Πέμπτη 10 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Υπερκέρδη και νέες απαιτήσεις

Παράπονα για την «ανταγωνιστικότητα» στη συνέλευση των εφοπλιστών χτες 

Η αύξηση των αστρονομικών υπερκερδών των εφοπλιστών, που έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, οι εντεινόμενοι εκβιασμοί για συνέχιση της φυγής των πλοίων από την ελληνική σημαία, αν δεν ικανοποιηθούν οι προκλητικές τους αξιώσεις σε βάρος των ναυτεργατών και η απαίτηση για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης, είναι ορισμένα από τα στοιχεία, που δίνουν το στίγμα της χτεσινής εκλογοαπολογιστικής γενικής συνέλευσης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ με τη διαδικασία της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου.

Ειδικότερα, το 2000 βρήκε τους Ελληνες εφοπλιστές να κατέχουν το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου με 3.424 πλοία με χωρητικότητα 139.255.184 tdw, που αποτελεί το 16,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας! Ο στόλος αυτός αποτελεί το 43,40% της ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η τρομακτική αύξηση των υπερκερδών αποδεικνύεται ακόμα και από το γεγονός ότι έρχονται πρώτοι και στις ναυπηγήσεις. Τα νούμερα αυτά παρουσίασε ο απερχόμενος πρόεδρος της εφοπλιστικής Ενωσης Γιάννης Λύρας, στη διάρκεια της ομιλίας του.

Ωστόσο, παρά την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών, ο απερχόμενος πρόεδρος, όχι μόνο αναμάσησε τα περί έλλειψης ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου, αλλά εκτόξευσε και απειλές, σημειώνοντας ότι: «Η φυγή των πλοίων από την ελληνική σημαία, όχι μόνο θα συνεχιστεί, εφόσον δε ληφθούν μέτρα, αλλά και θα δημιουργηθεί κενό με αλυσιδωτές αντιδράσεις στην ίδια τη ναυτιλιακή επιχείρηση, στην αγορά ναυτικής εργασίας, αλλά και στην οικονομία γενικότερα του τόπου»! Μάλιστα, προδιαγράφοντας την ένταση της επίθεσης σε βάρος των ναυτεργατών, διευκρίνισε ότι το πρόβλημα της σύνθεσης αποτελεί «τον κυριότερο παράγοντα της περιορισμένης ανταγωνιστικής ικανότητας του ελληνικού πλοίου»!

Η γενική συνέλευση γίνεται λίγες μέρες μετά τη συνάντηση που είχαν οι εφοπλιστές με τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη. Μια συνάντηση, που εκτιμήθηκε ότι διασφάλισε ακόμη περισσότερο τις αξιώσεις των εφοπλιστών, οι οποίοι πρόσφατα ζήτησαν νέες ενισχύσεις, στα πλαίσια μιας «εθνικής» πολιτικής! Τις επόμενες μέρες, μετά τη συνάντηση, ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να επαληθεύσει το αντικείμενο της συζήτησης με τους εφοπλιστές, σε μια τοποθέτηση με σαφείς αντιναυτεργατικές αιχμές, σε εκδήλωση στον Πειραιά.

Τα «πυρά» τους έριξαν οι Ελληνες εφοπλιστές και στη ναυτική εκπαίδευση. Οπως ανέφερε ο πρόεδρος, για τη ναυτική εκπαίδευση απαιτούνται «τολμηρές παρεμβάσεις και ουσιαστικές ρυθμίσεις, που, πέραν της πολιτικής βούλησης, προϋποθέτουν και κατάλληλη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας».


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ