Παρασκευή 8 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Δέσμευση από την HFD ότι θα καταβάλει το επίδομα

Με την αγωνιστική παρέμβαση των ναυτεργατών και των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η HELLAS FLYING DOLPHINS ANE (HFD) εξαναγκάστηκε τελικά χτες να δεσμευτεί για την καταβολή του επιδόματος άγονης γραμμής στο πλήρωμα του «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ». Είχε προηγηθεί μια κατάπτυστη «γνωμοδότηση» από την πλευρά του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο η πλοιοκτήτρια εταιρία επιχείρησε να αναγάγει κατά τη συνάντηση της Τετάρτης σε ρυθμιστικό παράγοντα, προσπάθεια που συνάντησε τη σθεναρή αντίδραση των συνδικαλιστών των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.

Σύμφωνα με την άποψη του υπουργείου «μπορεί να γίνει αποδεκτό ότι επικρατούν οι ειδικές συνθήκες που δικαιολογούν την καταβολή του επιδόματος άγονης γραμμής» αλλά «οι ενδιαφερόμενοι(βλέπε εφοπλιστές), εφόσον το κρίνουν αναγκαίο, μπορούν να καταφύγουν στις αρμόδιες δικαστικές αρχές για την επίλυση της διαφοράς». Από τη μία παραδέχεται την αυταπόδειχτη υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρίας να πληρώσει τους ναυτεργάτες, ενώ από την άλλη στρώνει το δρόμο να μεταφερθεί η διένεξη στις αίθουσες των δικαστηρίων, όπως άλλωστε από την αρχή επιχείρησαν να κάνουν οι εκπρόσωποι της HELLAS FLYING DOLPHINS ANE!

Κόντρα στα παιχνίδια εφοπλιστών - υπουργείου, αλλά και στη συμβιβασμένη στάση της ηγεσίας της ΠΝΟ, ναυτεργάτες και συνδικαλιστές των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ κατέβηκαν χτες το πρωί στο λιμάνι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν τον απόπλου του «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ» αν δε δεσμευόταν η πλοιοκτήτρια εταιρία για την καταβολή του επιδόματος στο πλήρωμα. Κάτω από την πίεση των ταξικών δυνάμεων του ναυτεργατικού κινήματος, η εταιρία υποσχέθηκε πως θα ανταποκρίνονταν στις υποχρεώσεις της και έτσι το πλοίο απέπλευσε κανονικά από το λιμάνι του Πειραιά. Οι ναυτεργάτες ωστόσο παραμένουν σε επιφυλακή και προετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις σε περίπτωση που η εταιρία δεν υλοποιήσει άμεσα τη δέσμευσή της.

Και νέα πεσκέσια στους εφοπλιστές

Στο μεταξύ, με αφορμή την ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το 2002 - 2003, επανήλθαν στην επικαιρότητα τα νέα μέτρα - προίκα στο εφοπλιστικό κεφάλαιο που επανέλαβε πρόσφατα ο νέος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Πασχαλίδης, για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας. Το πακέτο περιλαμβάνει τη μείωση της εισφοράς των εφοπλιστών στο χρεοκοπημένο εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής ΝΑΤ, την επιδότηση από το κράτος και του δεύτερου κύκλου της πρακτικής εξάσκησης των σπουδαστών των ΑΕΝ, αλλά και την επιδότηση μέρους ή του συνόλου του κόστους επαναπατρισμού των Ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται σε ελληνικά πλοία.

Σχολιάζοντας τις κυβερνητικές προτάσεις για νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, πρόεδρος του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και στέλεχος του ΠΑΜΕ, σημείωσε ότι «στο όνομα της ανταγωνιστικότητας έχουν παρθεί εκατοντάδες μέτρα που διώχνουν τους ναυτεργάτες από τα πλοία, στέλνοντάς τους στην ανεργία, μειώνουν τα έσοδα του ΝΑΤ και τα εισοδήματα των Ελλήνων ναυτεργατών, αυξάνουν το στόλο των εφοπλιστών και τα τρισεκατομμύρια των καταθέσεών τους στις ξένες τράπεζες».

«ΠΑΣΟΚ και ΝΔ», τόνισε ο Γ. Μανουσογιαννάκης, «συναγωνίζονται για το ποιος είναι ο καλύτερος υπηρέτης των εφοπλιστικών συμφερόντων. Αυτή την πολιτική αντιπαλεύουν οι ναυτεργάτες και τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία. Η ενίσχυση των δυνάμεων αυτών για την ανατροπή αυτής της πολιτικής αλλά και των φορέων της, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, είναι η μόνη διέξοδος στα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών» κατέληξε ο συνδικαλιστής.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ