Σε ανακοίνωσή της η ΤΟ Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ σημειώνει:
«Οσο κι αν προσπαθούν να ντύσουν με "εθελοντισμό" και "έξτρα αμοιβές" τη συμμετοχή των ναυτεργατών, η πραγματικότητα δεν κρύβεται: Μιλάμε για ωμή εμπορευματοποίηση της ανθρώπινης ζωής.
Οι "τριπλοί μισθοί" δεν μπορούν να εξαγοράσουν τον θανάσιμο κίνδυνο.
Η όξυνση των αντιπαραθέσεων, οι επιθέσεις και τα αντίποινα μετατρέπουν τα εμπορικά πλοία σε στόχους.
Τώρα να αναγνωριστούν εμπόλεμες ζώνες και να εξασφαλιστεί ο επαναπατρισμός των ναυτεργατών».
Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 200 πλοία ελληνικών συμφερόντων βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου και του Κόλπου του Ομάν. Κι ενώ οι πλοιοκτήτες κοστολογούν την ανθρώπινη ζωή με κάποια μεροκάματα παραπάνω, η κυβέρνηση κάνει πως ενδιαφέρεται χωρίς να βάζει καν θέμα επαναπατρισμού των ναυτεργατών και διαρρέει ότι «η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας έχει προχωρήσει σε συνεχείς τηλεφωνικές επικοινωνίες με πλοιοκτήτες, καλώντας τα πλοία που βρίσκονται κοντά στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ να αναζητήσουν ασφαλή καταφύγια το συντομότερο δυνατό».
Θυμίζουμε ότι από τον Περσικό Κόλπο και ιδιαίτερα τα Στενά του Ορμούζ διακινείται περίπου το 20%-25% του παγκόσμιου πετρελαίου. Κάθε μήνα, πάνω από 3.000 δεξαμενόπλοια διαπλέουν τα Στενά, με την πλειονότητα να είναι ελληνόκτητα. Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2025, 1.201 ελληνόκτητα πλοία πέρασαν από την περιοχή.