Κυριακή 27 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
ΝΕΟ OPEL VECTRA
Νέα πρόταση - παραδοσιακές αξίες

Το νέας γενιάς Vectra ανοίγει καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία της Opel, στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών, κάτι που γίνεται αντιληπτό άμεσα από την ξεχωριστή σχεδίαση του αυτοκινήτου

Οταν μια εταιρία καλείται να αντικαταστήσει ένα από τα βασικά της μοντέλα, είναι σαν προσπαθεί να λύσει ένα αίνιγμα. Οταν δε, πρέπει να αντικατασταθεί ένα επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο και σε κατηγορία μεγάλου ενδιαφέροντος, τότε το αίνιγμα είναι πραγματικός πονοκέφαλος. Το νέο Vectra αντικαθιστά ένα μοντέλο που αποτελούσε απάντηση σε μια αγορά που σιχαίνεται τους πονοκεφάλους, τα συνεργεία και είναι απόλυτα συνειδητοποιημένη για τις αξίες του αυτοκινήτου. Με τέτοιο πρόγονο θα μπορούσε το νέο Vectra να είναι τίποτα λιγότερο από μια ολοκληρωμένη απάντηση στον ανταγωνισμό.

Η Opel χωρίς περιστροφές στόχευσε την κορυφή της κατηγορίας. Το νέας γενιάς Vectra άνοιξε, σύμφωνα με την εταιρία, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Opel στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από την ξεχωριστή σχεδίασή του. Ο προσανατολισμός σε άνεση, ευρυχωρία, τεχνολογία, ασφάλεια (παθητική και ενεργητική) είναι ολοφάνερος. O πραγματικά μεγάλος ανταγωνισμός της κατηγορίας έχει επηρεάσει θετικά τις προδιαγραφές του νέου μοντέλου, καθώς οι εσωτερικοί χώροι έχουν μεγαλώσει σε αναλογία με τους εξωτερικούς. Το μεταξόνιο επιμηκύνθηκε κατά έξι εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα 2,695 μέτρα, ενώ είναι και κατά 5,4 εκατοστά ψηλότερο -1,480 μέτρα-, με θετικό αποτέλεσμα σε ευρυχωρία.


Αρκετά βελτιωμένος είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής αντίστασης του νέου μοντέλου, που έπεσε από τα επίπεδα του 0,30 στο 0,28, ελαττώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου στις υψηλές ταχύτητες, με ταυτόχρονη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων στο εσωτερικό, με τη συνδρομή και της αναβαθμισμένης ηχομόνωσης. Το πλαίσιο του νέου Vectra θα εξοπλίζεται από το καινοτομικό κατά την Opel IDS (Interactive Driving System), που θα προσφέρει υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Το πακέτο της ενεργητικής ασφάλειας ολοκληρώνεται με την προσθήκη του ολοκαίνουριου ηλεκτρονικού συστήματος ESP Plus της Opel που πρωτοτοποθετείται στο νέο Vectra. Για να μειωθεί το βάρος έγινε εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και μαγνησίου, με ευεργετικά αποτελέσματα στην οδική συμπεριφορά και άνεση. Στην παθητική ασφάλεια, το πακέτο περιλαμβάνει μια πλήρη σειρά αερόσακων και βελτιωμένο σύστημα προστασίας του κεφαλιού στη σύγκρουση. Αναβαθμισμένος είναι και ο υπόλοιπος εξοπλισμός άνεσης, προσφέροντας ηλεκτρονικό κλιματισμό με αισθητήρα ποιότητας αέρα, συστήματα πληροφορικής και πολυμέσων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αισθητήρες βροχής και σύστημα στάθμευσης μέσω οθόνης στο ταμπλό. Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη οι αλλαγές εστιάζονται στην πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση και τη μεταβλητή ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση, ανάλογα με την ταχύτητα, για το σύστημα διεύθυνσης. Επίσης, για πρώτη φορά, θα προσφέρεται ημιαυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με δυνατότητα σειριακής αλλαγής ταχυτήτων, ταυτόχρονα με τα κλασικά χειροκίνητα. H Opel, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής ανέβασε τον κυβισμό της βασικής έκδοσης του Vectra στα 1.800 κ.εκ., με απόδοση 122 ίππων, τιμή ανάλογη των υπόλοιπων μοντέλων της κατηγορίας. Η έκδοση των 1.600 κ.εκ. εισήχθη μετά από απαίτηση της εδώ αντιπροσωπείας και παρότι οι 100 ίπποι ακούγονται λίγοι για ένα αυτοκίνητο 1,5 τόνου, παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση. Επόμενος στη σειρά είναι ο δίλιτρος κινητήρας με απόδοση 136 ίππων, ενώ ο πιο δυνατός -προς το παρόν- βενζινοκινητήρας είναι ο ήδη γνωστός από το Speedster 2.200 κ.εκ. ισχύος 147 ίππων, με μικρό όμως ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.


Ενα πραγματικά άλλο Vectra είναι το GTS με τον V6 κινητήρα των 3,2 λίτρων και την απόδοση των 211 ίππων, αξιοπρόσεκτες επιδόσεις (τελική ταχύτητα 248 χλμ/ώρα) και ένα σπορ επιπέδου κράτημα. Το ενδιαφέρον πάντα και για το GTS εστιάζεται επίσης στην έκδοση των 1800 κ.εκ. που έχει και προσιτή για περισσότερους αγοραστές τιμή. Οι εκδόσεις για το 1.600 είναι οι Club, Comfort και Elegance με τις τιμές να διαμορφώνονται στα 18.950, 20.000 και 20.950 ευρώ. Για τα 1.800 οι εκδόσεις είναι οι Comfort και Elegance, με τιμές στα 21.700 και 22.650 ευρώ. Ο εξοπλισμός ανά έκδοση περιλαμβάνει. Vectra Club:Υφασμα ανθρακί «Champion», 8 αερόσακους κανονικού μεγέθους, ABS, Air condition, Ηλεκτρικά θερμαινόμενοι καθρέφτες, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, Ενδεικτική λυχνία διαστήματος Service, Πίσω υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο αποθηκευτικό χώρο.

Το Comfort περιλαμβάνει (επιπλέον του Club): Υφασμα «Texas» με επιλογή απόχρωσης (ανθρακί, γκρι και κασμίρ), Επένδυση Granite metallic, Ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, Ηλεκτρονικός πίνακας πολλαπλών ενδείξεων, Συρόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο αποθηκευτικό χώρο, Θήκες αναψυκτικών πίσω, Κάθισμα οδηγού & συνοδηγού 8 κατευθύνσεων, με ρυθμιζόμενη υποστήριξη οσφυϊκής χώρας, Διακοσμητικά οροφής στο χρώμα του αυτοκινήτου.


Το Elegance περιλαμβάνει (επιπλέον του Comfort): Ξύλινη επένδυση River Elm, Τιμόνι τεσσάρων ακτίνων και λαβή επιλογέα ταχυτήτων από δέρμα, Ζάντες αλουμινίου 16", εννέα ακτίνων (ελαστικά 215/55), Χερούλια θυρών στο χρώμα του αυτοκινήτου, Μεσαία γραμμή και μαρσπιέ από χρώμιο, Φώτα ανάγνωσης μπροστά και πίσω, Καθρέφτες καλλωπισμού, φωτιζόμενοι, Ηλεκτρονικός κλιματισμός και Φώτα ομίχλης.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ