Η στροφή στην πολεμική οικονομία δεν αφορά μόνο «παραδοσιακά» μονοπώλια της στρατιωτικής βιομηχανίας, αλλά και νέους «παίκτες», όπως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «Porsche», που σε συνεργασία με την «Deutsche Telekom» ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ταμείου 500 εκατ. ευρώ για επενδύσεις στον στρατιωτικό τομέα. Ανάλογες επενδύσεις γίνονται και σε στρατηγικές υποδομές, που ο ρόλος τους αναβαθμίζεται σε καιρό πολέμου. Οπως ο λεγόμενος «Σιδηρούς Ρήνος», μια σιδηροδρομική γραμμή που συνέδεε το λιμάνι της Αμβέρσας με τον Ρουρ στη Γερμανία και έχει αχρηστευτεί από τις αρχές του '90. Τώρα, Βέλγιο, Ολλανδία και Γερμανία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επαναλειτουργία της, με έργα 17 δισ. ευρώ. Βασικός στόχος είναι η γρήγορη μεταφορά στρατιωτικού υλικού προς τα ανατολικά, καθώς σε περίπτωση πολέμου εκτιμάται πως οι σιδηρόδρομοι θα «φρακάρουν». Θυμίζουμε ότι πριν από μερικές βδομάδες, το άλλο μεγάλο λιμάνι της Ολλανδίας, το Ρότερνταμ, ανακοίνωσε πως προχωρά στη δέσμευση χώρου για πολεμικά πλοία και στον σχεδιασμό μεταφοράς στρατιωτικού φορτίου σε περίπτωση πολέμου, ενώ το λιμάνι της Αμβέρσας στο Βέλγιο φιλοξενεί τακτικά στρατιωτικό εξοπλισμό για τις αμερικανικές δυνάμεις που σταθμεύουν στην Ευρώπη. Οσο τα σφυριά της πολεμικής προετοιμασίας χτυπάνε σε εργοστάσια, σιδηρόδρομους, λιμάνια, αεροδρόμια, τόσο πιο δυνατά ακούγεται κι ο συναγερμός για τους λαούς να διαχωριστούν από τα σχέδια της αστικής τάξης και να διαμορφώσουν το δικό τους σχέδιο σύγκρουσης με τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτόν.