Σάββατο 14 Φλεβάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Εκτός λειτουργίας τα χρυσοπληρωμένα έργα

Το υπερσύγχρονο, υποτίθεται, αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» δε διαθέτει επαρκές σύστημα καθαρισμού της πίστας απογειώσεων-προσγειώσεων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστό από χτες το πρωί

Eurokinissi

Το υπερσύγχρονο, υποτίθεται, αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» δε διαθέτει επαρκές σύστημα καθαρισμού της πίστας απογειώσεων-προσγειώσεων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστό από χτες το πρωί
Το πιο εντυπωσιακό ίσως γεγονός της χτεσινής χιονοθύελλας είναι αυτό της γενικής παραλυσίας δύο χρυσοπληρωμένων «μεγάλων έργων» της πρωτεύουσας, δηλαδή, της Αττικής Οδού και του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» των Σπάτων.

Η Αττική Οδός φανέρωσε τις αδυναμίες της καταρρίπτοντας το μύθο ότι πρόκειται για έργο που λειτουργεί τέλεια επειδή την εκμετάλλευσή του έχουν αναλάβει οι ιδιώτες, εκτός της κατασκευής, έναντι βέβαια αδράς κερδοφορίας. Μύθο που καλλιεργούν τόσο η κυβέρνηση όσο και η ΝΔ προχωρώντας στην κατασκευή των έργων με το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης.

Οι υπεύθυνοι λοιπόν της Αττικής Οδού, παρά τα τσουχτερά διόδια των δύο ευρώ που εισπράττουν - και τα οποία μετά τις εκλογές θα γίνουν 2,5 ευρώ και από το Σεπτέμβρη θα εκτιναχτούν στα 3 ευρώ - αποδείχτηκαν παντελώς ανίκανοι να τη διατηρήσουν ανοιχτή στην κυκλοφορία. Με αποτέλεσμα, φυσικά, μεγάλα τμήματά της να παραμένουν κλειστά, όπως αυτά από την Ελευσίνα έως τη Μεταμόρφωση, καθώς και της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, και να έχουν εγκλωβιστεί εκατοντάδες πολίτες για πάνω από 24 ώρες.

«Εγκλωβισμένο» εξαιτίας του κλακάζ της Αττικής Οδού έμεινε βέβαια και το αεροδρόμιο Σπάτων, το οποίο παρέμεινε κλειστό από τις 6 χτες το πρωί εξαιτίας και των δικών του αδυναμιών. Ετσι, παρά τις διαβεβαιώσεις και της κυβέρνησης και της «Χόχτιφ» αποδείχτηκε ότι το νέο - και υπερσύγχρονο, υποτίθεται - αεροδρόμιο δε διαθέτει επαρκές σύστημα καθαρισμού της πίστας απογειώσεων- προσγειώσεων, με αποτέλεσμα να καθίσταται άχρηστο σε περίπτωση παγωνιάς.


Eurokinissi

Και να αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για δύο πανάκριβα έργα που ξεπέρασαν και τα δύο μαζί τα 2 τρισ. δραχμές, τα οποία ο λαός πλήρωσε για την κατασκευή τους, ενώ τώρα καλείται να πληρώνει πανάκριβα διόδια και τέλη για τη λειτουργία τους, προς όφελος βέβαια των μεγαλοκατασκευαστών.

Εκτός λειτουργίας τέθηκαν ουσιαστικά οι συγκοινωνίες στην Αττική. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος «κόπηκε στα δύο», εκτελώντας δρομολόγια μέχρι τη Νέα Ιωνία, ενώ τρόλεϊ και αστικά λεωφορεία εκτελούσαν ελάχιστα δρομολόγια, κυρίως στα νότια προάστια της Αθήνας και στο κέντρο. Τα δρομολόγια του ΟΣΕ διακόπηκαν για ώρες στη γραμμή Αθήνας-Χαλκίδας, όπου η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών αποκαταστάθηκε μετά τις 2 μ.μ. χτες. Στο υπόλοιπο δίκτυο οι αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ κυκλοφόρησαν κανονικά, αλλά με μικρές ταχύτητες, γεγονός που είχε ως επακόλουθο να παρατηρούνται καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και στις αφίξεις των τρένων.

Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι χτες τέθηκε σε κυκλοφορία περίπου το ένα τρίτο του στόλου των τρόλεϊ, εκτελώντας δρομολόγια από Ζάππειο για Πατήσια, Πλ. Αττικής, Τζιτζιφιές και το παλιό τέρμα στο Περιστέρι. Ορισμένα δρομολόγια, επίσης, εκτελέστηκαν και από Ομόνοια προς Νίκαια, καθώς και δρομολόγια στις οδούς Πανεπιστημίου, Πατησίων, Αλεξάνδρας και Βασ. Σοφίας.

Τα αστικά λεωφορεία κυκλοφόρησαν μόνο στα νότια προάστια, στην παραλιακή, στη Λεωφ. Βουλιαγμένης, στην Αλίμου, στη Λεωφ. Συγγρού, καθώς και στις περιοχές: Ζωγράφου, Καισαριανής, Πειραιά, Αιγάλεω, Νίκαιας, Κηφισιάς και Ν. Λιοσίων. Αρχικά κυκλοφόρησαν μόνον 50 λεωφορεία της ΕΘΕΛ και τις μεσημεριανές ώρες ο αριθμός αυξήθηκε σε 400, από τα 2.000 που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Για σήμερα, τα συνεργεία και οι ελεγκτές του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών έχουν προγραμματίσει από νωρίς το πρωί ελέγχους στους δρόμους, προκειμένου να διαπιστώνουν την καταλληλότητα του οδοστρώματος και στη συνέχεια να εισηγούνται τη δρομολόγηση των οχημάτων.

Το Ρίο-Αντίρριο παρέμεινε ανοιχτό σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα πορθμεία που ήταν κλειστά. Τα δρομολόγια προς Αργοσαρωνικό εκτελούνται μόνο με πλοία κλειστού τύπου.

Από την Πυροσβεστική ανακοινώθηκε πως τέθηκαν σε λειτουργία, σύμφωνα με τον ειδικό σχεδιασμό του, επτά Σταθμοί Βάσης στα εξής σημεία: Αρτεμίσιο, Αγιοι Θεόδωροι, Υλίκη, Αγιος Παντελεήμονας, Τέμπη, Βελεστίνο και Μαλακάσα. Στους δρόμους για να προσφέρουν βοήθεια βρίσκονται 100 οχήματα, ικανά να κινηθούν και σε τέτοιες συνθήκες με 300 άνδρες του Σώματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ