Πέμπτη 8 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Δυναμική απάντηση στο αντιδραστικό νομοσχέδιο για το σχολείο

Συγκέντρωση και πορεία χτες στο κέντρο της Αθήνας

Eurokinissi

Μια πρώτη δυναμική απάντηση στο αντιδραστικό νομοσχέδιο που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες και απαξιώνει τον εκπαιδευτικό, έδωσαν χτες διαδηλώνοντας στο κέντρο της Αθήνας εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Στη συγκέντρωση που έγινε στα Προπύλαια κάλεσαν δεκάδες εκπαιδευτικά σωματεία, καθώς και οι δυο Ομοσπονδίες τους, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, όπως επίσης και η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, μαζί και Ενώσεις Γονέων και η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών.

Το «παρών» έδωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ και εκπαιδευτικός, Γιάννης Δελής.

«Οχι στην κατηγοριοποίηση των σχολείων - Δώστε λεφτά για την Παιδεία», έδινε το στίγμα της κινητοποίησης το πανό της Ομοσπονδίας Γονέων και οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωναν με τις πικέτες που κρατούσαν: «Η αυτονομία είναι μια απάτη, φορτώνει κι άλλα βάρη στου λαού την πλάτη», «δάσκαλος σκυφτός και φοβισμένος - αμόρφωτος λαός και υποταγμένος», «όχι στην παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς - αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς». «Το σχολείο που φτιάχνουν μας κοιτάει στην τσέπη. Οργάνωση κι αγώνας για απάντηση τους πρέπει», δήλωναν με το πανό τους οι μαθητές, ενώ οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί από τον Σύλλογο «Βύρων» ξεκαθάριζαν ότι «αναβαθμισμένο σχολείο δεν είναι το σχολείο - επιχείρηση», απαιτώντας «δικαίωμα στη μόρφωση σε όλα τα παιδιά».


Eurokinissi

Η συγκέντρωση «άνοιξε» με την ανάγνωση από την πλευρά των γονιών δελτίου Τύπου για τη σύσκεψη που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής με τη συμμετοχή δεκάδων εκπροσώπων από Ενώσεις και τα επόμενα βήματα που αυτή κατέληξε (βλέπε παρακάτω).

Εγιναν πολλοί χαιρετισμοί εκπαιδευτικών από Συλλόγους Δασκάλων - Νηπιαγωγών και ΕΛΜΕ, ενώ μίλησε η Στέλλα Βαλαβάνη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, που δίνοντας το στίγμα του κυβερνητικού νομοθετήματος τόνισε: «Η αυτονομημένη - αποκεντρωμένη σχολική μονάδα του νέου πολυνομοσχεδίου, σύμφωνα και με τις σχετικές κατευθύνσεις της ΕΕ, μας φέρνει την παραπέρα "απαλλαγή" του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, θα έχει διευθυντές - manager που θα αναζητούν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς».

Πρόσθεσε ότι μαζί με τα παραπάνω έρχεται και η αξιολόγηση, ως έλεγχος του εκπαιδευτικού για την εφαρμογή του «αυτόνομου σχολείου» και στην πράξη «χωρίς να δημιουργούνται οι αναγκαίες προϋποθέσεις για στήριξη του έργου των εκπαιδευτικών, μη παρέχοντας όσα είναι αναγκαία για το μάθημα και τον εμπλουτισμό του, χωρίς καλά καλά να εξασφαλίζεται η μόνιμη σταθερή δουλειά για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, έρχονται ένας ασφυκτικός έλεγχος, υπερεξουσίες στις διευθύνσεις των σχολείων και αποδυνάμωση των συλλόγων διδασκόντων».

Τόνισε επίσης ότι «τα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση παραμένουν πολλά και εκρηκτικά (διορισμοί, κτιριακό, καθαριότητα, φύλαξη, υποδομές, περιεχόμενο μόρφωσης). Ολα αυτά, μαζί με την πληθώρα των προβλημάτων που δημιούργησε 1,5 χρόνος κλειστά σχολεία, παραμένουν ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεών μας. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι το συνολικό πλαίσιο των αιτημάτων μας για ένα σύγχρονο σχολείο σε περιεχόμενο και υποδομές είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα και ο μόνος δρόμος για να το κατακτήσουμε είναι ο δρόμος του αγώνα και της συλλογικής προσπάθειας».

«Τα σχολεία δεν θέλουν αξιολογητές, θέλουνε δασκάλους και καθηγητές», «δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά, δεν θα γίνει σκλάβος η νέα η γενιά», ήταν συνθήματα που κυριάρχησαν στην πορεία που ακολούθησε, παρά την αρχική άρνηση της αστυνομίας να διακόψει την κυκλοφορία, την οποία και κατήγγειλαν οι συγκεντρωμένοι.

Η πορεία κατέληξε στο Σύνταγμα, όπου οι διαδηλωτές ανανέωσαν το ραντεβού τους για νέες κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα, με κορύφωση τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου και διαμήνυσαν ότι το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org