Τετάρτη 7 Μάη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΚΡΗΤΗΣ
Το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς μεταφορές θεωρείται κόστος

Την ερχόμενη Παρασκευή υπογράφεται η σύμβαση υλοποίησης του ΒΟΑΚ από την κυβέρνηση

Από διαμαρτυρία πέρσι τον Σεπτέμβρη. Χαρακτηριστικό το σύνθημα: «ΒΟΑΚ - Τα δικά μας Τέμπη, τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».
Από διαμαρτυρία πέρσι τον Σεπτέμβρη. Χαρακτηριστικό το σύνθημα: «ΒΟΑΚ - Τα δικά μας Τέμπη, τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».
Με τυμπανοκρουσίες και πανηγυρισμούς ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση ότι την ερχόμενη Παρασκευή 9 Μάη θα υπογραφεί η σύμβαση υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), για το τμήμα παραχώρησης από τα Χανιά στο Ηράκλειο, στην οποία ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Στα εγκαίνια μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα παρευρεθεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και φυσικά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς είναι ο φορέας υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου.

Κυβέρνηση και τοπικοί άρχοντες (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ) μιλάνε για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης της τρέχουσας δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών για τη χώρα μας, με το κόστος να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια του κρητικού λαού και να αποκρύψουν ότι ο ΒΟΑΚ σχεδιάζεται με κριτήριο τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι τις λαϊκές ανάγκες.

Ο Αλέκος Μαρινάκης, μέλος του Γραφείου ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης, σε άρθρο για την υπογραφή σύμβασης του ΒΟΑΚ, τονίζει ανάμεσα σε άλλα:

«Ο ΒΟΑΚ σχεδιάζεται τώρα γιατί πριν δεν ήταν προτεραιότητα, με βάση τις απαιτήσεις της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην Κρήτη. Η χάραξή του δεν είναι τεχνικό ζήτημα. Εχει ταξικό - πολιτικό πρόσημο. Οι τεχνικές πλευρές του έργου "κουμπώνουν" στον ανταγωνισμό και τα κέρδη των ξενοδοχειακών, εμπορικών και κατασκευαστικών επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος της ζωής των πολλών, των αναγκών του κρητικού λαού. "Κουμπώνουν" και με τα παζάρια ανάμεσα στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες για το μοίρασμα της πίτας των κερδών.

Από την άλλη, ο λαός, που θα χρυσοπληρώνει για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, θα συνεχίσει να πληρώνει στους σταθμούς διοδίων για τη χρήση του δρόμου, για να κερδίζουν τα μονοπώλια στον κλάδο των κατασκευών και αλλού.

Σε αυτόν τον σχεδιασμό που έχει κριτήριο τα συμφέροντα και τα κέρδη των λίγων, καμιά τύχη δεν έχουν οι ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων για ασφαλή μετακίνηση!

Κατά συνέπεια, επιστημονικά ορθές και σύγχρονες λύσεις συμπιέζονται, έως και απορρίπτονται, όπως στις παρακάμψεις, τις συνδετήριες οδούς, στην υπογειοποίησή τους κ.ά.

Και τις τρεις πόλεις, Χανιά και Ρέθυμνο και Ηράκλειο, ο ΒΟΑΚ τις διχοτομεί. Οι εγκληματικοί αυτοί σχεδιασμοί εγκλωβίζουν τους κατοίκους, χωρίς καμία δυνατότητα διαφυγής, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, φυσικών καταστροφών. Ταυτόχρονα, δημιουργούνται προβλήματα στην αντιπλημμυρική θωράκιση, όπως και άλλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις».

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης καταλήγει: «Η "Λαϊκή Συσπείρωση" έχει κρυστάλλινη θέση και στηρίζει τα δίκαια αιτήματα του λαού για ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, σύγχρονο, ασφαλή, χωρίς πρόσθετη φορολογία, διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες, που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο - όχι αποσπασματικό - σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους - οφέλους, για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη.

Αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και κατασκευή νέου σύμφωνα με τις υπάρχουσες και μελλοντικές ανάγκες. Αμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια στα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ και του υπόλοιπου οδικού δικτύου.

Σχεδιασμό και ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών σε όλα τα χωριά και τις πόλεις της Κρήτης. Αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένων και των μέσων σταθερής τροχιάς), που θα λύσει πολλά θέματα εύκολης, ασφαλούς, γρήγορης και φθηνής μετακίνησης εργαζομένων και επισκεπτών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ