά συνεργατών των τραπεζών που έχουν αναλάβει το έργο της είσπραξης «ληξιπρόθεσμων οφειλών».
  • Διάφορα: Διαμαρτυρίες καταγράφονται για τη «χρησιμοποίηση προσωπικών δεδομένων» από προηγούμενες συναλλαγές με στόχο την προώθηση τραπεζικών καρτών και καταναλωτικών δανείων. Επίσης για τραπεζοασφαλιστικά θέματα, κυρίως για ασφάλιστρα αυτοκινήτων που έχουν εκχωρηθεί στην τράπεζα. Ο «Μεσολαβητής» συμπεραίνει ότι τα περισσότερα παράπονα οφείλονται σε «ελλιπή ενημέρωση των συναλλασσομένων». Και βέβαια γεγονός βέβαια είναι ότι η ασυδοσία των τραπεζών βασίζεται στις πλάτες των διαφόρων κυβερνήσεων και των εποπτικών αρχών.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ