Πέμπτη 2 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Λάδι» οι φονιάδες 80 ανθρώπων

«Το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ εμπίπτει στις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 712/1970. Κινήθηκαν οι διαδικασίες, τόσο σε ό,τι αφορά στην προανάκριση, όσο και σε ό,τι αφορά στην τακτική ανάκριση και φθάσαμε στο φάκελο της δικογραφίας από το Α` Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων»... «Με δύο λόγια, το θέμα βρίσκεται στη Δικαιοσύνη».

Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης, κατά τη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, όταν κλήθηκε να εξηγήσει γιατί μέχρι σήμερα και ενώ έχουν περάσει τρία ολόκληρα χρόνια από την τραγωδία, το «μαχαίρι» δεν έφτασε «στο κόκαλο», όπως είχε δεσμευτεί προσωπικά ο πρωθυπουργός της χώρας Κ. Σημίτης.

Πρόκειται για δήλωση, που αποκαλύπτει πλήρως την τακτική της κυβέρνησης για το κουκούλωμα αυτού του κορυφαίου εφοπλιστικού εγκλήματος. Αλλωστε και μόνον η αναφορά του υπουργού στο πόρισμα του Α` Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων αποτελεί τρανταχτή απόδειξη των κυβερνητικών σχεδιασμών. Το πόρισμα αυτό χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον αισχρό, αφού ρίχνει τις ευθύνες αποκλειστικά και μόνο σε 4 μέλη του πληρώματος, βγάζοντας «λάδι» πλοιοκτήτρια εταιρία HFD και υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ακόμα, η δήλωση του υπουργού έρχεται να δώσει «γραμμή» και στη νέα εισαγγελική πρόταση για το ΣΑΜΙΝΑ, που αναμένεται να κατατεθεί από μέρα σε μέρα στο Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου. Η προηγούμενη που είχε κατατεθεί τον περασμένο Ιούλη από τον αντιεισαγγελέα Εφετών κ. Πατατούκα και η οποία παρέπεμπε πλοιοκτήτρια εταιρία και επιθεωρητές στο Μεικτό Ορκωτό Κακουργοδικείο επιστράφηκε λόγω ...δικονομικών προβλημάτων.

Η πλήρης κάλυψη που έρχεται να προσφέρει ο υπουργός στην εφοπλιστική ασυδοσία και συγκεκριμένα στην πλοιοκτήτρια εταιρία του ΣΑΜΙΝΑ είναι αναμενόμενη, αφού η διαπλοκή μεταξύ κυβέρνησης - μέσω ΥΕΝ - και πλοιοκτητριών εταιριών και συνολικά με τους μηχανισμούς των εφοπλιστών πάει «σύννεφο». Είναι ενδεικτικό το στοιχείο ότι ο κ. Γκόρος, πρώην υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος, σήμερα είναι αρχιπλοίαρχος της HFD!

Ακόμα, κατά τον υπουργό, όλα βαίνουν καλώς στην ακτοπλοΐα σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, καθώς «ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι κάτω από 20 χρόνια, είναι της τάξης των 18 χρόνων». Η πραγματικότητα διαφέρει, αφού από τα στοιχεία του ίδιου του ΥΕΝ προκύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών πλοίων είναι υπερήλικα και ο μέσος όρος του στόλου είναι, με τους πιο ευνοϊκούς υπολογισμούς, τα 25 έτη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ