Τετάρτη 21 Απρίλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
2021 ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΠΡΝ - ΠΕΣ/ΝΑΤ
Αποφασιστικά στην προετοιμασία της απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων

Απεργιακή απάντηση στη βιασύνη των εφοπλιστών να εφαρμόσουν τον πρόσφατο νόμο που τσαλαπατά τα ναυτεργατικά δικαιώματα

Φωτ. αρχείου
Φωτ. αρχείου
Στη μάχη της προετοιμασίας της 24ωρης απεργίας στις 6 Μάη σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, έχουν ριχτεί οι ναυτεργάτες με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ (Ενωση Μηχανικών), «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» (Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (Ενωση Μαγείρων), ΠΕΠΡΝ (Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστρικών) και ΠΕΣ/ΝΑΤ (Ενωση Συνταξιούχων) να πρωτοστατούν στην οργάνωση του απεργιακού αγώνα.

Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη συσκέψεις και περιοδείες στα πλοία, προκειμένου οι ναυτεργάτες να πάρουν στα χέρια τους την απεργιακή μάχη και ο αγωνιστικός εορτασμός της Εργατικής Πρωτομαγιάς να αποτελέσει ένα μεγάλο βήμα για την παραπέρα ένταση της πάλης.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η εκδήλωση που διοργανώνουν τα σωματεία για την Εργατική Πρωτομαγιά αύριο Πέμπτη στις 11 π.μ. στην αίθουσα συνελεύσεων της οδού Κολοκοτρώνη 132. Η απεργία έχει αποφασιστεί από τα διοικητικά συμβούλια και των 13 ναυτεργατικών σωματείων.

Το δίκιο των ναυτεργατών έρχεται να αναδείξει και το έγγραφο που εξέδωσε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς τα μέλη της για να ενημερώσει ότι ο νόμος ν. 4714/2020 βρίσκεται σε ισχύ και ότι μπορούν να επιλέξουν μισθολόγιο για τα πληρώματα των πλοίων τους με βάση τα «διεθνή κρατούντα».

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση, «τρέχοντας» τους στόχους του κεφαλαίου, με τον νόμο αυτό βάζει ταφόπλακα στην κλαδική ΣΣΕ των ποντοπόρων πλοίων, απαλλάσσει τους εφοπλιστές από ασφαλιστικές εισφορές ναυτεργατών, ακόμα και ο πλοίαρχος δεν εξασφαλίζεται πλέον ότι θα έχει συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, σμπαραλιάζει ωράρια εργασίας, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Επιτρέπει την εφαρμογή των «διεθνώς κρατούντων», δηλαδή των ΣΣΕ με μισθολόγια πείνας που υπογράφουν η εργοδοτική «Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών» (ITF) και άλλες αντίστοιχα εργοδοτικές διεθνείς ενώσεις, εντείνοντας την εκμετάλλευση, με οδυνηρές συνέπειες για τους ναυτεργάτες, δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων» - και θανατηφόρων - και επαγγελματικών ασθενειών.

Στο έγγραφο της ΕΕΕ προς τα μέλη της το οποίο δημοσιοποιούν τα 5 ναυτεργατικά σωματεία, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «κατά τη δημιουργία της νέας Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης Ναυτικών (ΑΠΔΝ), στις επιμέρους στήλες αυτής υπάρχουν κωδικοί προς συμπλήρωση για κάθε περίπτωση (ύπαρξη προσφερόμενου σπουδαστή, έλλειψη Ελληνα πλοιάρχου, μεταχρέωση σπουδαστή σε πλοίο ελληνικής ή ξένης σημαίας, καθώς και για τις άλλες αναγραφόμενες περιπτώσεις), ενώ στη στήλη 3.1, συγκεκριμένα, δηλώνεται η επιλογή μισθολογίου, βάσει των διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας PNO - ITF - TCC / PNO - IBF, για την ειδικότητα του Ανθυποπλοιάρχου, του Μηχανικού Γ' και για το κατώτερο πλήρωμα, κατ' επιλογή του πλοιοκτήτη, κατ' εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας».

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες «όλων των ειδικοτήτων με τους αγώνες μας να ακυρώσουμε τους αντεργατικούς νόμους. Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει νομοσχέδιο για την κατάργηση του 8ωρου, την ιδιωτικοποίηση του Ασφαλιστικού, πρόσθετα χτυπήματα στη συνδικαλιστική δράση».

«Ολοι στην 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την Πέμπτη 6 Μάη, τιμάμε τη μέρα της εργατικής τάξης, συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, για τις δικές μας σύγχρονες ανάγκες», καταλήγουν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ