Νομοσχέδιο που βάζει «πιο βαθιά το μαχαίρι στα δικαιώματα των εργαζομένων» στα ΕΛΤΑ χαρακτήρισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας το νομοθέτημα που άρχισε να συζητείται χτες στη Βουλή και αφορά στην «προσαρμογή» των Ταχυδρομείων στην ελεύθερη ταχυδρομική αγορά με βάση ευρωπαϊκή οδηγία.
Οπως επισήμανε, με τις ρυθμίσεις του νόμου «εντατικοποιείτε την εργασία στα Ταχυδρομεία» ενώ «προχωράτε και στην ενοικίαση εργαζομένων στα Ελληνικά Ταχυδρομεία», την ώρα που σε οργανικές θέσεις «καλύπτονται τα κενά με εκπαιδευόμενους».
Υπογράμμισε ότι τα μέτρα αυτά θα οδηγήσουν στην απελευθέρωση των δραστηριοτήτων των Ταχυδρομείων και ότι «τα κρατικά Ταχυδρομεία θα δουν την αξία τους να μειώνεται», ενώ η κατάσταση οδηγείται στο «τέλος του κοινωνικού χαρακτήρα και ρόλου των ΕΛΤΑ». Χαρακτήρισε παράλληλα τις ρυθμίσεις «καταστροφικές, γιατί διαλύουν το Ταχυδρομείο της χώρας», τονίζοντας ότι στα ΕΛΤΑ «πρέπει να χρηματοδοτούνται οι καθολικές υπηρεσίες». Ειδικά για το θέμα των αμοιβών του προσωπικού, ο Δ. Τσιόγκας επισήμανε ότι «προχωράτε σε διατάξεις όπου τα στελέχη μπορούν να ξοδεύουν εκατομμύρια ενώ στους ταχυδρόμους δε δίνετε ούτε τα εκτός έδρας». Υπέρ των συγκεκριμένων ρυθμίσεων έχει ήδη ταχθεί από τη συζήτηση του νόμου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή η ΝΔ, ενώ το νομοθέτημα καταψήφισε ο ΣΥΝ.
Στην παραπέρα απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, που «θα σημάνει το τέλος του κοινωνικού χαρακτήρα των ΕΛΤΑ και την παραπέρα ενίσχυση του ιδιωτικού κεφαλαίου και των μονοπωλίων» αποσκοπεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την εναρμόνιση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η προώθηση αυτού του στόχου γίνεται με τις ευλογίες της ΝΔ και την ανοχή του ΣΥΝ.
Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Συνεργασία Εργαζομένων ΕΛΤΑ», και επισημαίνει: «Η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς για τους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ σημαίνει χτύπημα της μόνιμης σταθερής απασχόλησης, εντατικοποίηση και υπερεκμετάλλευση και για το λαό χειροτέρευση των ταχυδρομικών υπηρεσιών και οικονομική επιβάρυνση, αφού ο στόχος της μέγιστης κερδοφορίας ΕΛΤΑ και ιδιωτικών ταχυδρομείων θα φέρει νέες αυξήσεις στα τιμολόγια».
Γι' αυτό η «Δημοκρατική Συνεργασία» υπογραμμίζει ότι απαιτείται ανατροπή του χαρακτήρα της εξουσίας - που είναι και το ζητούμενο της ταξικής πάλης - για να γίνουν τα Ταχυδρομεία κρατική λαϊκή περιουσία. Σε αυτή την κατεύθυνση καλεί τους εργαζόμενους να αντισταθούν στην αντεργατική πολιτική και να διεκδικήσουν «ένα Ταχυδρομείο που θα ανήκει 100% στο δημόσιο. Για ΕΛΤΑ αποκλειστικό φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών». Ταυτόχρονα, τους καλεί να οξύνουν την αντιπαράθεσή τους με τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες του συνδικαλιστικού κινήματος, να ενισχύσουν αποφασιστικά τις ταξικές δυνάμεις και τη συσπείρωση του ΠΑΜΕ.
Καταλήγοντας η «Δημοκρατική Συνεργασία» διατυπώνει το πλαίσιο αιτημάτων, που είναι: Πλήρης και σταθερή απασχόληση για όλους, 7ωρο-35ωρο-5ήμερο, δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση για όλους, σύνταξη στα 60 για τους άνδρες, στα 55 για τις γυναίκες, πλήρης συνταξιοδότηση ανεξαρτήτως ηλικίας στα 30 εργάσιμα χρόνια στο 80% του μισθού, κατάργηση των αντεργατικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.