Το κράτος θα αναλάβει τελικά την αναβάθμιση του λιμανιού του Βόλου. Εχει προηγηθεί η ματαίωση διαγωνισμού που ανέδειξε αρχικά τον ΟΛΘ (πλειοψηφούν τα συμφέροντα Σαββίδη) ως «προτιμητέο επενδυτή» για την απόκτηση 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου έναντι 51 εκατ. ευρώ, ενώ σε εξέλιξη ήταν προσφυγή άλλου επενδύτη. Τι συνέβη όμως και το κράτος άλλαξε άρδην προσανατολισμό, αποφασίζοντας τελικά να κρατήσει στην ιδιοκτησία του το λιμάνι; Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη στρατηγική σημασία τέτοιων υποδομών, που σε περίοδο όξυνσης των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών «απαγορεύει» ακόμα και τη σκέψη αντίπαλων στο ΝΑΤΟ ιμπεριαλιστικών συμφερόντων (Ρωσία, Κίνα) να βάλουν χέρι σε τέτοιες στρατηγικές υποδομές. Η σημασία τους δεν περιορίζεται στην οικονομία και στο εμπόριο, αλλά έχουν και τεράστια στρατιωτική αξία, όπως δείχνει το παράδειγμα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που λειτουργεί επί της ουσίας ως βάση των Αμερικανών. Καθόλου τυχαία, άλλωστε, η κυβέρνηση ανακοινώνει ότι στην ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου θα ακολουθήσει το «μοντέλο» της Αλεξανδρούπολης, προδιαγράφοντας τις μελλοντικές του χρήσεις. Σε κάθε περίπτωση, το κράτος έρχεται κι εδώ να θωρακίσει τα στρατηγικά συμφέροντα της αστικής τάξης, που τα συνδέουν χίλια νήματα με τον ευρωατλαντικό σχεδιασμό: Η ιδιοκτησία παραμένει κρατική όχι για να αναπτυχθεί το λιμάνι προς όφελος του λαού, αλλά για να μην πέσει σε «αντίπαλα» συμφέροντα και για να αναβαθμιστεί ως οικονομικό και στρατιωτικό ορμητήριο των Ευρωατλαντικών.