Παρασκευή 25 Σεπτέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Ευκαιρία» η πανδημία για μεγαλύτερη εμπλοκή ιδιωτών

Κάλπικος και προκλητικός ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι θέλει να καλύψει τις ανάγκες πύκνωσης των δρομολογίων εξαιτίας του κορονοϊού

Εκτός από αφορμή για να υπονομεύσει ακόμα περισσότερο τα δικαιώματα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία και ως ευκαιρία για να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, σε βάρος των εργαζομένων σ' αυτές και των εκατοντάδων χιλιάδων από τα λαϊκά στρώματα που τις χρησιμοποιούν καθημερινά.

Σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση, η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ, θυγατρική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) προχώρησε χτες στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη μίσθωση 300 λεωφορείων από ιδιώτη (leasing), στο πλαίσιο υλοποίησης του κυβερνητικού σχεδιασμού για ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης και μεγαλύτερη εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες.

Η προκήρυξη προβλέπει τη μίσθωση για τρία έτη 210 κανονικών και 90 αρθρωτών λεωφορείων. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις μαζί με τη μίσθωση αναλαμβάνουν και την τεχνική υποστήριξη των οχημάτων. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Αυγούστου η κυβέρνηση ανακοίνωσε μεταξύ άλλων τα εξής μέτρα:

  • Προμήθεια 300 λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing (μίσθωση οχημάτων από ιδιώτες).
  • Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ, για την ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ (μπλε λεωφορεία - τρόλεϊ) με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση (θα τους παρέχουν τα ΚΤΕΛ).
Τι σημαίνουν τα παραπάνω μέτρα

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με τα μέτρα αυτά επιδιώκει να πυκνώσει τα δρομολόγια, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις συγκοινωνίες. Η αλήθεια όμως είναι ότι συνεχίζεται η ίδια αντιλαϊκή πολιτική και στις αστικές συγκοινωνίες, που περνάει σαν «σκυτάλη» από τη μία κυβέρνηση στην άλλη, συσσωρεύοντας βάρη σε εργαζόμενους και επιβάτες.


Eurokinissi

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες έχει νομοθετηθεί πολύ πριν από την πανδημία, με νόμους των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ένα πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας η σημερινή κυβέρνηση, με το νόμο 4663/2020 (ψηφίστηκε το Φλεβάρη), επικαιροποίησε τη δυνατότητα εκτέλεσης αστικών δρομολογίων από ιδιώτες.

Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κυκλοφορούν «μετά βίας» 1.100 μπλε λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αθήνα (εργαζόμενοι και συνδικαλιστές εκτιμούν ότι δεν φτάνουν ούτε τα 900). Μέσω leasing και ΣΔΙΤ, το 30% περίπου του συνολικού στόλου στην Αθήνα θα ανήκει πλέον σε ιδιωτικούς ομίλους.

Πρόκειται λοιπόν για ένα σχέδιο που εμπλέκει ακόμα περισσότερο τους ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες (με οχήματα, προσωπικό και τεχνική κάλυψη), βαθαίνοντας τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, προωθώντας την παραπέρα ιδιωτικοποίησή τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιβάρυνση του λαού, που έχει ήδη δει την τιμή του εισιτηρίου μεταξύ 2009 και 2016 να αυξάνεται κατά 75%, χώρια η καθημερινή ταλαιπωρία!

Στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι και η πρόσληψη 655 εργαζομένων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ («Σταθερές Συγκοινωνίες», μετρό - ηλεκτρικός - τραμ). Οι προσλήψεις αυτές όμως είναι σταγόνα στον ωκεανό. Ο ίδιος ο υπουργός δήλωσε πρόσφατα: «Εχουμε μόνο 3.000 οδηγούς ενώ χρειαζόμαστε 6.000». Με κριτήριο τις ανάγκες του λαού χρειάζονται πολύ περισσότεροι, όμως ακόμα και με αυτό το νούμερο, οι 655 προσλήψεις αντιστοιχούν μόλις στο 20% των κενών θέσεων που η κυβέρνηση παραδέχεται ότι υπάρχουν.

Το ίδιο ισχύει και για την κυβερνητική εξαγγελία ότι θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (1.000 οχήματα στην Αθήνα, τα 300 μέχρι το τέλος του 2021). Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών είναι στις 30 Οκτώβρη 2020 και παραμένει άγνωστο αν και πότε θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός...


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org