Να παρθούν άμεσα μέτρα, απαιτεί η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ
Την πιλοτική εφαρμογή της 24ωρης λειτουργίας του Μετρό, του Τραμ και ορισμένων γραμμών λεωφορείων εξετάζουν κυβέρνηση και υπουργείο Μεταφορών. Την ώρα που χιλιάδες επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική ταλαιπωρούνται καθημερινά από τις μεγάλες αναμονές στις αποβάθρες και στις στάσεις, τα αραιά δρομολόγια, τις συχνές βλάβες σε οχήματα και συρμούς, και ενώ το προσωπικό εργάζεται σε συνθήκες υποστελέχωσης και εντατικοποίησης, η κυβέρνηση διατείνεται ότι ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει την ασφαλή μετακίνηση των νέων που βγαίνουν για να διασκεδάσουν. Οπως έχει ανακοινώσει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, το μέτρο θα εφαρμοστεί δοκιμαστικά το Σάββατο 5 Ιούλη, με στόχο να εξεταστεί, κατόπιν «μελέτης βιωσιμότητας», η 24ωρη λειτουργία των Μέσων σε συγκεκριμένες μέρες της βδομάδας και του έτους.
Τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, συρμούς αλλά και στην απαραίτητη συντήρηση, που «καθιστούν προβληματική τη λειτουργία ακόμα και με το υπάρχον ωράριο», αναδεικνύει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) ΣΤΑΣΥ.«Είναι εγκληματικό να σχεδιάζουν κάποιοι 24ωρη λειτουργία χωρίς να παίρνουν μέτρα», σχολιάζει.
Το τοπίο που σκιαγραφεί η ΔΑΣ έχει ως εξής: Οι κενές θέσεις προσεγγίζουν τις 800, με βάση το οργανόγραμμα της ίδιας της ΣΤΑΣΥ, το οποίο υπολείπεται των πραγματικών αναγκών. Οι σταθμάρχες αναγκάζονται να δουλεύουν 12 και 16 ώρες σε καθημερινή βάση, ενώ υπάρχουν οδηγοί που δουλεύουν σχεδόν 30 μέρες τον μήνα. Οι φθορές στη σιδηροδρομική επιδομή (ράγες) επιβάλλουν μειωμένη ταχύτητα κίνησης των συρμών σε πολλά τμήματα του δικτύου. Οι υπάρχοντες συρμοί δεν επαρκούν για τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης των επιβατών, ενώ οι βλάβες, οι καθυστερήσεις και τα επικίνδυνα για επιβάτες και εργαζόμενους περιστατικά αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
«Οσες προσλήψεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια είναι σταγόνα στον ωκεανό, αφού δεν αντικαθιστούν ούτε τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Πόσο μάλλον όταν από τους λίγους νεοπροσληφθέντες παραμένουν τελικά ελάχιστοι, λόγω των πολύ χαμηλών αποδοχών τους, αφού δεν προσμετράται μισθολογικά η προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα, με βάση τους μνημονιακούς νόμους του ενιαίου μισθολογίου, που είναι σε ισχύ», σημειώνει η ΔΑΣ.
Σχολιάζοντας τις «ευχαριστίες» που εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός προς τους εργαζόμενους σε ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ και ΟΑΣΑ, και τα σωματεία που υπέβαλαν «προτάσεις», η ΔΑΣ αναρωτιέται ποιοι είναι αυτοί οι εργαζόμενοι και αυτά τα σωματεία. «Εχουν να απαντήσουν κάτι οι κυβερνητικές πλειοψηφίες των σωματείων;», είναι το ερώτημα που θέτει, και υπενθυμίζει ότι στα καλέσματά της για ορισμό Γενικών Συνελεύσεων δεν έχουν απαντήσει ακόμα.
«Εχουν εγκληματικές ευθύνες η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, όταν δηλώνουν πως θα προχωρήσουν σε αυτό το μέτρο χωρίς να έχουν πάρει όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα και να έχουν δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να μπορούν εργαζόμενοι και υποδομές να ανταποκριθούν στην 24ωρη λειτουργία», ξεκαθαρίζει η ΔΑΣ και διεκδικεί: Κάλυψη όλων των θέσεων εργασίας με μόνιμο προσωπικό και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ώστε να πάψει η εντατικοποίηση της εργασίας. Ενίσχυση του στόλου, με τον απαραίτητο αριθμό νέων, σύγχρονων συρμών. Αμεση επισκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, χωρίς εμπλοκή επιχειρηματικών συμφερόντων.