Τρίτη 23 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ ΜΑΤΙ
Συνεχίστηκαν και χτες οι απολογίες

Με απολογίες κατηγορουμένων συνεχίστηκε χτες η δίκη για την τραγωδία στο Μάτι.

Ο τότε εναέριος συντονιστής, Χρ. Λάμπρης, εξιστόρησε απολογούμενος τις κινήσεις του στη φλεγόμενη περιοχή μέχρι την παραλία, όπου ήρθε αντιμέτωπος με τα πτώματα που είχε συλλέξει η ΕΜΑΚ. Οπως ανέφερε, ενημέρωσε αμέσως τον τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής, Σωτ. Τερζούδη, για 16 νεκρούς. «Γύρω στις 11 το βράδυ, μου έδειξε η ΕΜΑΚ 16 σάκους με νεκρούς! Ενημέρωσα αμέσως τον αρχηγό», κατέθεσε. Οπως είπε, πέταξε με ελικόπτερο πάνω από τη φωτιά στην Κινέτα, στο Νταού Πεντέλης. Μετά την πτήση, μετέβη, κατόπιν εντολής που έλαβε, οδικώς στη φωτιά στην Ανατολική Αττική. Ανέφερε ότι «στη λεωφόρο Μαραθώνος υπήρχε τρομερή κίνηση από αυτοκίνητα... Η εικόνα της πυρκαγιάς με έκανε να παγώσω. Είχε κινηθεί πολύ γρήγορα. Οι φλόγες ήταν τεράστιες, πάνω από 20 μέτρα. Είχαν καεί σπίτια. Τηλεφώνησα αμέσως, στις 18.58, στον υποδιοικητή Βασίλη Ματθαιόπουλο και του είπα πως η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. "Εδώ έχει καεί κόσμος", του είπα. Μου απάντησε πολύ ανήσυχος ότι θα τα στείλει όλα εκεί. Βρήκα έναν τροχονόμο σε διασταύρωση της Μαραθώνος και του είπα να κάνει αναστροφή τα αυτοκίνητα, να τα γυρίζει προς Αθήνα. Ηταν πάρα πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά. Είχα αγωνία γιατί αν άλλαζε ο αέρας, θα καίγονταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι». Ο κατηγορούμενος κατέθεσε, τέλος, ότι «το συγκεκριμένο φαινόμενο θεωρώ ότι μας ξεπέρασε και σαν πρόσωπα και σαν υποδομή».

Από την πλευρά του, ο κατηγορούμενος Χρ. Δροσόπουλος, κυβερνήτης του ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1», στο οποίο βρισκόταν και ο Χρ. Λάμπρης, δήλωσε αθώος, σημειώνοντας ότι «βρίσκομαι σε αυτή τη θέση διότι υπερέβαλα εαυτόν». Οπως είπε, «κατηγορούμαι ότι αποχώρησα στις 17.30 ενώ είχα καύσιμα και θα μπορούσα να μείνω μέχρι τις 17.50. Για εμάς που πετάμε, το αεροπλάνο πρέπει να έχει μία μίνιμουμ ταχύτητα. Είχαμε ένα εναέριο μέσο και έπρεπε να κρίνουμε ότι έπρεπε να φύγουμε για να βάλω καύσιμα. Δεν ξέραμε ποια αεροδρόμια μπορούσαν να μας εξυπηρετήσουν λόγω των καιρικών συνθηκών». «Ο ισχυρισμός ότι διέθετα 20 λεπτά καύσιμα είναι εσφαλμένος. Κανένα στοιχείο δεν διέλαθε της προσοχής μου, αντίθετα υπερέβην τα εσκαμμένα. Θα έπρεπε να είμαι προσγειωμένος και να μην ελεγχθώ. Οπως αυτοί που έμειναν προσγειωμένοι και ούτε κατάθεση δεν έδωσαν», είπε.

Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή ολοκληρώθηκαν οι απολογίες των Δαμ. Παπαδόπουλου, τότε διοικητή του Πυροσβεστικού Σώματος Νέας Μάκρης, Νικ. Παναγιωτόπουλου, τότε διοικητή των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθήνας, Χαράλ. Χιώνη, τότε διοικητή των πυροσβεστικών δυνάμεων Ανατολικής Αττικής. Ολοι στις απολογίες τους υπεραμύνθηκαν των ενεργειών τους, τονίζοντας ότι «δεν υπήρχαν επαρκή μέσα για την αντιμετώπιση της φωτιάς». Μάλιστα, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, «με δική μας ευθύνη και σύμφωνη γνώμη των πληρωμάτων καθιστούσαμε επιχειρησιακά οχήματα, που θα έπρεπε να ήταν ακινητοποιημένα. Οι βλάβες ήταν συνεχείς...». Τονίστηκε ακόμη ότι δεν υπήρχε ενδεδειγμένη οδός διαφυγής για τους ανθρώπους και γι' αυτό δεν δόθηκε εντολή, δεν υπήρξε εισήγηση για οργανωμένη απομάκρυνση.

Για ανυπόστατους ισχυρισμούς και ανθρωποφαγία έκανε λόγο στη δική του απολογία ο τότε διοικητής της ΥΕΜΠΣ (Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Πυροσβεστικής), Γεώργ. Πορτοζούδης, που είχε κατηγορηθεί ότι δεν βρισκόταν στο πόστο του. Ακολούθησε η απολογία του Στέφ. Κολοκούρη, τότε διοικητή της ΕΜΑΚ, ο οποίος εκείνη τη μέρα είχε άδεια, αλλά του ζητήθηκε να επιστρέψει διότι υπήρχε βαθμός επικινδυνότητας 4. Στον συγκεκριμένο κατηγορούμενο έχει καταλογιστεί ότι έλαβε εντολή να μεταβεί στη φωτιά στο Μάτι, αλλά εκείνος καθυστέρησε. «Με πήρε ο Ματθαιόπουλος (ο τότε υπαρχηγός της Πυροσβεστικής) τηλέφωνο αφού είχε σουρουπώσει, με πήρε και μου λέει πάρε 10 - 12 αυτοκίνητα και ομάδα πεζοπόρων και κατευθύνσου στη φωτιά Νέας Μάκρης (...) Λέει ότι με πήρε στις 5 και να είμαι σε ετοιμότητα. Είναι δυνατόν να μην είμαι Πυροσβεστική σε ετοιμότητα;», ισχυρίστηκε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ