Τρίτη 17 Ιούνη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ο λαός χρειάζεται έναν ΒΟΑΚ έξω από τη λογική «κόστους - οφέλους»

Από διαμαρτυρία για τη δημιουργία ασφαλούς οδικού δικτύου στην Κρήτη
Από διαμαρτυρία για τη δημιουργία ασφαλούς οδικού δικτύου στην Κρήτη
Τις θέσεις του ΚΚΕ για έναν ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, σύγχρονο και ασφαλή για τις ανάγκες του κρητικού λαού, παρουσίασαν την προηγούμενη βδομάδα στελέχη της ΤΕ Ηρακλείου του ΚΚΕ, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στο Ηράκλειο της Κρήτης, μετά και την πρόσφατη ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτη παραχωρησιούχο που θα τον εκμεταλλεύεται για 35 χρόνια.

Στην τοποθέτησή του ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης και βουλευτής Ηρακλείου με το ΚΚΕ, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Η σύμβαση παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ είναι ληστρική. Η υλοποίηση των "αναπτυξιακών" έργων στην Κρήτη, όπως ο ΒΟΑΚ, έχει ως κριτήριο τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την κάλυψη των ουσιωδών αναγκών των κατοίκων του νησιού.

Απόδειξη το γεγονός ότι δεν θα επεκταθεί μέχρι τη Σητεία, με αποτέλεσμα να μην καλύπτει το σύνολο της έκτασης του νησιού, επειδή δεν συμφέρει τους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς δεν θα αποφέρει άμεσα τα προσδοκώμενα κέρδη από τα διόδια.

Οι κάτοικοι της Κρήτης θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να πληρώσουν όχι μόνο την κατασκευή του ΒΟΑΚ, αλλά και τη λειτουργία και συντήρησή του μελλοντικά. Για ένα έργο που έχει ήδη κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μέρος του με χρήματα από το Δημόσιο, ο ιδιώτης βάζει ψίχουλα, μόλις 220 εκατομμύρια, ενώ το Δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός, βάζει 891 εκατομμύρια, πέντε φορές περισσότερο από τον ιδιώτη, ο οποίος και θα τον εκμεταλλεύεται μέσω των διοδίων για 35 ολόκληρα χρόνια! Μάλιστα, επιδιώκει να εισπράττει διόδια και πριν την παράδοση του έργου, με το επιχείρημα της εξοικείωσης του πολίτη.

Από τη συνέντευξη των στελεχών του ΚΚΕ
Από τη συνέντευξη των στελεχών του ΚΚΕ
Υποκριτική είναι η στάση των άλλων κομμάτων, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.ά., αφού συμφωνούν με την πολιτική των παραχωρήσεων και ιδιωτικοποιήσεων. Το απέδειξαν και μέσα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την κύρωση της σύμβασης.

Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε θετικά στην κύρωση, αποδεικνύοντας ότι είναι το alter ego της ΝΔ προετοιμάζοντας τις μελλοντικές συνεργασίες.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ τάσσεται υπέρ των συμβάσεων παραχώρησης και των ΣΔΙΤ, άρα διόδια, άρα ιδιώτες, καταψήφισε τη σύμβαση για καθαρά επικοινωνιακούς και ψηφοθηρικούς λόγους.

Το ΚΚΕ λέει ούτε δημόσιος ούτε ιδιωτικός σε ένα σύστημα που το ένα χέρι νίβει τ' άλλο και τα δύο τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα σε βάρος της ασφάλειας του λαού.

Προβάλλει σήμερα επιτακτικά η ανάγκη - αυτό θέλει ο κρητικός λαός - συνολικά για ένα οδικό δίκτυο σύγχρονο, ασφαλές, που να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες του, με τον ΒΟΑΚ να ξεκινά από την Κίσσαμο και να καταλήγει στη Σητεία, με συνδετήριους άξονες Βορρά - Νότο.

Η χρηματοδότηση - κατασκευή - συντήρηση και λειτουργία του να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλης μορφής εκμετάλλευση, με σεβασμό στο περιβάλλον, που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους - οφέλους.

Αυτό, όμως, προϋποθέτει οι συγκοινωνίες, οι αυτοκινητόδρομοι, το υπόλοιπο οδικό δίκτυο να υπάγονται 100% σε έναν ενιαίο κοινωνικοποιημένο φορέα κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας αυτών των έργων, σε συνεργασία με τον αντίστοιχο ενιαίο φορέα μεταφορών.

Αυτό, όμως, απαιτεί άλλες κοινωνικές συνθήκες με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής και με κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας».

Η Λίνα Ανδρουλάκη, μέλος του ΤΓ Ηρακλείου του ΚΚΕ και δημοτική σύμβουλος Ηρακλείου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», στην παρέμβασή της σημείωσε:

«Η μετατροπή του ΒΟΑΚ σε κλειστό, ιδιωτικό αυτοκινητόδρομο με φανερά και σκιώδη διόδια όχι μόνο δεν θα λύσει, αλλά αντίθετα θα εντείνει τα προβλήματα των μετακινήσεων στο νησί, ενώ θα προσθέσει νέα οικονομικά βάρη στον λαό της Κρήτης αλλά και συνολικά της χώρας. Ο λαός της Κρήτης και του Ηρακλείου να μην επιτρέψει σε κανέναν ιδιώτη να εκμεταλλευτεί τη δημόσια περιουσία, να απαιτήσει αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο με βάση τις ανάγκες του!».

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Βρύσαλης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», σημείωσε χαρακτηριστικά στην τοποθέτησή του:

«Επεσαν οι μάσκες και για την Τοπική Διοίκηση, με την περιφερειακή αρχή να πανηγυρίζει μαζί με την κυβέρνηση για το μεγάλο αυτό "κατόρθωμα".

Η ασφάλεια στις μεταφορές είναι υπόθεση του λαϊκού κινήματος, που προτάσσει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και αμφισβητεί την κυρίαρχη πολιτική και το σύστημα το οποίο υπηρετεί το καπιταλιστικό κέρδος».

Τέλος, ο Δημήτρης Δουλουφάκης, δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ανέφερε:

«Η δημοτική αρχή, για άλλη μια φορά, στη λογική του "εφικτού", δηλαδή με την αντιλαϊκή πολιτική "κόστους - οφέλους", αποδέχεται τις σοβαρές ελλείψεις στον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ και κάνει εκπτώσεις που θίγουν άμεσα τα συμφέροντα του ηρακλειώτικου λαού.

Μαζί με τον λαό του Ηρακλείου θα διεκδικήσουμε να εξασφαλιστούν ασφαλείς, δημόσιες και δωρεάν μετακινήσεις».


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ