Σάββατο 4 Μάη 2002 - Κυριακή 5 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
Ουδετερότητας ατιμία στο τετράγωνο

Οπως αναφέρει ο Αριστοτέλης στην «Αθηναίων Πολιτεία», κατά τον Σόλωνα, εκείνος που σε περίπτωση εμφυλίου μένει αμέτοχος θα πρέπει να θεωρείται άτιμος και ως εκ τούτου θα πρέπει να του στερούνται τα πολιτικά του δικαιώματα.

Και επειδή ζούμε σε μια εποχή, που, ελέω καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης, όλη η Γης τείνει, από μια άποψη, να γίνει μια πατρίς, ένα παγκόσμιο χωριό, υπό την έννοια ότι κάθε σημαντικό γεγονός, πόσο μάλλον ένας πόλεμος, όπου κι αν διεξάγεται, όταν μάλιστα σε αυτόν εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα Αμερικανοί και Ευρωπαίοι, έχει άμεσες επιπτώσεις σε όλο τον πλανήτη, η ουδετερότητα απέναντι στις δυνάμεις που εμπλέκονται σε αυτόν καθόλου δε διαφέρει από την ουδετερότητα που κατήγγελλε για την εποχή του ο Σόλωνας.

Το τελευταίο διάστημα, λοιπόν, και απ' αφορμή τις επιθέσεις κατά της Γιουγκοσλαβίας, του Αφγανιστάν, των Παλαιστινίων, σε κραυγαλέες δηλαδή περιπτώσεις βαρβαρότητας, που βγάζουν μάτι, οι εκπρόσωποι της κυρίαρχης ιδεολογίας, κατανοώντας ότι η κοινή γνώμη δεν είναι δυνατόν να ταχθεί υπέρ του θύτη και μη μπορώντας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, επιλέγουν την άτιμη κατά Σόλωνα ουδετερότητα.

Στην πραγματικότητα, επειδή τους είναι αδύνατον να ταχθούν ανοιχτά υπέρ του θύτη, τον αθωώνουν εξομοιώνοντάς τον με το θύμα. Ατιμία στο τετράγωνο δηλαδή, διότι εμφανίζονται ως ουδέτεροι δίχως να είναι.

Αυτή η ατιμία γίνεται προσπάθεια να εμφανιστεί σαν αντικειμενικότητα και σαν προάσπιση πανανθρώπινων αξιών. Ομως ούτε αντικειμενικότητα σημαίνει να κρατάς ίσες αποστάσεις από τον βιασμό και από τη με κάθε μορφή αντίσταση του βιαζόμενου, ούτε η προάσπιση των αρχών του Διαφωτισμού, δηλαδή της ζωής, της ισότητας, της ελευθερίας, της αδελφοσύνης, μπορεί να αφορά εκείνους που τις βιάζουν και μάλιστα κατ' εξακολούθηση για χρόνια ολόκληρα. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο στον αιώνα τον άπαντα να εδραιωθούν αυτές οι αρχές και θα διαιωνιζόταν η κυριαρχία των καταπατητών τους.


Κραυγαλέο παράδειγμα μιας τέτοιας στάσης άτιμης ουδετερότητας είναι και η στάση όλων όσοι στηρίζουν στην πράξη την αμερικανόπνευστη «νέα τάξη», απ' αφορμή τη γενοκτονία των Παλαιστινίων.

Στα πλαίσια, λοιπόν, μιας πολιτικής ουράς της ουράς, κατά τον κύριο Πάγκαλο, όπου η Ευρώπη είναι η ουρά των ΗΠΑ και η Ελλάδα η ουρά της Ευρώπης, όλοι αυτοί οι κύριοι, με μπροστάρη τον υπουργό Εξωτερικών, κύριο Παπανδρέου, καταδικάζουν τη στρατιωτική επίθεση του Ισραήλ, αποφεύγοντας επιμελώς να τη χαρακτηρίσουν ως τρομοκρατία, ενώ ταυτόχρονα καταδικάζουν την αντίσταση του υπό κατοχή ευρισκόμενου και βάναυσα βιαζόμενου παλαιστινιακού λαού, σπεύδοντας αυτήν να τη χαρακτηρίσουν ως τρομοκρατία. Ζητάνε να σταματήσει η επίθεση κατά των Παλαιστινίων και να αποχωρήσουν τα στρατεύματα του Ισραήλ από τις θέσεις που κατέλαβαν τις τελευταίες μέρες και, ταυτόχρονα, ζητάνε να σταματήσει η αντίσταση των Παλαιστινίων, λες και με το σταμάτημα της σφαγής τους και την αποχώρηση αυτή παύει να υφίσταται η κατοχή και η βάναυση μεταχείρισή τους.

Ισες αποστάσεις, λοιπόν, από το τανκ και τη σφεντόνα, από τον ανελέητο βομβαρδισμό στρατοπέδων προσφύγων ή τις «παράπλευρες απώλειες» και την ηρωική αυτοκτονία του Παλαιστίνιου δεκαοχτάρη, που κανείς δε διερωτάται ποιος τον οδήγησε μέχρι εκεί, ή την «τρομοκρατική» δράση των Παλαιστινίων. Ισες αποστάσεις από τον ισραηλινό δίχως όρια επεκτατισμό και από έναν λαό που ζητάει για δεκαετίες μια πατρίδα.

Θα μου πείτε, όταν το 1950, ο παππούς Γεώργιος Παπανδρέου εγκατέλειπε στην τύχη της την Κύπρο, διότι «η Ελλάς αναπνέει με δύο πνεύμονας, τον μεν αγγλικόν, τον δε αμερικανικόν, και δι' αυτό δεν ημπορεί, λόγω του Κυπριακού, να διακινδυνεύση να πάθη ασφυξίαν», πώς είναι δυνατόν να έχει κανείς την απαίτηση ο εγγονός και οι ομογάλακτοί του, που στηρίζονται σε έναν, άντε ενάμισι πνεύμονα, τον αμερικανικό και τον λειψό ευρωπαϊκό, να μην εγκαταλείπουν στην τύχη της σήμερα την Παλαιστίνη και αύριο ποιος ξέρει ακόμη τι...


Του
Γιώργου ΡΟΥΣΗ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ