Ενα ακόμα εργατικό «ατύχημα» έρχεται να προστεθεί στα εκατοντάδες από την αρχή του χρόνου, και μάλιστα για μια ακόμα φορά με θύμα εργάτη δήμου. Αυτήν τη φορά συνέβη στον δήμο Κω, όπου εργάτης καθαριότητας χτύπησε το αριστερό του γόνατο μετά από σύγκρουση του απορριμματοφόρου με σταθμευμένο όχημα, με αποτέλεσμα να σπάσει την αριστερή του επιγονατίδα και να πρέπει να χειρουργηθεί.
Το γεγονός καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΤΑ, σημειώνοντας ότι βασική αιτία των απανωτών περιστατικών «είναι οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας, οι ελλείψεις σε μέτρα και μέσα προστασίας, ο κακοσυντηρημένος στόλος των οχημάτων κ.λπ.».
Για τις κυβερνήσεις και τους δημάρχους, επισημαίνει, η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων αποτελούν κόστος, που προσπαθούν να το περιορίσουν προκειμένου να τονώσουν την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Αντί να δώσουν παραπάνω κρατική χρηματοδότηση στους δήμους, να αναγκάσουν τους δημάρχους να προχωρήσουν σε αντικατάσταση όλων των οχημάτων, να δώσουν χρήματα ώστε όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν μέτρα και μέσα ατομικής προστασίας με σύγχρονες προδιαγραφές, προτιμούν να σκορπούν δισεκατομμύρια ευρώ σε εξοπλισμούς και σε πολεμικές αποστολές.
Σε έναν ακόμα χώρο δουλειάς όπου τα «ατυχήματα» αποτελούν κανονικότητα, τη Ναυπηγοεπισκευή, και πιο συγκεκριμένα στη Ζώνη του Περάματος, τις ευθύνες των εργοδοτών για τη μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας και κατά συνέπεια την ανάγκη καθημερινής λειτουργίας των Μεικτών Επιτροπών Ελέγχου υπογραμμίζουν το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών.
Αφορμή η διακοπή εργασιών που επιβλήθηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος μετά από έλεγχο την περασμένη Δευτέρα στο πλοίο «Marlen» της πλοιοκτήτριας εταιρείας MED SHIPPING LTD και στο συνεργείο «Saint Nicolas», συμφερόντων Χρυσοφάκη, «για σωρεία παραβάσεων που αφορούν την ασφαλή εργασία των εργαζομένων».
Μεταξύ άλλων διαπιστώθηκαν παραβάσεις που σημαίνουν κίνδυνο - θάνατο για τους εργάτες, όπως: Εκτέλεση εργασιών με χρήση φλόγας στις δεξαμενές φορτίου, χωρίς αυτές να έχουν απομονωθεί από τα δίκτυα σωληνώσεων και σε κλειστούς χώρους «χωρίς να υπάρχει δεύτερη έξοδος διαφυγής», ενώ «η είσοδος των εργαζομένων γινόταν μόνο από μία ανθρωποθυρίδα και χωρίς καμία επίβλεψη». Ακόμα, απουσία τεχνικού Ασφαλείας, εκτέλεση εργασιών με ακατάλληλες σκαλωσιές κ.ά. «Για τις παραπάνω παραβάσεις δόθηκε διακοπή εργασιών» μέχρι να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Τα σωματεία τονίζουν ότι οι ευθύνες βαραίνουν και την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τον εργολάβο, ενώ σημειώνουν πως υπάρχουν «πολλές επιχειρήσεις που κατ' επανάληψη παραβιάζουν τα μέτρα ασφαλείας, αδιαφορώντας για τον κίνδυνο στον οποίο θέτουν τους εργαζόμενους, καθώς θεωρούν ότι εφόσον δεν τους επιβάλλονται κυρώσεις είναι σε καθεστώς ατιμωρησίας, κατά συνέπεια δεν συμμορφώνονται και εξακολουθούν να παρανομούν».