Για 3.500 κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα σήμερα έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξη εφ' όλης της ύλης το βράδυ της Δευτέρας στο ΕΡΤnews. Με αφετηρία μία πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερων ελλείψεων που δεν μπορεί να κρυφτεί, φάνηκε για μία ακόμα φορά η απόσταση που χωρίζει τις ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών από την πολιτική που δημιουργεί και εντείνει αδιέξοδα.
Η Σ. Ζαχαράκη απέδωσε τα κενά σε παράγοντες όπως το «δημογραφικό που σε πολλές περιοχές αλλάζει τη δυναμική των σχολείων», τα περισσότερα είδη σχολείων που υπάρχουν, τη μείωση πιστώσεων μετά τη λήξη προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για το ολοήμερο σχολείο και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κ.λπ. Οπως είπε, τα κενά «καταμετρώνται συνέχεια, είναι περίπου στις 3.500 και δεν βάζω την καινούργια ανάγκη, της παράλληλης στήριξης». Βέβαια, είναι γεγονός ότι η ανάγκη της παράλληλης στήριξης δεν είναι καινούρια, είναι διαρκής και επιτακτική και η αλήθεια είναι πως στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων δεν στηρίζονται όλα τα παιδιά που το έχουν ανάγκη με εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.
«Επρεπε να κάνουμε περισσότερα, για περισσότερα είδη σχολείων, με κατά τι λιγότερες πιστώσεις, γι' αυτό κάνουμε τη διαδικασία με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και μέχρι 15 Νοεμβρίου θα κάνουμε και την τρίτη φάση αναπληρωτών», είπε, δείχνοντας πώς η κυβέρνηση διαχειρίζεται την υποχρηματοδότηση και δεν είναι διατεθειμένη να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ από αυτά που χαρίζει στους λίγους, για γενναία χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης με οδηγό τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες, φτάνοντας σε σημείο δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, η κυβέρνηση ακόμα να μην έχει καλύψει όλα τα εκπαιδευτικά κενά! Αντίθετα, επιστρατεύει κάθε τόσο νέα «εργαλεία» καταγραφής των αναγκών, όπως το πρόγραμμα πρόβλεψης αναγκών eduplan που εξήγγειλε, που λειτουργούν στο πλαίσιο του ασφυκτικού θεσμικού πλαισίου που φέρνει στα μέτρα της υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης τη λειτουργία των σχολείων. Ενα θεσμικό πλαίσιο που βλέπει σαν «πλασματικά κενά» και «στρέβλωση» τις τάξεις όπου δεν συνωστίζονται μαθητές, που δεν πλησιάζουν ή ξεπερνούν τους 25 μαθητές, και θέτει στο στόχαστρο συμπτύξεων εκατοντάδες τμήματα ξεσηκώνοντας αντιδράσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Οπως προέκυψε από την ίδια συνέντευξη, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν στη θεσμοθέτηση του «Εθνικού Απολυτηρίου», μετά από έναν διάλογο που θα ξεκινήσει σε 15 με 20 μέρες, όπως είπε η υπουργός Παιδείας, οπότε και θα αρχίσει η επαφή με τα άλλα κόμματα ώστε να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε μία βάση κειμένου. Ενίσχυση της Τράπεζας Θεμάτων, προσμέτρηση της βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου, ειδικό σώμα αξιολογητών των γραπτών, είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά που ανακοίνωσε ενώ, όπως δήλωνε, οι πανελλαδικές δεν καταργούνται άμεσα και το πώς θα συνδυαστεί η εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση με το Εθνικό Απολυτήριο είναι υπό συζήτηση.