Τετάρτη 3 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Δε γίνεται δεκτό το κυβερνητικό σχέδιο

Απεργία για την Πέμπτη 4 Σεπτέμβρη αποφάσισε χτες η ΟΣΠΑ

Νέα αγωνιστική εκδήλωση διαμαρτυρίας ενάντια στο κυβερνητικό σχέδιο για τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) πραγματοποίησε χτες η Επιτροπή Αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΟΑ - με τη συμμετοχή στελεχών του ΠΑΜΕ και εργαζομένων της εταιρίας - προχωρώντας στο συμβολικό κλείσιμο της εισόδου των κεντρικών γραφείων της εταιρίας στη Συγγρού.

Στα πλαίσια της εκδήλωσης διαμαρτυρίας τα μέλη της Επιτροπής κάλεσαν τους εργαζόμενους να αντισταθούν στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης η οποία σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, επιδιώκει τη σύσταση μιας μικρής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας, με 1.800 εργαζόμενους, περιορισμένο στόλο και συρρικνωμένο δίκτυο, με κριτήριο το κέρδος.

Η τροπολογία αυτή, το αποκορύφωμα μιας συνεχούς 20χρονης πορείας απαξίωσης της εταιρίας από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΕΕ, θα αποτελέσει την αρχή για μια σειρά ιδιωτικοποιήσεων και σε άλλους τομείς του ομίλου και, όπως σημειώνει και η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της, την κατάργηση των ελάχιστων εργατικών κατακτήσεων που έχουν απομείνει μετά τις συνεχείς «εξυγιάνσεις».

Κήρυξη 24ωρης απεργίας

Σε χτεσινό έκτακτο ΔΣ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) αποφασίστηκε ύστερα από πρωτοβουλία της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ) 24ωρη απεργία για την Πέμπτη 4 Σεπτέμβρη και συγκέντρωση έξω από τη Βουλή. Ακόμα αποφασίστηκε η πραγματοποίηση νέου ΔΣ την ερχόμενη Παρασκευή. Αιτήματα της απεργίας είναι η απόρριψη της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ, η απόσυρση της τροπολογίας, η επαναφορά των δραστηριοτήτων του ομίλου που έχουν ιδιωτικοποιηθεί στο Δημόσιο και η μονιμοποίηση όλων των εποχικών υπαλλήλων.

Να σημειωθεί ότι η παράταξη της ΠΑΣΚΕ καταψήφισε την απόφαση με τον εκπρόσωπό της να δηλώνει στην ομιλία του ότι η απεργία είναι παράνομη!!!

Στη Βουλή

Την αντίθεσή του στην ουσία αλλά και στη συζήτηση της τροπολογίας για την ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) εξέφρασε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ, Δημήτρης Τσιόγκας, στην «επί της αρχής» συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ΕΛΤΑ όπου έχει ενταχθεί η συγκεκριμένη ρύθμιση.

Οπως χαρακτηριστικά επισήμανε, η τροπολογία «δείχνει ότι έχετε αποφασίσει να ξεπουλήσετε ό,τι υπάρχει στο ελληνικό δημόσιο», ζητώντας να μη συζητηθεί στα πλαίσια του νομοσχεδίου αφού είναι άσχετη με το περιεχόμενό του. Αναφερόμενος στην ουσία της νομοθετικής ρύθμισης ο Δημήτρης Τσιόγκας επισήμανε: «δίνετε το καθοριστικό χτύπημα στη δημόσια ΟΑ», μετά από μια «μακρόχρονη πολιτική απαξίωσης» στη βάση «επιταγών και εντολών της ΕΕ».

Ειδικά για το θέμα του προσωπικού της εταιρίας, ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε λόγο για «κυβερνητική αναλγησία απέναντι στους εργαζόμενους» αφού «καυχιέται η κυβέρνηση πως μειώνει κατά 45% την τιμή της εργατικής δύναμης, αδιαφορώντας ακόμη και για την ασφάλεια των πτήσεων». Τόνισε επίσης: «θέλετε μέσα σε μια νύχτα να καταργήσετε δικαιώματα των εργαζομένων» κι έτσι «καταργείτε δικαιώματα και συλλογικές συμβάσεις» με μια «ύπουλη τακτική που αφήνει στο σκοτάδι το μέλλον των υπολοίπων». Επισήμανε επίσης ότι «η κυβέρνηση στέλνει χιλιάδες στην ανεργία και αυτό το ονομάζει διατήρηση των θέσεων εργασίας» καταλήγοντας στο ότι «οι εργαζόμενοι πρέπει να το παλέψουν ενωμένοι και να αντισταθούν αγωνιστικά».

Αναφερόμενος στην πορεία που ακολούθησε η ΟΑ τα τελευταία χρόνια, ο Δημήτρης Τσιόγκας υπενθύμισε ότι δαπανήθηκαν «πάνω από 10 δισεκατομμύρια δραχμές σε μελέτες συμβούλων» χωρίς παράλληλα να γίνει «καμιά ρύθμιση που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εταιρίας» ενώ «τα 5 τελευταία χρόνια η πολιτική της εταιρίας είναι για τη διαμόρφωση της τιμής της προς τα κάτω». Επίσης σημείωσε ότι «οι μισθοί των εργαζομένων είναι οι μικρότεροι στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη» τονίζοντας πως «η νέα εταιρία θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα του ιδιώτη και θα υποβαθμίσει την υπεράσπιση του συμφέροντος της χώρας». Παράλληλα μίλησε για σειρά αρνητικών επιπτώσεων όπως η «μείωση θέσεων εργασίας», η «επέκταση της ελαστικής απασχόλησης» και η «αύξηση του κόστους των εισιτηρίων».

Για «πληρότητα και νομική αρτιότητα» της τροπολογίας κάνει λόγο ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής σε ειδικό υπόμνημα που κατέθεσε τονίζοντας ότι η ρύθμιση είναι συμβατή προς το Σύνταγμα, την κοινοτική και εθνική νομοθεσία. Οσον άφορα το θέμα της επιστροφής της κρατικής βοήθειας προς το ελληνικό δημόσιο ύψους 194 εκατομμυρίων ευρώ, ο υπουργός Μεταφορών υποστηρίζει ότι είναι άσχετη με την τροπολογία και αναμένεται σχετική απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου αφού η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι δεν υφίσταται τέτοια κρατική βοήθεια, ενώ η σχετική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δε στηρίχτηκε σε οικονομικό έλεγχο.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ