Στη Βουλή έφεραν με σχετική Ερώτηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Α. Τζέκης και Γ. Χουρμουζιάδης τα προβλήματα που δημιουργεί στους ΕΒΕ η μετατροπή του από κέντρο χονδρικής πώλησης ελληνικών προϊόντων σε κέντρο λιανικής πώλησης εισαγόμενων
Τα προβλήματα που δημιουργεί στους επαγγελματοβιοτέχνες και στους εμπόρους πολλών νομών της Β. Ελλάδας ο τρόπος με τον οποίο τελικά λειτουργεί το Διασυνοριακό- Διαμετακομιστικό-Εμπορικό-Εκθεσιακό-Εξαγωγικό Κέντρο «ΠΡΟΜΑΧΩΝ ΑΕ» (ΔΔΕΕΕΚ), στην Κοινότητα Προμαχώνα, στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτησή τους και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους αρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομίας και Οικονομικών οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγ. Τζέκης και Γ. Χουρμουζιάδης. Οι βουλευτές του Κόμματος σημειώνουν ότι ενώ στην ιδρυτική πράξη του συγκεκριμένου κέντρου προβλέπεται ότι στόχος του είναι η χονδρική πώληση ελληνικών προϊόντων σε γειτονικές χώρες, τελικά λειτουργεί ως εμπορικό κέντρο λιανικής πώλησης τρίτων χωρών, όπως η Ταϊβάν, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους ΕΒΕ της περιοχής, οι οποίοι γι' αυτό το λόγο προχωρούν σε κινητοποιήσεις.
Οι βουλευτές του Κόμματος ρωτούν μεταξύ των άλλων τους αρμόδιους υπουργούς εάν θα πάρουν μέτρα ώστε το ΔΔΕΕΕΚ, αν και δεν έχει δημόσιο χαρακτήρα, να λειτουργεί σύμφωνα με την ιδρυτική του πράξη. Επίσης, ζητούν να κατατεθούν στη Βουλή, μέσα στις προβλεπόμενες από το σχετικό κανονισμό προθεσμίες, στην περίπτωση που έγινε διαγωνισμός, όλα τα έγγραφα που έχουν σχέση με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με το ποιες εταιρίες πήραν μέρος σ' αυτόν και με ενδεχόμενες τροποποιήσεις. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων έχει ως εξής:
«Σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις προχωρούν οι επαγγελματοβιοτέχνες και έμποροι του Ν. Σερρών, εξαιτίας του τρόπου λειτουργίας του Διασυνοριακού-Διαμετακομιστικού-Εμπορικού- Εκθεσιακού-Εξαγωγικού Κέντρου "ΠΡΟΜΑΧΩΝ ΑΕ" στην Κοινότητα Προμαχώνα, στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθαρά ιδιωτικού χαρακτήρα, αφού συμμετέχουν εταιρίες του μεγάλου κεφαλαίου κατά 80% περίπου, με το υπόλοιπο μικρό ποσοστό να ανήκει σε φορείς του ελληνικού δημοσίου και για την εγκατάσταση του οποίου παραχωρήθηκε δημόσια έκταση αγνώστου εμβαδού για διάστημα τουλάχιστον 50 ετών. Ενώ στην ιδρυτική πράξη του Κέντρου αναφέρεται ότι στόχος του είναι η χονδρική πώληση ελληνικών προϊόντων σε αγοραστές των γειτονικών χωρών, με την έναρξη της λειτουργίας του διαπιστώνεται ότι ουσιαστικά λειτουργεί σαν εμπορικό κέντρο λιανικής πώλησης προϊόντων τρίτων χωρών, όπως η Ταϊβάν, απευθυνόμενο στο αγοραστικό κοινό του Ν. Σερρών αλλά και των γειτονικών νομών. Δεν είναι γνωστό εάν υπάρχει κανονισμός λειτουργίας καθώς και εάν προβλέπονται ποινικές ρήτρες για τις εταιρίες που συμμετέχουν σ' αυτό, στην περίπτωση που δε θα τηρήσουν τα προαναφερόμενα στην ιδρυτική πράξη.
Είναι φανερό ότι η λιανική πώληση προϊόντων σηματοδοτεί την αλλαγή των σκοπών ίδρυσης του ΔΔΕΕΕΚ, που έχει χρηματοδοτηθεί με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους από το ελληνικό δημόσιο και την ΕΕ, ενώ προβλέπονται δανειοδοτήσεις με ευνοϊκούς, επίσης, όρους. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι δεν είναι γνωστό εάν έγινε ή όχι διαγωνισμός για τη συμμετοχή των εταιριών στο Κέντρο.
Επίσης, στην περίπτωση του ΔΔΕΕΕΚ παρουσιάζεται το φαινόμενο να ευνοούνται επιχειρήσεις του μεγάλου κεφαλαίου, κυρίως από την Αθήνα, ενώ, όπως είναι γνωστό, οι παραμεθόριες περιοχές εντάσσονται σε καθεστώς ειδικών προνομιακών ρυθμίσεων λόγω της ιδιαιτερότητάς τους.
Ολα τα παραπάνω αποβαίνουν σε βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του Ν. Σερρών, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, που αδυνατούν να ανταγωνιστούν το μεγάλο κεφάλαιο. Συνέπεια δε αυτής της κατάστασης θα είναι το κλείσιμο επιχειρήσεων και η αύξηση της ανεργίας, που ήδη είναι οξυμένη στην περιοχή.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ λοιπόν οι κ. κ. υπουργοί:
1. Εάν θα πάρουν μέτρα ώστε το ΔΔΕΕΕΚ αν και δεν έχει δημόσιο χαρακτήρα να λειτουργεί σύμφωνα με την ιδρυτική του πράξη και όχι ως εμπορικό κέντρο λιανικών πωλήσεων.
2. Εάν έγινε ή όχι διαγωνισμός για το ποιες εταιρίες θα συμμετέχουν στο ΔΔΕΕΕΚ.
3. Εάν δόθηκαν, εκ μέρους των εταιριών που συμμετέχουν στο ΔΔΕΕΕΚ, εγγυήσεις στο ελληνικό δημόσιο για την τήρηση των όρων της ιδρυτικής πράξης.
Επίσης, καλούνται να καταθέσουν μέσα στις προβλεπόμενες από το Κανονισμό της Βουλής προθεσμίες:
1. Στην περίπτωση που έγινε διαγωνισμός, όλα τα έγγραφα που έχουν σχέση με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με το ποιες εταιρίες πήραν μέρος σ' αυτόν και με ενδεχόμενες τροποποιήσεις.
2. Τη σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των εταιριών που ίδρυσαν την "ΠΡΟΜΑΧΩΝ ΑΕ"».