Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου
Τις αρνητικές συνέπειες της συγχώνευσης και κατάργησης σχολικών μονάδων, που προκαλεί σοβαρά προβλήματα στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος.
Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση με τον τρόπο αυτό θέλει να λύσει τα εκπαιδευτικά προβλήματα όπως η διπλοβάρδια, η έλλειψη σχολικής στέγης και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο παριστάμενος υφυπουργός Παιδείας Γ. Ανθόπουλος στην απάντησή του ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση όλα αυτά τα χρόνια προχώρησε σε γενναία αύξηση των δαπανών και η διαδικασία των συγχωνεύσεων δεν έχει καμία σχέση με έλλειψη δαπανών!. «Είναι, είπε, μια πάγια διαδικασία για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς λόγους στα πλαίσια "της γενικότερης πολιτικής για την ενίσχυση του σχολείου και τη δημιουργία πολυδύναμων σχολικών μονάδων"». Κατά τον υφυπουργό επιδίωξη είναι ένα σχολείο με «άρτιο αριθμό μαθητών» με όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, στο οποίο προστίθενται καθηγητές ξένης γλώσσας, μουσικής, γυμναστικής κ.ά. Είπε δε ότι όλες αυτές οι διαδικασίες δεν έχουν καμία σχέση με υποδείξεις της ΕΕ.
Απαντώντας ο Μ. Κωστόπουλος είπε ότι υπάρχουν κυρίαρχες σκέψεις στην ΕΕ που λένε ότι η παιδεία έχει μεγάλο κόστος, η κοινωνική ασφάλιση έχει κόστος, ότι είναι βαρίδια στον ανταγωνισμό κλπ. Αρα, λοιπόν, παίρνουν μέτρα γενικής κατεύθυνσης όπως με τη «Λευκή Βίβλο» και η κυβέρνηση έρχεται και τα υλοποιεί.
Κάλεσε την κυβέρνηση να δει τα στραβά που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές για τις συγχωνεύσεις και να διορθώσει τις «χοντράδες» που έχουν γίνει και να εξασφαλίσει την εργασία των εκπαιδευτικών από σχολικές μονάδες που καταργούνται. Για το θέμα αυτό ο υφυπουργός απάντησε ότι όταν καταργείται μία σχολική μονάδα, δε χάνεται η θέση για τον εκπαιδευτικό, αλλά αυτός πηγαίνει κάπου αλλού και στη συγκεκριμένη περίπτωση προστίθενται στο νέο σχολείο που προκύπτει.