Πέμπτη 31 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης

Με νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή μετατρέπεται σε ΑΕ, χάνοντας έτσι τον κοινωνικό του ρόλο. Την αντίθεση του ΚΚΕ εξέφρασε ο βουλευτής Σταύρος Σκοπελίτης

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, αφού με νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που συζητείται από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Πρόσχημα της κυβέρνησης γι' αυτήν την ενέργεια είναι το «απαρχαιωμένο» πλαίσιο λειτουργίας του Ταμιευτηρίου και η ανάγκη «εκσυγχρονισμού» του.

Ομως, όπως παρατήρησε και ο εισηγητής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης, αυτό το σημερινό πλαίσιο λειτουργίας δεν εμπόδισε στο Ταμιευτήριο να είναι κερδοφόρο, να το εμπιστεύονται εκατοντάδες χιλιάδες μικροκαταθέτες, να έχει μεγάλη περιουσία και όλα αυτά χωρίς την παραμικρή επιδότηση από το κράτος. Το ίδιο το σημερινό πλαίσιο δεν εμπόδισε τη μηχανογράφησή του και τον εκσυγχρονισμό του, ούτε την εκπλήρωση του σημαντικού κοινωνικού του ρόλου.

Ο Σταύρος Σκοπελίτης, σχολιάζοντας την κυβερνητική πρόθεση να λειτουργήσει το Ταμιευτήριο με «ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια», άρα με μόνη επιδίωξη το κέρδος, είπε ότι με τέτοια κριτήρια θα χαθεί οριστικά ο κοινωνικός ρόλος του. Τόνισε ότι δε θα υπάρχει πλέον ευνοϊκό επιτόκιο καταθέσεων, ούτε στεγαστικά δάνεια με χαμηλό επιτόκιο, ενώ το σίγουρο είναι ότι θα πάψει να εξυπηρετείται όπως σήμερα και η τελευταία γωνιά της Ελλάδας.

Η ενέργεια αυτή της κυβέρνησης, υπογράμμισε, κινείται στη γενικότερη πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της παράδοσης στο μεγάλο κεφάλαιο δημόσιας περιουσίας, όπως ακριβώς έγινε με τη ΔΕΗ ή τον ΟΤΕ και τη διάθεση μετοχών τους μέσω του Χρηματιστηρίου.

Σημαντικές θα είναι και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους του Ταμιευτηρίου, αφού αυτό πλέον παύει να είναι δημόσια υπηρεσία και οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοί του θα υπογράψουν νέες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Οι συμβασιούχοι θα απολυθούν, ενώ θα πάψει να ισχύει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και θα αντικατασταθεί με νέο κανονισμό εργασίας. Αφού πλέον το Ταμιευτήριο δε θα είναι δημόσια υπηρεσία παύουν να ισχύουν και οι έλεγχοι για τις προμήθειές του, δε θα υπάρχει η εγγύηση του δημοσίου για τις καταθέσεις, ενώ δε θα ασκείται έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής είπε ότι με το νομοσχέδιο το Ταμιευτήριο αποκτά οντότητα μέσα στην αγορά και αυτό «ενοχλεί». Αναγνώρισε όμως τα μέχρι τώρα αποτελέσματά του και τα αυξημένα του κέρδη και ισχυρίστηκε ότι παρά τη μετατροπή του σε ΑΕ δε θα δοθεί στους ιδιώτες.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ